۰۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۱۷۳۳۰۶
آیت الله شبستری:

مقابله با مکاتب الحادی و سکولاریسم با تربیت طلاب فاضل محقق می‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: جامعه امروز نیازمند روحانیت فاضل و متقی است و مقابله با مکاتب الحادی و سکولاریسم غربی جز با تربیت طلاب علوم دینی فاضل و آگاه به زمان میسر نخواهد شد.
عمامه گذاري طلاب حوزه علميه تبريز با حضور آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم عمامه‌گذاری جمعی از طلاب مدارس علمیه تبریز با تأکید بر رسالت طلاب معمم در جامعه اظهار داشت: طلبه‌ای که خود را سرباز امام زمان(عج) می داند، باید رفتار، گفتار و منشی امام زمان‌پسند داشته باشد.


امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که تربیت مبلغان توانمند رسالت اصلی حوزه های علمیه است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه حوزه علمیه تبریز و دیگر مدارس علمیه فعال در استان طی سال‌های گذشته روندی رو به رشد داشته که امیدواریم با ادامه این مسیر جایگاه تاریخی و حقیقی حوزه علمیه آذربایجان احیا شود.


وی طلاب علوم دینی را مرزداران اعتقادی مردم و جامعه اسلامی دانست و گفت: جامعه امروز نیازمند روحانیت فاضل و متقی است، مقابله با مکاتب الحادی و سکولاریسم غربی جز با تربیت طلاب علوم دینی فاضل و آگاه به زمان میسر نخواهد شد.


امام جمعه تبریز با بیان اینکه امروز با کمبود روحانی آگاه و متقی رو به رو هستیم، تصریح کرد: مایه تأسف است که هنوز این سؤال بدون پاسخ مانده که چرا در جامعه اسلامی تمامی روستاها دارای پزشک هستند، ولی روحانی برای تبلیغ دین در آن مناطق وجود ندارد.


وی با بیان اینکه تراکم در حوزه علمیه قم بسیار زیاد است، ادامه داد: تقویت حوزه های علمیه شهرستان ها اهمیت ویژه ای دارد، از این رو از خانواده ها می خواهیم تا فرزندان مستعد خود را برای تحصیل علوم دینی راهی حوزه های علمیه کنند، هم اکنون تمامی مدارس علوم دینی آذربایجان شرقی آمادگی پذیرش جوانان طالب علوم دینی را دارند.


آیت الله شبستری در ادامه به تشریح اصول تبلیغ و ویژگی های مبلغ توانمند پرداخت و با بیان این‌که نتایج تبلیغ برنامه ریزی شده مثبت و تاثیرگذار خواهد بود، خاطرنشان کرد: مطالعات به روز و بی وقفه نیاز امروز طلاب و مبلغان مبانی دینی است، چراکه دشمنان اسلام در شبهه افکنی لحظه ای درنگ نمی کنند.


نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: در شرایطی که جهان اسلام با هجمه های مختلف فرهنگی و القائی روبروست، جایز نیست که طلاب و روحانیون حوزه های علمیه تنها به دروس حوزوی اکتفا کنند، ضمن این‌که مخاطب شناسی همراه با زمان شناسی دو اصل مهم تبلیغ دین هستند.


گفتنی است، در پایان این مراسم که همزمان با نیم
ه شعبان و در بیت امام جمعه تبریز برگزار شد، جمعی از طلاب مدارس علمیه تبریز به دست آیت الله مجتهدشبستری، ریاست عالی حوزه علمیه آذربایجان شرقی ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند./935/پ202/پ

ارسال نظرات