۰۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۱۷۳۲۰۶
حماسه اقتصادی چگونه تحقق می‌یابد؟

اقتصاد ناسالم موجب تضعیف باورهای دینی مردم می‌شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس حوزوی، با اشاره به وجود فقر در جامعه گفت: اگر به اقتصاد، توجه جدی نشود، نظام اسلامی تضعیف می‌شود و به ‌دنبال آن اعتقادات و باورهای دینی مردم، تضعیف می‌شود.
پوند انگليس (بانک انگليس)
حجت‌الاسلام سید محمدعلی مدرسی مصلی، استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در پاسخ به این پرسش‌ که «چه کنیم که حماسه اقتصادی محقق شود؟» اقتصاد قوی را نیاز فعلی کشور دانست وگفت: با تحرم‌هایی که دشمن برای اقتصاد ما ایجاد کرده است، باید مدیران اقتصادی و دولت منتخب به اقتصاد کشور توجه جدی کنند و حماسه اقتصادی را در سطح کلان محقق سازند.
وی ادامه داد: نظام اسلامی متکفل رفاه مادی مردم جامعه است و باید کاری کند که هر عضوی از این مملکت، یک زندگی مشروع و معقول برای خود فراهم کند، دولت جدید باید تلاش کند تا این رفاه را عمومی کند و جامعه را از گرانی و مشکلات اقتصادی که وجو دارد و به‌شکل ناخواسته به ما تحمیل شده است، نجات دهند.
منزوی ساختن اسلام
این کارشناس حوزوی، حماسه اقتصادی را جهادی بزرگ برشمرد و اظهار داشت: در شرایطی هستیم که دشمن از راه اقتصاد وارد جنگ شده و تصمیم گرفته است که اقتصاد کشور را نابود کند و در پی آن اسلام را منزوی سازد و جلوی پیشرفت نظام اسلامی را بگیرد.
وی افزود: همه ملت باید در این حماسه اقتصادی که شبیه جنگ در میدان است، شرکت کنند، در این میان دولت نقش اساسی دارد و شایسته است که با یک رفتار حماسی و دینی، اقتصاد کشور را کنترل کند، اقتصاد را نباید ساده گرفت، اقتصاد خوب موجب مغلوب شدن دشمن می‌شود.
تضعیف باورهای مردم با اقتصاد ناسالم
این استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم، توجه به اقتصاد را موجب گسترش اسلام و معنویت در جهان دانست و  تصریح کرد: در همه کشورهای دنیا، اقتصاد ناسالم و ضعیف موجب بروز مشکلات عدیده‌ای برای مردم آن جامعه می‌شود و دولت و آن نظام را ضعیف می‌کند و در معرض فروپاشی قرار می‌دهد.
وی ادامه داد: در کشور اسلامی ما، اوضاع فرق می کند و اگر به اقتصاد توجه جدی نشود و گرانی به صورت فراگیر شود، نظام اسلامی تضعیف می‌شود و به ‌دنبال آن اعتقادات و باورهای دینی مردم، تضعیف می‌شود، بی‌فرهنگی در کشور حاصل فقر و اقتصاد ناسالم است، مدیران اقتصادی باید برای تحکیم نظام اسلامی به حماسه اقتصادی توجه جدی کنند.
حجت‌الاسلام مدرسی مصلی، در پایان تأکید کرد: در پیشرفت اقتصادی باید استقلال دینی را حفظ کنیم و خودباختگی اقتصادی به غرب پیدا نکنیم، باید در حماسه اقتصادی، بر سرمایه های داخلی تکیه کرد و اسلام را محور فعالیت‌های اقتصادی خویش قرار دهیم./978/ت302/پ
ارسال نظرات