۰۲ تير ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۱۷۳۰۸۷
در قم؛

همایش نکوداشت خدمات علمی تبلیغی آیت‌الله میبدی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دومین همایش تجلیل از علمای نمونه بلاد در نکوداشت آیت‌الله میبدی با حضور علما، فضلا و علاقه‌مندان با پیام آیت‌الله حسینی بوشهری برگزار شد.
همايش تجليل از علماي نمونه بلاد - بزرگداشت آيت‌الله ميبدي همايش تجليل از علماي نمونه بلاد - بزرگداشت آيت‌الله ميبدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین همایش تجلیل از علمای نمونه بلاد با تجلیل از آیت‌الله سیدمحمدرضا طاهایی میبدی با حضور علما، فضلا و علاقه‌مندان به علم و ادب، شنبه عصر در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام رهبری، مدیر گروه فرهنگی تبلیغی بعثت با اشاره به مقام و جایگاه آیت‌الله میبدی گفت: آیت‌الله میبدی درد دین دارند، وی به عنوان الگویی است که بررسی ابعاد شخصیتی ایشان کاری بزرگ است که دوستان ما در گروه فرهنگی تبلیغی بعثت سعی در ساخت مستندی از زندگی این عالم فرزانه داشتند.

مدیر گروه فرهنگی تبلیغی بعثت با بیان این‌که آیت‌الله میبدی علاقه‌ای به مطرح شدن نداشتند و از این جهت انسانی نفوذناپذیر هستند، اظهار کرد: گروه مستندساز ما با تلاش‌های فراوان توانست بخش‌های کوچکی از زندگی آیت‌الله میبدی را به نمایش بگذارند.

روحانیان آیت‌الله میبدی را سرمشق خود قرار دهند

ادامه این مراسم با پخش فیلم دیدار اعضای گروه فرهنگی تبلیغی بعثت با حضرت آیت‌الله علوی گرگانی همراه بود همچنین در ادامه پیام آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه به دومین همایش تجلیل از علمای بلاد از سوی حجت‌الاسلام برقعی قرائت شد.

در بخشی از این پیام آمده است: هجرت بزرگان علم و تقوا به شهرها و سایر بلاد مورد تأکید مراجع مظعم تقلید بوده و هست و ایشان اسوه ارزشمندی در این جهت قرار دارند که بیش از نیم قرن حضور در عرصه کار علمی و فرهنگی در گرگان زینت‌بخش کارنامه درخشانشان می‌باشد و یقینا فضلای عزیز و بزرگوار از سیره حسنه ایشان پیروی می‌نمایند و برای تقویت بنیه ایمان و تحقق عملی تقوا در جامعه این اسوه حسنه را سرلوحه برنامه زندگی فرهنگی خود قرار می‌دهند.

مبلغان به شأن و جایگاه خود توجه کنند

بر اساس این گزارش در ادامه این مراسم پیام تصویری آیت‌الله میبدی درباره تبلیغ و مبلغان برای حاضران نمایش داده شد که در این پیام آیت‌الله میبدی با بزرگ شمردن وظیفه مبلغان گفت: پیامبران علیهم السلام سمت‌های بالایی داشتند که تبلیغ و ولایت از شؤون آن بزرگواران هستند و این سمت‌ها را روحانیانی که شایستگی داشته باشند می‌توانند این سمت‌ها را داشته باشند.

آیت‌الله میبدی با اشاره به این‌که مبلغان جایگاه خود را بدانند، اظهار کرد: مبلغان باید پیام‌های پیامبران را به مردم برسانند، اگر مبلغان نباشند، دین اسلام انتشار نمی‌یابد و فراگیر نمی‌شود.

وی ادامه داد: در قرآن می‌فرماید دسته‌ای از شما عهد‌ه‌دار کار خیر شوید و مردم را به خیر دعوت کنید و آنان را به مسائل اخلاقی هدایت کنید، مبلغان باید وظیفه خود را در این زمینه انجام دهد.

فضای معنوی کشور به دلیل حضور عالمان ربانی است

سخنرانی بعدی این مراسم، حجت‌الاسلام طاهری، نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی بود که گفت: قدر عالمان ربانی، و با تقوایی که امروز در عصر غیبت به برکت زحمت‌های آنان فضای کشور ما فضای معنوی است باید دانسته شود، در اثر همین فضای معنوی است که در ایام ماه رمضان و اعتکاف انسان به جوانان غبطه می‌خورد.

وی ادامه داد: بسیاری از ابعاد شخصیتی آیت‌الله میبدی برای مردم پوشیده مانده است و خوب است که چنین جلسه‌ای در گرگان برپا شود، خود من نیز درباره ایشان اطلاع کمی دارم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هر شب شبستان مسجد جامع پر می‌شود، دلیل این حضور گسترده و دائمی مردم در این مسجد همین ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله میبدی است که مردم در او اسلام را مجسم می‌بینند.

حوزه علمیه مشکلات مبلغان را حل کند

سخنرانی بعدی این مراسم، حجت‌الاسلام طالبی‌نیا، معاون مرکز امور روحانیت رییس‌جمهور بود که خاطرنشان کرد: از دولت آینده انتظار بیشتری در عرصه تبلیغ می‌رود،‌ زیرا رییس‌جمهور آینده ملبس به لباس روحانی است، دولت باید مبلغان را حمایت کند.

وی با بیان این‌که دولت باید به طور مستقیم با روحانیان ارتباط بیابد و افرادی که در عرصه تبلیغ موفق هستند را حمایت کند، ابراز کرد: ما از طریق مشاوران روحانیت استانداری‌ها بیش از پیش پی‌گیری خواهیم کرد و دولت این را وظیفه خود می‌داند.

معاون مرکز امور روحانیت با بیان این‌که مبلغان با ده‌ها و صدها مشکل رو به رو هستند، اظهار کرد: باید حوزه علمیه از مبلغان حمایت‌های مالی دو چندان شوند و نباید پس از تبلیغ فرد دچار پشیمانی شود، باید شرایط را برای مبلغان فراهم کرد.

وی با بیان این‌که مردم در قبال مبلغان وظیفه دارند، ابراز کرد: همان طور که برای شیمی و فیزیک فرزندان خود هزینه می‌کنیم، باید برای دین فرزندان خود و دین خود هزینه کرد، گاه عالمی را دعوت می‌کنیم و از او هیچ تجلیلی به عمل نمی‌آوریم.

در بخش پایانی این مراسم مستندی درباره زندگی آیت‌الله میبدی پخش شد و تندیس به عنوان قدردانی به فرزند آیت‌الله میبدی اهدا شد./914/پ202/پ

ارسال نظرات