۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۱۷۱۳۹۱
جلیلی:

هرگاه به پشت خیمه های دشمن رسیدیم تهدید از بیرون را با تردید از درون تکمیل کردند

خبرگزاری رسا ـ نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این‌که قدرت‌های بزرگ از سانتریفوژها نمی‌ترسند بلکه از احمدی روشن‌ها، رضایی‌ها و شهریاری‌ها می‌ترسند، ادامه داد: آن‌ها می ترسند که چنین ظرفیت‌هایی بر مبنای خودباوری آزاد شود و قابل توجه است که هیچ کدام از این شهدای بزرگوار که حماسه هسته‌ای را این‌ها خلق کردند نه مذاکره کننده‌ها، تحصیل کرده خارج از کشور نبودند و در داخل کشور تحصیل کرده بودند و ایمان داشتند.
سخنراني سعيد جليلي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر جلیلی نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در همایش بزرگ حامیان خود در ورزشگاه حیدرنیای تهران با بیان این‌که ملت ما افتخار می‌کند پا در راهی گذاشته است که ادامه راه حضرت سیدالشهدا(ع) است، اظهار داشت:  امام(ره) در 15 خرداد 42، پرچمی را بلند کرد که لبیک به خدا بود و به دنبال آن، مردم به امام لبیک گفتند و خط امید به پیشرفت و ایمان و عمل به اسلام شکل گرفت.
امروز آن‌چه امام ما وعده داده بود عملی شد 
نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به این‌که پس از 15 خرداد 42، 50 سال رویارویی دو گفتمان و اراده شکل گرفت، افزود: در سویی از این دو گفتمان، ملتی بود که اراده کرده بود اسلام را مبنای خود قرار دهد و آزاد باشد و در سوی دیگر قدرت‌هایی بودند که می خواستند این اراده مردم را در هم شکنند.
جلیلی ادامه داد: امروز بعد از 50 سال می‌بینیم که آن‌چه امام ما وعده داده بود، عملی شد و باور‌های قرآنی ما دیگر تنها باور نیست بلکه تبدیل به تجربه‌های ما شده است و تجربه کرده‌ایم که اگر پیام خدا و رسول(ص) را جواب دهیم، حیات جدیدی میگیریم و ملت ما در این 50 سال حیات تازه گرفت.
وی افزود: اگر خوانده بودیم خدا را یاری کنید تا شما را یاری کند در این 50 سال آن را تجربه کردیم، ملت ما خواست شاه برود ولی قدرت ها اراده کردند نرود، تمام قدرت ها اراده کردند صدام ما را شکست دهد ولی ملت ما اراده کرد و پیروز شد و تمام قدرت ها اراده کردند مانع هسته ای شدن ملت ما شوند ولی ملت ما اراده کرد و جزو ده رتبه اول هسته ای جهان قرار گرفت.
اعتراف دشمنان به قدرت ایران
دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان این‌که دشمن اراده کرد مانع تثبیت انقلاب اسلامی شود اظهار داشت: امروز دشمنان ما اعتراف می‌کنند که قدرت ما در منطقه به عنوان قدرتی که با قدرت‌های بزرگ هماوردی می‌کند غیر قابل انکار است.
وی با تأکید بر این‌که این عظمت ملت ما بود که توانست در چارچوب اسلام ناب موفقیت‌هایی را کسب کند و امروز ملت ما به یک نمونه و قله تبدیل شده‌است ابراز داشت: اگر ملت ما خرمشهر را آزاد می‌کند، این الگو صادر می‌شود و جنوب لبنان و غزه آزاد می‌شود و بر اساس این الگو، مقاومت، چه 6 روزه و چه 33 روزه پیروز می‌شود.
امروز پشت خیمه های دشمن هستیم
جلیلی اضافه کرد: این‌که مقام معظم رهبری می‌فرمایند ما در موقعیت خیبر هستیم یک ارزیابی دقیق کارشناسی است و ما امروز پشت خیمه های دشمن هستیم و ظرفیتی ایجاد شده که دشمن را مستاصل کرده است برای همین باید هوشیار باشیم چرا که دشمن هر گاه به این‌جا رسیده، تهدید از بیرون را با تردید از درون تکمیل کرده‌ است.
