۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۱۶۹۸۰۲
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

توصیه‌های انتخاباتی امام راحل مورد غفلت قرار نگیرد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حاجی‌زاده گفت: غرب با نظرسنجی های ساختگی و تحلیل های جانبدارانه و القائات توأم با تهدید تلاش دارد، مردم را نسبت به نظام بدبین کند.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر

حجت الاسلام جواد حاجی‌زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با تأکید بر این‌که توصیه های انتخاباتی امام راحل سفارشی برای وضعیت امروز جامعه اسلامی ایران است، اظهار داشت: تبعیت از رهنمودهای رهبری در شرایط کنونی در حقیقت ادای دین به بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران است.


وی با بیان این‌که انتخابات از دیدگاه امام راحل تجلی اراده ملی، آزادی و حق انتخاب است، خاطرنشان کرد: امام خمینی اعتقاد داشتند که انتخابات از حقوق اولیه هر ملتی است که باید سرنوشت و تعیین شکل و نوع حکومت خود را در دست داشته باشد. بنابراین باید انتخابات را صحنه مردم‌سالاری دینی در نظام ولایی ایران دانست.


حجت الاسلام حاجی زاده با تأکید بر این‌که آزادترین انتخابات های جهان، در ایران برگزار می شود، گفت: امام همواره سفارش داشت که باید اختیارات دست مردم باشد، چنانکه در جایی فرمودند؛ قانون این است، عقل این است، حقوق بشر این است که سرنوشت هر آدمی باید به دست خودش باشد. هرملتی سرنوشتش به دست خودش باشد.


امام جمعه اهر با تأکید بر این‌که امام راحل مردم را محور امور و رضایت ایشان را ملاک موفیت مسؤولان می دانستند، تصریح کرد: امروز شرکت در انتخابات ریاست جمهوری نه فقط یک وظیفه اجتماعی و ملی است، بلکه یک وظیفه شرعی و الهی است که امام راحل برای شرکت عموم مردم در این صحنه مهم سیاسی همواره تأکید داشتند.


وی با بیان این‌که بی‌تفاوتی نسبت به سرنوشت کشور و نظام از دیدگاه امام و رهبری مذموم است، گفت: امام خمینی(ره) فرمودند که آزادید هر رأیی دلتان می خواهد بدهید اما بی تفاوت نباشید نسبت به سرنوشت مملکت خودتان، نسبت به اسلام، نسبت به ملت، نسبت به کشور بی تفاوت نباشید.


حجت الاسلام حاجی زاده با اشاره به این‌که هر فرد واجد شرایط رأی دادن در برابر آینده نظام م
سؤول است، افزود: رسانه های معاند از ماه ها پیش سناریوی حضور کمرنگ مردم در انتخابات را کلید زده اند، به یقین در روزهای آینده رسانه های استکباری از عدم حضور مردم در صحنه انتخابات سخن خواهند گفت، مهم این است که فارغ از جنجال های رسانه ای غرب به تکلیف الهی خود عمل کنیم.


عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که غرب با نظرسنجی های ساختگی و تحلیل های جانبدارانه و القائات توأم با تهدید تلاش دارد، مردم را نسبت به نظام بدبین کند، اظهار داشت: ملت ایران سال‌هاست که با ادبیات رسانه های وابسته به غرب و رژیم صهیونیستی آشنا هستند، به یقین با یاری خداوند متعال ملت ایران بار دیگر با حضور گسترده در انتخابات عزت و اقتدار خود را به رخ دشمنان می کشند./935/ت302/س

ارسال نظرات