۰۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۷۳۱۴۴

مراسم عمامه‌گذاری حوزه علمیه تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ همزمان با میلاد حضرت مهدی(عج) جمعی از طلاب مدارس علمیه تبریز ملبس به لباس مقدس روحانیت می‌شوند.
عمامه گذاري طلاب

حجت الاسلام سیدحسین سیدی‌ثانی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: تعدادی از طلاب مدارس علمیه شهر تبریز به مناسبت میلاد یگانه منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان(عج) ملبس به لباس مقدس روحانیت می‌شوند.


وی با بیان این که آیت الله مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه و رییس عالی حوزه‌های علمیه آذربایجان‎شرقی سخنران مراسم عمامه‌گذاری طلاب تبریز خواهد بود، خاطرنشان کرد: این مراسم از ساعت 11 صبح فردا دوشنبه سوم تیر همزمان با نیمه شعبان در بیت امام جمعه تبریز و با حضور مسؤولان و اساتید استانی برگزار خواهد شد.


حجت الاسلام سیدی‌ثانی ادامه داد: در این مراسم معنوی که همه ساله همزمان با عید غدیرخم برگزار می شود و امسال نیز در میلاد امام زمان(عج) برگزار خواهد شد، حدود 20 طلبه مدارس علمیه طالبیه، سفیران هدایت و حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز ملبس به لباس مقدس روحانیت می‌شوند.


مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز با بیان این‌که جمعی دیگر از طلاب مدارس علمیه تبریز همزمان با عید غدیرخم معمم خواهند شد، تصریح کرد: مراسم فردا به صورت فوق‌العاده بنا به درخواست جمعی از طلاب و اساتید مدارس علمیه تبریز برگزار می شود.


براساس این گزارش، مراسم عمامه‌گذاری 55 نفر از طلاب حوزه علمیه بناب همچون سال‌های گذشته، همزمان با برگزاری جشن بزرگ انتظار و مهدویت با حضور اقشار مختلف مردم در مصلای امام خمینی(ره) بناب برگزار خواهد شد.


این مراسم با حضور بیش از 5 هزار میهمان از سراسر کشور از ساعت 17 تا 20 روز دوشنبه مصادف با نیمه شعبان برگزار می شود که سخنران اصلی این مراسم حجت الاسلام ابراهیم رییسی، معاون اول قوه قضاییه و حجت الاسلام والمسلمین رسولی محلاتی به نمایندگی از دفتر رهبر معظم انقلاب هستند.


گفتنی است، پیش از این مراسم پدران طلاب تازه معمم شده با حجت الاسلام باقری بنابی، تولیت حوزه علمیه بناب جلسه‌ای خواهند داشت و با مسائل مربوط به زندگی طلبگی و ایجاد انگیزش برای حمایت از فرزندان خود آشنا خواهند شد./935/ت302/ی

ارسال نظرات