۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۱۶۹۷۲۱
حداد عادل:

می توانیم قدرت جمهوری اسلامی را در فضای مجازی هم به منصه ظهور برسانیم

خبرگزاری رسا ـ نامزد یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری با بیان این‌که هر دولتی در ایران باید یکی از مسؤولیت‌های اصلی خودش را استفاده از فضای مجازی بداند گفت: دنیای امروز اقتضا می کنند ما به عنوان جزئی از جامعه جهانی وارد این فضا شویم اما با چشمانی باز و بصیر.
سخنراني غلامعلي حداد عادل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر غلامعلی حداد عادل، نامزد یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز یکشنبه دوازدهم خردادماه در نشست انتخاباتی فضای مجازی و دولت یازدهم که در مرکز ملی فضای مجازی برگزار شد گفت: در جهان شاهد نقطه های عطفی هستیم که چهره جهان را عوض کرد یکی از نقطه های عطف ماشین چاپ، اختراع تلگراف است و در پنجاه سال پیش با فضای مجازی دنیا وارد مرحله جدیدی شد.

وی با بیان این‌که نوه های 4 ساله من که نمی توانند درست حرف بزنند بجای اینکه از من شکلات بخواهند می گویند آی پدت روشن است اظهار داشت: امروز طوری شده که بچه ها بهتر از بزرگترها کار کردن با فضای مجازی را بلد هستند.

حداد عادل با اشاره به این‌که دنیا به دو دنیای واقعی و سپهر مجازی تقسیم شده گفت: به هیچ وجه نمی شود این واقعیت را نادیده گرفت و هر دولتی در ایران باید یکی از مسؤولیت‌های اصلی خودش را استفاده از فضای مجازی بداند.

این نامزد یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر این‌که هیچ جایی نیست که این فناوری رویش اثر نگذاشته باشد ابراز کرد: فرهنگ، دانش، سیاست، اخلاق، امنیت، اقتصاد و همه چیز تحت تاثیر این فضا قرار گرفته است و برخورد ما با فضای مجازی باید واقع بینانه باشد که این مورد تاکید رهبری است.

وی خاطرنشان کرد: ما امروز در قالب حکومت می خواهیم برای فضای مجازی تصمیم بگیریم بنابراین باید هم فرصت ها را بشناسیم و هم تهدیدها را.

حداد عادل با بیان این‌که در کشور ما امکانات زیادی وجود دارد که ما را به استفاده از فضای مجازی قادر می کند گفت: مهمترین سرمایه ما جوانان ما هستند که در انتخاب رشته بهترین استعدادها به سراغ این رشته می آیند.

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این‌که کشور ما در یک منطقه ای از جهان واقع شده که چهارراه ارتباطی بین قاره هاست تاکید کرد: همان‌طور که ایران در جاده ابریشم بوده امروز هم باید ایران جاده ابریشم برای انتقال پیام در فضای مجازی شود.

این نامزد یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری با بیان این‌که ما می‌توانیم به برکت این امکان در اقتصاد تحولات شگرفی ایجاد کنیم گفت: در فضای مجازی می توان با هزینه کمتر رونق کسب و کار ایجاد کرد، یک بازار مجازی در اینترنت می تواند با کمترین هزینه کار مغازه ای بکند که سرقفلی آن یک میلیارد تومان است.

وی با تاکید بر این‌که با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی می‌توان اشتغال زایی کرد افزود: اگر یک خانم روستایی قدرت دستیابی به فضای مجازی را داشته باشد می‌تواند صنایع دستی خودش را از این طریق بفروشد.

حداد عادل گفت: اگر در جامعه ما استفاده از فضای مجازی فرهنگ شود چه اندازه از رفت و آمدها کاسته میشود؟! صرفه جویی در انرژی و وقت با استفاده از فضای مجازی مانند شبنم در برابر دریاست.

این نماینده مجلس نهم افزود: علاقه‌مندان به فرهنگ می‌توانند با داشتن یک تلفن همراه کوچک میلیون‌ها کتاب را در اختیار داشته باشند.

