۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۱۷۰۸۳۲

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا ـ برگزاری شش دوره قرآنی تابستانه در مؤسسه پارسای قم، محفل انس با قرآن در بیت قدیمی امام خمینی(ره) و توزیع اقلام فرهنگی در بخش جعفرآباد قم برخی از اخبار سازمان تبلیغات اسلامی قم است.
سازمان تبليغات
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، منصوره یزدیان، مسؤول شعبه شهید بهشتی مؤسسه قرآنی پارسا طلیعه ظهور قم گفت: دوره تربیت معلم سطح دو قرائت ویژه خواهران در شعبه شهید بهشتی برگزار می‌شود و دوره سطح یک هم‌اکنون با حضور 16 نفر از اسفند گذشته شروع شده و تا تیرماه به پایان خواهد رسید.
وی بیان کرد: تا پیش از ماه مبارک رمضان نیز آزمون دوره سطح یک گرفته می‌شود و علاوه بر این که برگزیدگان این دوره می‌توانند در دوره سطح دو ثبت‌نام کنند تعدادی نیز ثبت‌نام آزاد داریم و 25 نفر ظرفیت کل کلاس است.
مسؤول شعبه شهید بهشتی مؤسسه قرآنی پارسا طلیعه ظهور قم یادآور شد: استاد کلاس سطح یک هم‌اکنون خانم ممتازی است و اگر ثبت نام دوره جدید سطح یک به حد نصاب برسد دوره دیگر تربیت معلم در تابستان بعد از ماه رمضان آغاز می‌شود.
یزدیان پیش‌بینی کرد تا پایان سال جاری یک دوره دیگر تربیت معلم سطح دو قرائت و یک دوره سطح یک علاوه بر دوره‌های فوق در مؤسسه پارسا برگزار شود.
وی با بیان این‌که مؤسسه پارسا برای همه سنین از خردسالی تا بزرگسالی دوره‌های عمومی آموزش قرآن کریم در فصل تابستان دارد ابراز کرد: دوره قرآن کودکان رده سنی ابتدایی تا راهنمایی تا دو هفته آینده شروع می‌شود و شامل کلاس‌های روخوانی و حفظ جزء سی خواهد بود.
مسؤول شعبه شهید بهشتی مؤسسه قرآنی پارسا طلیعه ظهور قم هم چنین از برگزاری شش دوره روخوانی، روان‌خوانی، صوت و لحن، تجوید، حفظ بزرگسال و مفاهیم تکمیلی در فصل تابستان خبر داد و افزود: این دوره‌ها از اوایل تیر شروع می‌شود و نصاب تشکیل هر کلاس حداقل ده نفر است.
وی از علاقه‌مندان به ثبت نام در دوره‌های مؤسسه پارسا خواست تا به آدرس قم ـ خیابان شهید بهشتی ـ بعد از کوچه 13 ـ جنب بانک صادرات ـ مؤسسه پارسا مراجعه کنند.
جشن باشکوه مبعث در مصلای نماز جمعه جعفریه برگزار شد
با همکاری اداره تبلیغات اسلامی شهر جعفریه جشن عید مبعث در مصلا و مساجد بخش جعفرآباد برگزار شد.
حجت‌الاسلام حسینعلی اکبری‌نیا، کارشناس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه گفت: به مناسبت سالروز نبی مکرم اسلام(ص) مراسم جشن و سرور با حضور اقشار مختلف مردم ولایتمدار بخش جعفرآباد در مساجد و حسینه‌ها برگزار و سخنرانان درباره فلسفه بعثت آخرین فرستاده الهی سخنرانی کردند و مداحان در فضایل رسول گرامی اسلام به مداحی و شعرخوانی پرداختند.
وی در ادامه گفت: به همین مناسبت جشن باشکوهی در مصلای شهر جعفریه با حضور مؤسسات و خانه قرآنی و هیئات مذهبی و دیگر اقشار مردمی برگزار شد و در این مراسم حجت‌الاسلام حسن‌پور از فضلای حوزه علمیه قم سخنرانی کرد.
محفل انس با قرآن در بیت قدیمی امام خمینی(ره)
محفل انس با قرآن کریم به مناسبت سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در بیت قدیمی امام خمینی(ره) برگزار شد.
این محفل نورانی بعد از نماز مغرب و عشا و با حضور قاریان، حافظان و علاقه‌مندان به قرآن کریم در مکان ذکر شده برگزار شد.
در این مراسم حسین یزدان‌پناه، از قاریان ممتاز استان و نفر برگزیده مسابقات ملی اوقاف در رشته ترتیل به قرائت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت.
این محفل قرآنی از سوی دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم و با همکاری مؤسسات و مراکز قرآنی برگزار شد.
توزیع اقلام فرهنگی در بخش جعفرآباد قم
به مناسبت بیست و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و پنجاهمین سالگرد شهدای 15 خرداد تعدادی اقلام فرهنگی از قبیل بنر و پوستر و چفیه از سوی اداره تبلیغات اسلامی جعفریه در بخش جعفرآباد توزیع شد.
محمود نوری، یکی از کارکنان اداره تبلیغات اسلامی جعفریه گفت: به مناسبت سالگرد ارتحال امام و شهدای پانزده خرداد تعداد 200 عدد چفیه برای استفاده زائران مرقد امام خمینی(ره) و 50 عدد بنر حاوی تمثال مبارک امام و مقام معظم رهبری و 2 هزار پوستر در بخش جعفرآباد توزیع شد.
