عوامل توسعه هماهنگی تربیت و تعلیم در زمینه سازی ظهور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد بزرگی چکیده مقاله خود را این طور بیان کرد که با توجه به این که انسان دارای استعدادهای فراوانی است باید با اشتراک توام با تربیت و تعلیم منابع و ظرفیتهای آنها را متمرکز و فعال بسازد تا او را به سوی کمال و سعادت پیش ببرد.
وی هدف از این مقاله را نیل به رویکردهای توسعه و سطح هماهنگیها و تمرکز بخشیدن عناصر و کارکردهای تعلیم و تربیت در عصر انتظار و رسیدن به الگوی پیدایش انسان مطهر دانست.
بزرگی در ادامه افزود: با استفاده از روش مطالعه اسنادی و اجماع خبرگی به این نتیجه رسیده است که ضعف هماهنگی و عدم ارتباط موزون در بحث آموزش و پرورش در کشور به عنوان جامعه منتظر آسیبهای فراوانی را به همراهی و هم افزایی این دو بخش وارد ساخته و باید معاونت هماهنگی در چهار بخش مراکز تربیت معلم، ستادهای استانی، ستاد مرکزی و وزارت خانه آموزش و پرورش جدای از کارکردهای معاونت فرهنگی دنبال کند.
وی خاطرنشان کرد: تعلیم فقط جنبه ذهنی داشته و با مفهوم محدود آن تنها به افزایش معلومات ذهن متعلم کمک میکند.
بزرگی هدف از توسعه هماهنگی را پیوندی بین تعلیم تربیت با هدف هدایت در رسیدن به سر منزل مقصود خواند و ادامه داد: داشتن الگوها و اسوههای روشن و کامل برای تربیت متعالی انسانها و تمرکز سیاست گذاری و برنامه ریزیهای فوق برنامه مدارس و دانشگاهها در تقویت نفوس رحمانی نسل منتظر موثر است.
وی گفت: یکی از عوامل اشتراک ساز، تمرکز تربیت و تعلیم برانسان و تاکید توامان بر ساز کارهای یادگیری است و جایگاه تربیت و تعلیم در اسلام بسیار رفیع و حائز اهمیت است.
بزرگی با اشاره به نکته حائز اهمیت دیگر در تربیت افزود: تربیت باید متناسب با تعلیم پیش رود و این در حالی است که مسئولان نظام آموزشی بیشتر به تربیت توجه کنند تا این که به تعلیم و تربیت بپردازند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: کشور ما به عنوان قطب و محور ارزشهای اسلامی قرار گرفته و از طرفی تحت حمایت ولی امر مسلمین است و چشم امید جهانیان به کشور ما میباشد./9662/پ202/ع