پیروزی‌های بزرگ کشور مرهون خداباوری و اعتقاد به اسلام ناب و مردم‌باوری است
نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پیروزی‌های بزرگ کشور در 4 سال گذشته را مرهون خداباوری و اعتقاد به اسلام ناب و مردم‌باوری و اعتقاد به ظرفیت‌های مردم دانست و افزود: این دو ظرفیت است که توانسته حماسه‌های بزرگ را به وجود بیاورد و این هنر امام بزرگ ما بود که توانست در دفاع مقدس با آزادسازی ظرفیت‌های جوانان ما در چارچوب اسلام ناب آن پیروزی‌های بزرگ را رقم بزند.
ولایت مطلقه فقیه یعنی اسلامیت و جمهوریت نظام تحت مدیریت رهبری شایسته
وی ولایت مطلقه فقیه را اسلامیت و جمهوریت نظام تحت مدیریت رهبریت شایسته دانست و با تأکید بر این‌که «هر گاه این ظرفیت به اوج رسید، کسانی خواستند با تردید این پیروزی را انکار کنند»، گفت: 4 سال پیش که با حضور ملت ما در پای صندوق‌های رأی، دنیا دید که اسلامیت ما مستظهر به یک پشتوانه قوی جمهوریت است، عده‌ای خواستند با فتنه‌گری مانع شوند ولی ملت ما بر دهان آن‌ها کوبید و اجازه نداد موفق شوند.
جلیلی ادامه داد: زمانی که ملت ما شتاب موفقیت و پیشرفت های خود را تجربه می‌کرد، همزمان با جنگ 33 روزه در لبنان عده‌ای با بیان شعار دوستی با ملت اسراییل و مکتب ایرانی خواستند در حرکت و پیشرفت انقلاب انحراف ایجاد کنند که با هوشیاری و بصیرت رهبر و مردم آن هم خنثی شد و امروز به دنبال فتنه و انحراف، شاهد جریان جدیدی هستیم که می‌خواهد در ظرفیت ها و توانمندی‌ها و موفقیت‌های ما تردید ایجاد کند و می‌خواهد با بزرگنمایی برخی مشکلات که ناشی از زاویه گرفتن از گفتمان انقلاب است آن را به پای گفتمان انقلاب بیندازد.
کسی که در عرصه بین‌المللی به دنبال عدالت نباشد، نمی تواند در داخل هم دم از رفع ظلم، تبعیض، بی عدالتی و فساد بزند
این نامزد خطاب به جریانی که می گوید به جای رضای خدا باید به دنبال رضای کدخدای جهان باشیم، اظهار داشت: اگر جریانی در فضای جهانی طرفدار این است که با دادن بخشی از حقوقمان و بر هم زدن تعادل و عدالت حقوقی تحریم ها را بر داریم، نمی تواند در داخل هم دم از رفع ظلم، تبعیض، بی عدالتی و فساد بزند.
وی افزود: زمانی این جریان شرایطی را به وجود آورد که رهبر امر کردند که باید اولویت اول کشور، رفع فساد و تبعیض و فقر باشد.
عرصه بین المللی عرصه تعارف و رو دربایستی نیست
جلیلی به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که عرصه بین المللی عرصه تعارف و رو دربایستی نیست، هر چه شما عقب بنشینید دشمن جلوتر می آید، اشاره کرد و در خصوص اهداف جریان تردید گفت: جریان تردید می‌خواهد تهدیدها را بزرگنمایی و ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها را کوچک‌نمایی کند اما ملت ما هشیار و بصیرت امروز ملت ما ستودنی است.
این نامزد با بیان این‌که جریان تردید می‌خواهد هزینه‌های مقاومت را بزرگ‌نمایی کند ولی لکه های ننگ سازشگری را بپوشاند و از آن‌ها به عنوان افتخار یاد کند گفت: جریان مقاومت واقع‌بینانه‌ترین جریان است که آرمان‌ها، فرصت‌ها و ظرفیت‌ها را می بیند و می‌داند بر مبنای امیدی و ایمانی که امام در دل ما کاشت، می‌تواند با سرعتی بر مبنای تراز انقلاب اسلامی پیشرفت کند.
