۱۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۱۶۹۴۰۹
معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی:

کسی را برگزینیم که طمع دشمن بیشتر نشود

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی، انتخاب فردی را که طمع دشمنان را بیشتر نکند و برای دشمن امیدی باقی نگذارد، سبب پیشرفت و اقتدار کشور دانست.
علي باقري رييس ستاد انتخاباتي سعيد جليلي در دانشگاه تربيت مدرس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی باقری، رییس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی شامگاه پنج شنبه نهم خردادماه در مسجد موسی بن جعفر(ع) واقع در خیابان آیت الله سعیدی تهران ابراز داشت: خانم رایس با شجاعت گفت که می‌خواهیم ایران را در زمینه بنزین تحریم کنیم و تصور این بود که ما در زمینه بنزین به خارج از کشور نیاز داریم و اگر از این راه تأمین نشود، مشکل اجتماعی پیش می‌آید اما با اتکا به توانمندی داخلی شرایطی ایجاد شد که نه تنها بنزین تولید شد، بلکه ظرفیتی درست شد که بتوانیم آن را صادر کنیم.

وی ادامه داد: دکتر جلیلی یک دغدغه‌ای داشت که به نظر من درست بود و از قبل هم مقداری مشهود و ملموس بود که پس از پایان دوران دفاع مقدس، عده‌ای در کشور یک نگاهی را مطرح کردند که به‌تدریج در عرصه‌های کشور نهادینه شد.

معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: نگاه آن افراد این بود که مشکلاتی که در جنگ حادث شد، ناشی از اتکاء ما به ارزش‌ها بود و برای اینکه وضعیت را ترمیم و سازندگی را فرهنگ عمومی کنیم، باید از ارزش‌ها دوری کنیم تا جایی‌که در مقام خطیب جمعه که باید اصول و مبانی دین را تبیین کند، گفته شد «مانور تجمل یک ارزش است».

دلیل ورود سعید جلیلی به عرصه انتخابات

رییس ستاد انتخاباتی دکتر جلیلی در ادامه این مطلب با اشاره به این‌که این نگاه ادامه یافت تا در مقطعی مقام معظم رهبری فرمودند قطار انقلاب به ریل اصلی خود بازگشت، افزود: در این چند سال اخیر برای کسانی که دلسوز نظام بودند، اتفاقاتی افتاد که واقعا خسارت‌بار بود و نزد دکتر جلیلی این نگرانی وجود داشت که خدای ناکرده برخی به بهانه اقدامات غط و نادرست که در عرصه اجرایی رخ داده، بگویند برای ارزش‌ها تلاش کردید، ما را به این گرفتاری رساند اما ما از روز نخست گفتیم که دنبالش نرویم.

آنجایی خسارت به‌وجود آمد که از ارزش‌ها دوری شد

باقری تأکید کرد: آنجایی خسارت ایجاد شد، که از ارزش‌ها دوری شد و دلیل اصلی ورود دکتر جلیلی این بود که ما نباید اجازه بدهیم که این به‌عنوان یک فکر در جامعه شکل بگیرد و خدای ناکرده دعواهای سیاسی و جناحی باعث غبارآلود شدن ارزش‌ها نشود و دلیل اصلی ورود دکتر جلیلی به عرصه این بود که احساس کرد کسی که پرچمداری این نگاه را کند، وجود ندارد.

معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه برنامه‌های مدون دکتر جلیلی چیست، گفت: برخی نامزدها بیست و چهار جلد برنامه می‌نویسند درحالی‌که کشور سیاست‌های کلی، سند چشم انداز، قانون اساسی و برنامه پنج ساله توسعه دارد و بسیاری از اسنادی که در کشور مبنای کار است که در نظام طی مراحل قانونی تصویب شده و برخی از آنها به تأیید مقام معظم رهبری و برخی به تأیید مجلس شورای اسلامی رسیده است و کسی که رییس جمهور می‌شود، می‌خواهد همه اینها را کنار بگذارد و از ابتدا قانون بنویسد؟ حتی اگر در کشوری کودتا هم کنند، این کار را نمی‌کنند.

