۰۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۱۷۳۱۶۴
امام جمعه اهر:

نتیجه انتخابات نشان از اقبال مردم به روحانیت بود

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی نتیجه انتخابات 24 خرداد را نشان از اقبال روحانیت نزد ملت مؤمن و متدین ایران دانست.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر

حجت الاسلام ناصر حاجی‌زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان ‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که به مناسبت هفته تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی ترتیب یافت، بر ضرورت توجه حوزه های علمیّه به مقتضیات زمان تأکید کرد و اظهار داشت: با درنظر گرفتن شرایطی که پس از پیروزی انقلاب و حاکمیّت نظام اسلامی برای حوزه های علمیّه شیعه به وجود آمده است، نظام آموزشی و تربیتی حوزه های علمیه باید مقتضیات زمان را مورد توجه قرار دهند.


امام جمعه اهر ادامه داد: با توجه به زیر سؤال رفتن اندیشه ها و مکتب های الحادی به وسیله حاکمیّت دین مقدس اسلام و مکتب تشیّع در ایران اسلامی، پرسش ها و شبهات جدیدی با توطئه دشمنان قسم خورده مطرح می شود، از این رو ضرورت دارد طلاب از همان دوران تحصیل خود را برای پاسخگویی به شبهات آماده کنند.


وی با بیان این‌که رسانه‌های ماهواره ای و پایگاه‌های اینترنتی با حمایت قدرت‌های بزرگ صهیونیستی اعتقادات دینی جوانان را نشانه گرفته‌اند، گفت: امروز دشمنان اسلام و تشیع با برنامه‌ریزی در بعد فرهنگی و نرم‌افزاری سعی در ترویج فرهنگ ابتذال و کمرنگ کردن اعتقادات دینی به ویژه در بین جوانان را دارند.


حجت الاسلام حاجی زاده با بیان این‌که دشمنان درصدد نفوذ در محافل دینی شیعیان هستند، اظهار داشت: استکبار جهانی می خواهد جوانان را از مساجد و محافل دینی و معنوی دور کند، در همین راستا جدایی افکنی میان جوانان و روحانیت از دیگر اهداف دشمنان است، مخاطب‌شناسی و آشنایی با روش های جذب جوانان به مساجد برای مبلغان دینی ضرورت دارد.


عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی افزود: دشمنان نظام با ناتوی فرهنگی برای مقابله با اعتقادات دینی جوامع اسلامی به میدان آمده‌اند که در این راستا رسالت روحانیان بسیار مهم و تاثیرگذار است، باید با برنامه‌ریزی کارشناسانه و استفاده از راهکارهای مناسب و مهندسی فرهنگی در مقابل این تهاجم، از موضع انفعال خارج شد و مبانی انسان‌ساز اسلام را به جهانیان عرضه کرد.


‌حجت الاسلام حاجی‌زاده با بیان این‌که رسالت روحانیت با زندگی دنیوی و اخروی مردم گره خورده است، تصریح کرد: امروزه شیوه زندگی روحانیان افزون بر بعد فردی، در اجتماع نیز نمود چشمگیری دارد، چرا که مردم با اعتماد به این قشر، همواره رفتار و منش آنها را مد نظر قرار داده و از روحانیان به عنوان الگوهای رفتاری یاد می کنند.


وی نتیجه انتخابات 24 خرداد را نشان از اقبال روحانیت نزد ملت مؤمن و متدین ایران دانست و گفت: نقش روحانیت آگاه و مجاهد در طول تاریخ ایران همواره برجسته بوده است، چنانکه هر گاه مردم در کنار روحانیت اصیل حرکت کرده اند، به پیروزی رسیده اند، دوران تاریخ معاصر و انقلاب اسلامی ایران مصدق این ادعاست./935/ت302/ی

ارسال نظرات