۲۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۱۷۱۹۹۰

اقرار رئیس جمهور پرتقال به ناکارآمدی اتحادیه اروپا + فیلم

خبرگزاری رسا ـ کاواکو سیلوا: ریشه اصلی معضلات امروز اروپا بحران مالی آمریکا در سال 2008 میلادی است که اتحادیه اروپا هم نتوانست به درستی آن را مدیریت کند.
يورونيوز

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، با توجه به وضعیت بحرانی و اسفبار کشور پرتقال، شبکه یورونیوز مصاحبه ای با رئیس جمهوری این کشور آقای آنیبال کاواکو سیلوا ترتیب داد که پاسخ های آقای رئیس جمهور به برخی از سوالات، بسیار قابل تامل است.


مجری: آقای سیلوا شما تحولات اتحادیه اروپا را زندگی کرده اید، ده سال نخست وزیر پرتقال بوده اید و دوره دوم ریاست جمهوری را می گذرانید. چه اتفاقی افتاده است که پرتقال به این وضعیت بحرانی رسیده است؟


سیلوا : مشکل اصلی بدهی ها، پدیده ای است که در پی سالها بی مسئولیتی بانکها، شرکت های تجاری و هم چنین سرمایه گذاران در بورس به وجود آمده است. حالا امروز خانوداده های اروپایی هستند که باید تاوان آن را پس بدهند. به عبارتی دیگر می توانیم بگوئیم که ریشه اصلی معضلات امروز اروپا بحران مالی آمریکا در سال 2008 میلادی است که اتحادیه اروپا هم نتوانست به درستی آن را مدیریت کند.


در ابتدا کشورهای اروپایی توصیه های مبنی بر سیاست های توسعه طلبانه دریافت کردند و به نوعی با این کار به بدهی هایشان افزوده شد. تنها کمی بعد بود که این کشورها آگاهی آن را پیدا کردند که باید به اندازه ظرفیت هایشان وام بگیرند.
این مسأله مسأله ای بسیار مهم بود که از اولویت های کشورهایی اروپایی شد.

مجری: پس یعنی اتحادیه اروپا در مدیریت بحران ناموفق بوده است؟


سیلوا: پیشتر هم گفته ام و البته امروز کاملا قطعی به نظر می رسد که اتحادیه اروپا در زمینه رشد و شکوفایی اقتصادی در این قاره کاملا ناموفق عمل کرده، اتحادیه اروپا در سیاست های اقتصادی کلان خود هم در جایگاه یک اتحادیه و هم برای تک تک کشورهای اروپایی کاملا ناکام بود.

 

/9161/1409/خ

ارسال نظرات