۱۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۲
کد خبر: ۱۷۰۲۱۴
آیت الله خاتمی:

وعده تعامل با غرب به معنای توکل‌کردن به غیر خدا است/ ادبیات اعتدال در برابر فتنه‌گران شایسته رییس جمهور آینده نیست

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری با بیان این که کاندیداهایی که برای حل مشکلات وعده تعامل با غرب می‌دهند به معنای توکل کردن به غیر خدا است، گفت: کاندیدایی که صدا و سیما را به واسطه روشنگری مورد هجمه قرار می دهد و آن را افراط گری می خواند؛ اما سکوت در برابر فتنه را اعتدال می‌داند به درد این میدان نمی‌خورد.
سيد احمد خاتمي  آيت الله خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله سید احمد خاتمی شب گذشته در مسجد صفاری کاشان در مراسم شهادت حضرت موسی بن جعفر(ع) و سالگرد ارتحال امام راحل اظهار داشت: اسلام خاری در چشم دشمنان است و این جرمی شد تا امام کاظم(ع) سال ها زندانی شود، امروز نیز چنین وضعیتی برای جمهوری اسلامی است که تحریم های دشمن به این دلیل است که نظام اسلامی خاری در چشم و استخوانی در گلوی دشمن است.   

 

وی فعالیت‌های هسته ای ایران را بهانه تحریم های دشمن دانست و گفت: جمهوری اسلامی در حالی به جرم دستیابی به  بمب اتمی مورد هجمه آمریکایی قرار گرفته است که دوست صمیمی اش یعنی رژیم صیهونیستی هزاران بمب اتمی دارد و اگر قرار است دنیا نگران باشد باید نگران رژیم دیوانه صهیونیستی باشد، ایران بمب اتمی ندارد و فقه اسلامی نیز به ما نیز اجاز نمی دهد بمب اتمی داشته باشیم و اگر بمب اتمی داشتیم، آنقدر شجاعت داشتیم که اعلام کنیم.

 

آیت الله خاتمی افزود: جمهوری اسلامی ایران امروز مجهز به موشک های دور برد یکهزار و 500 تا دو هزار کیلومتر است که اگر رژیم صهیونیستی بخواهد دست از پا خطا کند، با خاک یکسان خواهد شد، از سوی دیگر در حالی جمهوری اسلامی متهم به دستیابی به بمب اتم و زیر پا گذاشتن حقوق بشر می شود که کشورهایی مثل عربستان با زیر پا گذاشتن حقوق بشر،  زنان در این کشور را از رانندگی و استخدام در ادارات و شرکت در انتخابات محروم کرده است. 

 

امام جمعه موقت تهران با بیان این که دشمن از ایران هسته ای ترسی ندارد و از ایران اسلامی در هراس است، گفت: جمهوری اسلامی هیچ زمانی چالش ایجاد نکرده و معتقد به چالش و بستن دروازه های خود به روی دنیا نبوده است و تنها با رژیم صهیونیستی تا ابد رابطه ای نخواهد داشت و با آمریکا نیز تا زمانی که آمریکا آدم نشده است، رابطه ای هم برقرار نخواهد شد.

 

کاندیداهایی که مدعی تنش زدایی هستند باید بدانند ما از اصول اسلام کوتاه نخواهیم آمد

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به این که برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری مدعی تنش زدایی در دولت خود هستند، گفت: منظور آنها این است، که سیاست های 34 سال گذشته اشتباه بوده است؟ کاندیداهای ریاست جمهوری که مدعی تنش زدایی هستند باید بدانند ما از اصول اسلام کوتاه نخواهیم آمد و ملت نیز به شماها اجازه نخواهند داد به دشمن چراغ سبز نشان دهید.

 

امام جمعه موقت تهران خطاب به برخی کاندیداها با بیان این که چرا چراغ سبز دروغین نشان می دهید و با دروغ مدعی حل مشکلات اقتصادی با ایجاد رابطه با غرب هستید، تأکید کرد: ملت ایران، رابطه با غرب را به قیمت عقب نشینی از اصول اسلامی به شما نخواهد داد.

 

هر وقت در برابر دشمن یک قدم عقب نشستیم دشمن چند قدم جلو آمد

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری یادآورشد: در 34 سال گذشته ما هر وقت در برابر دشمن یک قدم عقب نشستیم دشمن چند قدم جلو آمده است و در 8 سال دوره اصلاحات که به دوره انعطاف در برابر غرب و لبخند در برابر غرب خوانده می شد،  مسؤولان آن روز با یک قدم عقب نشینی، دشمن چند قدم جلو آمد و مدعی شد ایران باید از اصول خود عقب نشینی کند و تمام مشکلات هسته ای ایران از دوره انعطاف در برابر غرب و دوره لبخند در برابر غرب شروع شد و دشمن یک قدم هم عقب نشینی نکرد.

 

آیت الله خاتمی با اشاره به این که مقابله با زیاده خواهی های دشمن تنها عنصری است که دشمن را وادار به عقب نشینی خواهد کرده است، گفت: زمانی که دشمن اجازه یک درصد غنی سازی را به جمهوری اسلامی نمی داد، امروز به غنی سازی 20 درصدی با کاربری در صنایع، کشاورزی و پزشکی رسیده و توان غنی سازی 40 درصدی را نیز داشته؛ اما با ساختن بمب اتمی به عنوان سلاح کشتار جمعی موافق نیستیم.

