۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۶۱۰
امام جمعه شهرکرد:

اهالی رسانه به اتحاد و همدلی توجه کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام خواستار توجه ویژه اهل رسانه به بحث اتحاد و همدلی در استان شد و گفت: ما نمی گوییم که سلایق یکی شود، اما می خواهیم که همه گروه ها حول یک محور جمع شوند و زیر یک پرچم و بیرق باشند.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، امروز در دیدار با اصحاب رسانه این استان، با بیان این که در جهان امروزی رسانه به عنوان یک قدرت مطرح است، اظهار داشت: مهمترین رسالت رسانه این است که راه و مسیر درست را شناسایی و به جامعه تزریق کند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام طریق بودن در جامعه بشری را مختص ذات خداوند متعال دانست و گفت: تبیین این راه بر عهده انبیا است و انبیا آمدند تا برای بشر مسیر باشند و دست بشر را در دست خداوند قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به جایگاه رفیع رسانه اظهار داشت: جایگاه رسانه بسیار بالاتر از آن است که بخواهد بازیگر یا فریب دهنده باشد و نازیبایی ها را زیبا جلوه دهد.

امام جمعه شهرکرد به چگونگی ایفای نقش رسانه در جامعه پرداخت و افزود: اگر خدا و انبیای الهی را شناختید و چگونگی در راه قرار گرفتن را فهمیدید و برای مردم خوب ترسیم و تبیین کردید؛ به یقین نقش خود را به خوبی انجام داده اید.

رییس شورای عالی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری به بالا بردن ظرفیت ها در عرصه رسانه اشاره کرد و ادامه داد: کسانی که می خواهند در این مسیر قرار گیرند، باید ظرفیت خود را بالا برند و این ظرفیت تنها ویژه مخاطبان رسانه نیست.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با انتقاد شدید از اختلافات نامطلوبی که در استان وجود دارد، افزود: متأسفانه در استان تک روی ها زیاد است و هرکسی می خواهد زیر علم خود سینه بزند که این مسأله به شدت اشتباه است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام اختلافات درون استانی را عامل مهم فرار سرمایه گذاران داخلی و خارجی دانست و گفت: متأسفانه منابع انسانی، فکری و مالی این استان به سبب اختلافات گروهی در خود استان استفاده نمی شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری خواستار توجه ویژه اهل رسانه به مسأله اتحاد و همدلی در استان شد و خاطرنشان کرد: ما نمی گوییم که سلایق یکی شود، اما می خواهیم که گروه ها حول یک محور جمع شوند و زیر یک پرچم باشند.

وی ولی فقیه را مهم ترین شاخص کشور برای رسیدن به وحدت دانست و گفت: همان گونه که ولی امر مسلمین در کشور شاخص و الگو هستند در استان ها نیز نمایندگان ایشان محور هستند و همه باید حول این محور و شاخص جمع شوند و از تفرقه و تک روی بپرهیزند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام بر جدی گرفتن مسأله وحدت در استان تأکید کرد و افزود: نگاه بنده به خط رهبری است و یقین دارم آنچه می گویم، مواضع رهبر معظم انقلاب است و بدانید و آگاه باشید که نسبت به هیچ گروه و حزبی نظر خاصی ندارم.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر ارتقای فکر و فرهنگ در استان ابراز داشت: اصحاب رسانه بدانند که فرهنگ ما همان فرهنگ اسلام است و بکوشند این فرهنگ بر شهر و روستا و اقوام استان حاکم شود./9457/پ202/س

ارسال نظرات