وی افزود:  اگر امروز ما از نظریه مترقی ولایت مطلقه فقیه صحبت می‌کنیم برای این است که هنر این نظریه بود که توانست ظرفیت‌های ما را بر اساس اسلام ناب آزاد کند.
حماسه اقتصادی تنها با شناخت صحیح ظرفیت‌ها ممکن است
جلیلی با طرح این دو پرسش که «آیا حماسه‌های جنگ تحمیلی مربوط به تاریخ و شلمچه است که سالی یک بار به آن جا برویم و اشک بریزیم یا قابل تکر ار است؟» و «آیا اگر در تولید و صنعت این فرمول را دوباره به کار ببندیم و خداباوری و مردم‌باوری را کنار هم قرار دهیم، نمی‌شود دوباره حماسه خلق کرد؟» اظهار داشت: حماسه اقتصادی ممکن نیست مگر با شناخت صحیح ظرفیت‌های تک تک آحاد و جوان‌های ما و به صحنه آوردن آن‌ها.
با آزاد شدن ظرفیت‌ها پیروزی‌های بزرگی خلق خواهد شد
این نامزد ریاست جمهوری با بیان این‌که قدرت‌های بزرگ از سانتریفوژها نیست که می‌ترسند بلکه از احمدی روشن‌ها، رضایی‌ها و شهریاری‌ها می‌ترسند، ادامه داد: آن‌ها می ترسند که چنین ظرفیت‌هایی بر مبنای خودباوری آزاد شود و قابل توجه است که هیچ کدام از این شهدای بزرگوار که حماسه هسته‌ای را این‌ها خلق کردند نه مذاکره کننده‌ها، تحصیل کرده خارج از کشور نبودند و در داخل کشور تحصیل کرده بودند و ایمان داشتند.
وی افزود: وقتی دشمن گفت سوخت هسته‌ای به شما نمی‌دهیم و ما گفتیم خودمان تولید می‌کنیم، آن‌ها به ما خندیدید و شهید احمدی روشن با تولید سوخت هسته‌ای بر دهان آن ها زد و آن ها می‌ترسند که با آزاد شدن ظرفیت‌های ما پیروزی‌های بزرگی خلق خواهد شد.
آن‌چه باید بر دستگاه‌های دولتی ما حکم فرما شود تفکر بسیجی است
جلیلی با اشاره به جوانی دانشمندان ایرانی تصریح کرد: ما باید به ملت اعتماد کنیم و وظیفه دولت این است که شرایطی ایجاد کند که دستگاه‌های دولتی نه تنها مانع دشمن نشوند بلکه حامی آن‌ها باشند و به فرموده امام آن‌چه باید بر دستگاه‌های ما حکم فرما شود، تفکر بسیجی است چرا که امام فرمود اگر تفکر دلنشین بسیجی بر دستگاه‌های ما حاکم شود، دشمن از آن‌ها نا امید خواهد شد و ما شاهد این اتفاق در انرژی هسته‌ای، فناوری نانو و سایر علوم جدیدی که در آن‌ها به رشد قابل توجهی دست یافته‌ایم، بودیم.
منتخب ملت از فردای روز انتخابات باید دولت را به گونه‌ای اداره کند که زمینه حماسه اقتصادی فراهم گردد
نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر این‌که اگر دولت زنجیرهایی که در بروکراسی دارد، آزاد کند، شما خواهید دید که چه ظرفیت‌هایی آزاد خواهد شد، اظهار داشت: بر اساس این مبنا، به دنبال حماسه سیاسی بزرگی که شما در 24 خرداد خلق خواهید کرد، شخصی که ملت او را برگزیند، از فردای انتخاب وظیفه دارد دولت را به گونه‌ای اداره کند که زمینه خلق حماسه اقتصادی فراهم گردد.
وی در پایان تأکید داشت: ما برای پیشرفت و تعالی باید علاوه بر ایستادگی در برابر دشمن، انحراف و فتنه در مقابل زیاده‌خواهی‌ها، تبعیض‌ها، فساد‌ها و تردید ها هم مقاومت کنیم./9590/ز503/ع
ارسال نظرات