 

وی افزود: دشمن ایستادگی بر اصول اسلامی  را جرم جمهوری اسلامی می داند، در دوران 34 سال مقاومت، عزت ایران اسلامی تأمین شده است و ملت بزرگ ایران همچنان این راه را ادامه خواهند داد و جمهوری اسلامی برای ادامه این راه، نیازمند رزمنده و مجاهد فی سبیل الله است  که بتواند سردار و رزمنده این میدان باشد.

 

انتخاب رییس جمهور، انتخاب یک سردار شجاع در میدان رزم است

 

آیت الله خاتمی جایگاه ریاست جمهوری در کشور را مهم دانست و گفت: انتخاب رییس جمهور، سرسلسله جنبان مدیریت اجرایی کشور است و همه چیز در این عرصه رقم خواهد خورد، اگر رییس جمهور لایق، مدیر و مدبر باشد از مجلس به عنوان بازوی مقتدر در جهت رشد کشور استفاده خواهد کرد در غیر این صورت رو در روی مجلس خواهد بود؛ اما اگر مردم رییس جمهوری را انتخاب کردند که آراسته به فضائل اخلاقی باشد و راستگو باشد تمامی زیرمجموعه او راستگو خواهند بود.

 

امام جمعه موقت تهران افزود: اگر مردم رییس جمهوری را انتخاب کردند که حق مدار بود چنانچه عملکردش خوب بود از آن  دفاع کند و اگر عملکردش خوب نبود شهامت این را داشته باشد که بگوید اشتباه کردم، چنین رییس جمهوری مردمی است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: انتخاب رییس جمهور، انتخاب یک سردار شجاع در میدان رزم است و جمهوری اسلامی امروز در نبرد با دنیای کفر که خواهان ایران بدون اسلام است نیازمند رزمنده ای شجاع در مقابل تشر استکبار جهانی است.

 

چیزی که در سبد تبلیغاتی برخی کاندیداها مشاهده می شود توکل به غیر خدا است

 

وی با اشاره به این که کاندیداهایی که وعده تعامل با غرب برای حل مشکلات را می دهند به معنای توکل کردن به غیر از خدا است، اظهار داشت: کمترین چیزی که در سبد تبلیغاتی اکثر کاندیداهای ریاست جمهوری مشاهده شد همین است، بیشتر صحبت ها از گرانی، اشتغال، وعده و چراغ سبز نشان دادن است.

 

امام جمعه موقت تهران افزود: 50 درصد مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم ها و 50 درصد مابقی ناشی از عدم مدیریت است،  بنابر این رزمنده ای که می خواهد وارد میدان شود باید رزمنده ای ولایت محور باشد و الا ولایت شعاری که کاری آسان است.

 

آیت الله خاتمی با اشاره به این که آنچه کم داریم ولایت مداری و ولایت محوری است، گفت: برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری وقتی شروع به صحبت می کردند مثل این که سال‌ها عقده ای در دل مانده دارند و با سیاه نمایی، کشور را مانند ویرانه ای جلوه داده و آنها از آسمان افتاده اند و می خواهند ناجی کشور شوند.

 

وی خطاب به کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: حقایق را بگویید و از سیاه نمایی پرهیز کنید، چرا که اگر امروز شما سیاه نمایی می کنید چهار سال بعد افرادی دیگر شما را سیاه نمایی خواهند کرد.

 

کاری که در حیطه اختیارات شما نیست دخالت نکنید

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به این که کاندیداها وعده ای ندهند تا در آینده مجبور نباشند بگویند نگذاشتند، افزود: در کاری که در حیطه اختیارات شما نیست از الان دخالت نکنید، رابطه با آمریکا فقط در حیطه ولی فقیه است.

 

وی یادآورشد: کاندیدای ریاست جمهوری که صدا و سیما را  به واسطه روشنگری مورد هجمه قرار می دهد و آن را افراط گری می خواند؛ اما سکوت در برابر فتنه را اعتدال می داند به درد این میدان نمی خورد، رییس جمهوری می تواند رزمنده این میدان باشد که ولایت مدار باشد، نه تنها ولایت شعار باشد و رییس جمهوری که اهل بصیرت باشد، تحلیل داشته باشد و تشخیص بدهد که  نسیم دشمن از کدام طرف می وزد و ضد آن عمل کند دارای بصیرت است.

 

امام جمعه موقت تهران تحریم ها را در شور و نشاط اجتماعی بی تأثیر دانست و افزود: افزایش 9 درصدی مسافرت های نوروز امسال نسبت سال قبل  نشان از شور و نشاط اجتماعی در کشور دارد و درنظرسنجی هایی که تا چند روز قبل انجام شده است 70 درصد از مردم اعلام کردند در انتخابات شرکت خواهند کرد و این میزان در روزهای آینده به 80 تا 90 درصد نیز افزایش خواهد یافت که نشان دهنده این است،  دشمن هنوز ملت ایران را که فرزندان عاشورا در میدان نبرد و فرزندان رمضان در صحنه تحریم‌ها است نشناخته اند که این ملت، ملتی شکست ناپذیر است و این آمریکا است که باید از مواضع خودش عقب نشینی کند.

 

آیت الله خاتمی در پایان خطاب به دنیای استکبار گفت: ملت ایران 34 سال است از بحران ها عبور کرده است؛ اما شما امروز اول بحران هستید و ما رهروان امام کاظم(ع) هستیم که جرم او ایستادگی در برابر زیاده خواهی های هارونی ها بود؛ از این رو ما نیز مثل سرو قامت‌کشیده در برابر استکبار جهانی ایستاده ایم و خواهیم ایستاد./939/پ201/س

ارسال نظرات