وی گفت: اداره تبلیغات اسلامی جعفریه در مناسبت‌های مختلف اقدام به تهیه و توزیع اقلام فرهنگی می‌کند.
مسابقات بین‌المللی قرآن منحصر به تهران نشود
کارشناس دارالقرآن الکریم قم گفت: مکان برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن نباید تنها به تهران مختصر شود زیرا در برخی استان‌ها مانند قم این ظرفیت به خوبی وجود دارد.
حجت‌الاسلام سیدجواد عظیمی گفت: این مسابقات نیازمند تبلیغات بیشتر است و باید سطح وسیع‌تری از مردم را با این مسابقات درگیر کنیم تا اهداف فرهنگی به شکل بهتری محقق شود.
وی با بیان این‌که سطح حفظ و تلاوت در ایران بالاست تصریح کرد: مهم این است که اهداف این مسابقات که ترویج فرهنگ قرآنی در کشور مهم‌ترین هدف آن است برای مردم تبیین و تشریح شود.
کارشناس دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان این‌که تلاوت و حفظ در کشورهای اسلامی از جمله ایران رشد خوبی داشته است عنوان کرد: پرداختن به حفظ و قرائت باید مقدمه برای رسیدن به مفهوم و معنا باشد و به ترویج مفاهیم قرآنی کمک کند.
حجت‌الاسلام عظیمی گفت: عمومی کردن مسابقات در کشورهای اسلامی و مشارکت دیگر کشورها در برگزاری این مسابقات، افزایش تبلیغات قبل از برگزاری در داخل و خارج از طریق رایزنی با سفرا و رایزنان فرهنگی در دیگر کشورها از جمله مواردی است که باید مورد عنایت بیشتری در این سطح مسابقات قرار گیرد.
وی از برگزاری سالانه این مسابقات در تهران و انحصار آن به پایتخت انتقاد کرد و افزود: یکی از ایرادات مسابقات بین‌المللی قرآن این است که هر ساله در تهران برگزار می‌شود همچنین میهمانان و متسابقین در برخی موارد تکراری هستند.
حجت‌الاسلام عظیمی عنوان کرد: باید زمینه برگزاری این مسابقات در سایر استان ها را فراهم کنیم، در حال حاضر مراکزی همچون حرم مطهر حضرت معصومه(س)، حرم امام رضا(ع) و شاهچراغ بهترین مکان برای برگزاری این مسابقات است و سبب بهره مندی بیشتر زایران و مجاوران این بارگاه های مطهر از مسابقات می‌شود.
وی افزود: چه عیبی دارد که یک دوره این مسابقات در قم و با یاد مفاخر قرآنی کشور همچون علامه طباطبایی برگزار شود و از نام و یاد ایشان برای برگزاری این مسابقات بهره ببریم.
کارشناس دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم اظهار کرد: آسیب شناسی روند برگزاری این مسابقات، رشته ها، میزبانی و اطلاع‌رسانی و تبلیغ برای بهترشدن آن ضروری است اگرچه باید گفت این مسابقات، مسابقات بزرگ و عظیمی است و برگزارکنندگان آن زحمات زیادی را متحمل می‌شوند.
حجت‌الاسلام عظیمی در خاتمه با بیان این‌که ترویج مفاهیم قرآن مهم‌ترین هدف این مسابقات است بیان کرد: باید کاری کنیم که حافظ و قاری ما مروج قرآن و فرهنگ قرآنی باشد.
اعزام کارکنان تبلیغات اسلامی قم به مسابقات بین‌المللی قرآن کریم
تعدادی از کارکنان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم به همراه خانواده به سی امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم و هفتمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی اعزام شدند.
اختتامیه هفتمین همایش بین‌المللی پژوهشهای قرآنی روز پنجشنبه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد.
حجت‌الاسلام محمد اکبری، دبیر هفتمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی در این مراسم با اشاره به این‌که خداوند در قرآن با جمال، کمال، اسماء حسنی و صفاتش ظهور کرده است، بیان داشت: مردم به دلیل‌ این‌که بصر دارند اما بصیرت ندارند، جمال، کمال و اسماء الهی خدا را نمی‌بینند.
وی تدبر را غایت و غرض نزول قرآن کریم دانست و اظهار داشت: امروزه خلأ همیشگی جوامع اسلامی کم‌توجهی به امر تدبر، تبیین و پژوهش‌های قرآنی است.
برگزاری مراسم جشن مبعث حضرت رسول اکرم(ص) در بخش مرکزی قم
به همت اداره تبلیغات اسلامی و با همکاری بیش از 50 هیأت مذهبی مراسم جشن عید مبعث در مساجد بخش مرکزی قم برگزار شد.
حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن مبعث پیامبر اعظم(ص) مراسم جشن توسط ائمه جماعات و روحانیان مستقر با حضور گسترده و باشکوه اقشار مختلف مردم پس از اقامه نماز مغرب و عشا در بخش مرکزی برگزار شد.
وی افزود: در این مراسم باشکوه ابتدا سخنرانان در مورد اسلام و رسالت پیامبر(ص) به بیان سیره عملی و تربیتی آن حضرت پرداختند و در رابطه با سیره نبوی و زندگی پیامبر اسلام(ص) و تبیین شخصیت ایشان سخنانی ایراد کردند.
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات در ادامه افزود: ترویج و گسترش مکارم اخلاق از مهم‌ترین رسالت پیامبر رحمت مهربانی‌ها است که روحانیان در سخنرانی‌های خود به ترویج این صفات در بین مردم پرداختند./907/پ202/پ
ارسال نظرات