نامزد یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری با بیان این‌که تاثیر فضای مجازی در تعلیم و تربیت شگرف است گفت: زمانی که رییس سازمان پژوهش و تالیف کتب درسی بودم هروقت که یک کتاب جدید تالیف می کردیم گرفتاری داشتیم که چگونه این کتاب را به معلمان آموزش می دادیم و چگونه رفع اشکال می کردیم و چندده هزار نفر را برای یک کتاب درسی باید آموزش می دادیم که نمی‌توانستیم  اما حالا با تغییر یک کتاب با استفاده از فضای مجازی و نرم افزارها و تالار گفتگوها به راحتی این کار انجام می شود.

وی فضای مجازی را وسیله ای برای ارتقا فکر و فرهنگ دانست و گفت: در مجلس هفتم تاکید داشتم که نمایندگان از اینترنت و رایانه استفاده کنند، در ان زمان همه طرح ها و لوایح بر روی کاغذ به دست نمایندگان بود و پس از کار انباشته ای از کاغذها در سطل کنار نماینده ایجاد می شد اما اکنون با استفاده از رایانه این مصرف کاغذ به یک صدم رسید.

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی با بیان این‌که هر چیزی به اندازه پیچیدگی اش نگهداری اش سخت است گفت: فضای مجازی به همان اندازه که می‌تواند در حفظ فرهنگ و اخلاق موثر باشد در انحطاط فرهنگ و اخلاق نیز موثر است و به همان اندازه که می تواند در رشد اقتصادی موثر باشد در تخریب آن نیز می‌تواند تاثیر گذار باشد.

حداد عادل با اشاره به تاسیس سفارت مجازی آمریکا برای ایرانیان تصریح کرد: امروز اگر کسی منکر تهدیدات امنیتی از طریق فضای مجازی باشد در دنیای امروز زندگی نمی کند.

نامزد یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر این‌که ملت ایران به برکت دین استقلال خودش را پیدا کرد ابراز داشت: آن چیزی که انقلاب را به پیروزی رساند یک سازماندهی حزبی نبود اعتقاد دینی مردم بود و آنچه که مردم را در جنگ 8 ساله پیروز کرد قدرت دین بود.

وی با بیان این‌که اگر خانواده بنیادش سست شود بنیاد فرهنگ سست می شود و دین روح فرهنگ است اظهار داشت: دشمن برای مقابله با این قدرت متحد کننده ملت ایران برنامه ریزی کرده و مجرای گسترش و انتقال دینی از یک نسل به نسل دیگر را که خانواده است هدف قرار داده است.

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر این‌که جامعه بی خانواده جامعه ای است که دین در آن از بین می رود گفت: ببینید در فضای مجازی با بنیاد خانواده در جوامع اسلامی و شرقی چه می کنند و برای ویران کردن روابط خانوادگی چه اقداماتی دارند؟ فضای مجازی را به دست گرفته اند تا تیشه به ریشه خانواده بزنند.

حداد عادل افزود: کسانی که چهره مدافع حقوق بشر و دموکراسی و آزادی گرفته اند برای این‌که ریشه مبارزه با سلطه طلبی را بسوزانند ریشه خانواده را هدف قرار گرفته اند.

نامزد یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر این‌که هیچ عرصه ای از زندگی وجود ندارد که در اثر غفلت از فضای مجازی ضربه نخورد تصریح کرد: نباید بگذاریم به هدفهایشان دست پیدا کنند و باید فضای مجازی را به جای تهدید به فرصت در همه عرصه های زندگی تبدیل کنیم.

وی کار حکومت را مراقبت از فضای مجازی با تولید محتوا و حمایت از زیرساختها دانست و گفت: دولت باید سیاست‌گذاری، هماهنگی، هدایت، حمایت و نظارت کند اما تصدی گری را در زیر پوشش این منحنی به بخش خصوصی واگذار کند، باید یک میدان خاصی برای بخش خصوصی باز کنیم تا قهرمانان فضای مجازی اقتدار ملی را به نمایش بگذارند.

وی با بیان این‌که این موضوع فراتر از انتخاب ماست گفت: امروز زندگی در یک کشور جدای از جهان نیست و نمی توانیم بگوییم که من نمی خواهم با فضای مجازی ارتباط داشته باشم.

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر این‌که می توانیم قدرت جمهوری اسلامی را در فضای مجازی هم در جهان به منصه ظهور برسانیم گفت: دنیای امروز اقتضا می کنند ما به عنوان جزئی از جامعه جهانی وارد این فضا شویم اما با چشمانی باز و بصیر./959/پ202/ص

ارسال نظرات