۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۱۷۰۶۰۸

چند خبر کوتاه انتخاباتی از شمال غرب

خبرگزاری رسا ـ سعید جلیلی، کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دقایقی پیش برای حضور و سخنرانی در جمع مردم تبریز وارد این شهر شد.
سفر جليلي به تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سعید جلیلی، کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دقایقی پیش پس از دیدار با حجت الاسلام والمسلمین عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل و عبور از شهرهای سراب و بستان آباد، وارد تبریز شد و در بدو ورود به این شهر مورد استقبال مردم قرار گرفت.


بنا بر این گزارش، جمعی از مردم تبریز که خود در مسیر عبور خودروی حامل سعید جلیلی قرار گرفته بودند، پس از حضور این کاندیدای ریاست جمهوری به سمت سالن شهید پورشریفی حرکت کردند تا در دیدار عمومی جلیلی با مردم تبریز حضور یابند.


 قرار بود سعید جلیلی در بدو ورود به تبریز با آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی دیدار داشته باشد که به علت تأخیر در برنامه های پیش بینی شده، امشب این دیدار پس از سخنرانی وی در اجتماع عمومی مردم تبریز برگزار خواهد شد.


همچنین قرار است این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری پس از بیان دیدگاه ها و برنامه های خود در جمع مردم تبریز به دیدار یکی از خانواده های شهدای تبریز رفته و اگر فرصتی پیش آمد در جمع مردم این شهر در یکی از مساجد محله اهراب حضور یابد.


اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام قرار خواهد شد.

 

فعالیت 282 بازرس در انتخابات استان اردبیل


فضائیل عزیزی، مسؤول بازرسی انتخابات استان اردبیل گفت: به استناد ماده 31 قانون انتخابات ریاست جمهوری و ماده 66 انتخابات شوراها بازرسی انتخابات به منظور حسن اجرای انتخابات و کنترل دقیق انتخابات، 282 نفر بازرس، صحت و سلامت برگزاری انتخابات 24 خرداد در اردبیل را رصد می‌کنند.


وی خاطرنشان کرد: با توجه به اصلاحیه قانون انتخابات در این دوره فعالیت بازرسی انتخابات با کمی تاخیر آغاز شده و ما از هفته گذشته برنامه‌ریزی‌های خود را انجام دادیم و در تلاش هستیم تا در ایام برگزاری انتخابات و لحظه اعلام نتایج فعالیت خود را استمرار بخشیم.


مسؤول بازرسی انتخابات استان اردبیل یادآور شد: در سطح استان یک‌هزار و 601 شعبه اخذ رای برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها تدارک دیده شده است که بر اساس دستور‌العمل بازرسی به ازای هر 10 شعبه یک بازرس شعبه تعیین می‌شود.


وی ادامه داد: برای دریافت و بررسی شکایات مردمی شماره تلفن های 2249980 و 2151580 اعلام می شود.


همایش رای اولی‌ها در زنجان برگزار می‌کند


داریوش طاهری، رییس ستاد انتخاباتی ولایتی در استان زنجان گفت: همایش رای اولی‌ها در زنجان از برنامه‌های تدوین شده در ستاد ولایتی است که روز پنجشنبه این هفته برگزار می‌شود.


وی برگزاری نشست تبیین اندیشه‌های اقتصادی ولایتی را از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده توسط ستاد ولایتی اعلام کرد و گفت: این نشست روز چهارشنبه در شهرستان خرم‌دره برگزار می‌شود، ضمن این‌که برگزاری نشست با حضور فرهنگیان از دیگر برنامه‌های ستاد ولایتی در شهرستان خدابنده است.


طاهری از برگزاری همایش در شهرستان طارم خبر داد و گفت: این نشست با حضور نخبگان، فعالان سیاسی ـ مذهبی و با حضور یکی از اعضای ستاد مرکزی شهرستان طارم برگزار می‌شود، همچنین نشستی با حضور طلاب و روحانیان استان با حضور یکی از اساتید برجسته حوزه علمیه زنجان برگزار خواهد شد.


214 شعبه سیار در انتخابات استان اردبیل تدارک دیده شده است


عباس دستباز، معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: 214 شعبه سیار در روز انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در اردبیل برای جمع‌آوری آرای گروه‌های ویژه فعال خواهند بود.


وی ادامه دا: در استان اردبیل برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراها در 10 فرمانداری و 29 بخشداری بیش از یک هزار و 601 شعبه اخذ رای تدارک دیده شده که از این تعداد یک هزار و 387 شعبه ثابت و 214 شعبه نیز سیار هستند.


دستباز با بیان این‌که برای کاستن از شبهات و راحتی رای مردم در 996 روستا شعبه ثابت رای‌گیری تدارک دیده شده عنوان کرد: ما نسبت به انتخابات گذشته تعداد شعبات سیار خود را کاهش دادیم تا کمترین شبهات را در جمع آرا و برگزاری انتخابات شاهد باشیم.


وی گفت: 446 شعبه شهری و مابقی نیز روستایی هستند که از مجموع تائید صلاحیت شدگان شوراهای شهرها 150 نفر به پارلمان محلی راه می‌یابند. از بین 5 هزار و 449 نفر نامزد تائید صلاحیت شده روستاها نیز 3 هزار و 92 نفر به عضویت شوراهای روستا درمی‌آیند./935/پ202/س

ارسال نظرات