رییس ستاد انتخاباتی دکتر جلیلی افزود: برنامه باید مراحل قانونی خود را طی کند اما اگر گرهی را می‌بیند چطور می‌خواهد حل کند، که اگر این باشد، معنا دارد؛ دکتر جلیلی با بررسی روندهای اقتصادی کشور می‌گوید باید با اتکا به توانمندی‌‌های داخلی مشکلات را رفع کرد که تیم اقتصادی دکتر جلیلی چند روز پیش برنامه‌ها را تشریح کردند و در سایت، مسیر بحث‌ها و راهکارهای مختلف فهرست و بطور جزئی تبیین شده است.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که دکتر جلیلی سابقه کلان اجرایی ندارد، بیان داشت: اتفاقا در بین نامزدها تنها کسی که سابقه کلان اجرایی دارد، دکتر جلیلی است؛ دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی محل تلاقی مشکلات کشور است و وقتی که معضل‌ها توسط دستگاهی حل نشده، آن را به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ارجاع می‌دهند.

رسانه‌های بیگانه التزام به ولایت مطلقه فقیه از برجستگی‌های جلیلی می‌دانند

معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان این‌که رابطه دکتر جلیلی با ولایت مطلقه فقیه امر مشخص و روشنی است، اظهار داشت: در سیره نظری وی، دو رساله او در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در همین زمینه بوده است که به همراه سیره عملی وی نشان می‌دهد که دکتر جلیلی التزام عملی به ولایت مطلقه فقیه دارد و در این باره شائبه‌ای درباره او نیست و در رسانه‌های بیگانه هم یکی از ویژگی‌ها و برجستگی‌های او را همین موضوع می‌دانند.

رییس ستاد انتخاباتی دکتر جلیلی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که دکتر جلیلی کاندیدای دولت است، بیان داشت: این بحث اصلا موضوعیت ندارد؛ دکتر جلیلی اعتقاد دارد که هر نگاه و گفتمانی که با گفتمان انقلاب اسلامی که مقام معظم رهبری پرچمدار آن است، کوچکترین زاویه‌ای دارد، نگاه صائب است.

جلیلی تنها نامزدی است که ستادهایش از پایین به بالا شکل گرفته است

وی ابراز داشت: دکتر جلیلی تنها نامزدی است که ستادهایش از پایین به بالا شکل گرفته و حتی هزینه‌های آن هم توسط مردم تأمین می‌شود و مشی او دقیق و موشکافانه است و تساهل و تسامح در این عرصه ندارد.

دکتر جلیلی نه بدیل دارد و نه بدل

باقری در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که آیا دکتر جلیلی به نفع کسی کنار می‌کشد، تأکید کرد: دکتر جلیلی نه بدیل دارد و نه بدل؛ بدیل ندارد یعنی نامزد اصلح است و بدل ندارد یعنی کسی جانشین او نیست.

معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان این‌که دکتر جلیلی می‌گوید دولت مجری نیست بلکه بسترساز است که طی آن استعدادها بروز کند و شکوفا شود، ابراز داشت: جشنواره فیلم عمار بچه‌های متدین، مسلمان و انقلابی دور هم جمع شدند و فراخوان دادند که هرکس در کشور با این نگاه می‌تواند فیلم تولید کند، بیاید که در این جشنواره ارزیابی و جایزه داده شود که این اقدام بچه‌های متدین این بسیار را فراهم کرد که استعدادها بروز کند که پیش از آن نبود.

رییس ستاد انتخاباتی دکتر جلیلی با بیا این مطلب گفت: دولت باید بستری را فراهم کند که کسی که استعداد تحصیل دارد، تحصیل کند و کسی که می‌خواهد به کارصنعتی بپردازد، بتواند وارد آن شود نه اینکه دولت را مانع خود ببیند.

کسی را برگزینیم که امیدی برای دشمن باقی نماند

وی ابراز داشت: به‌عنوان برادر کوچکتر توصیه می‌کنم که کسی را برگزینیم که طمع دشمن بیشتر نشود و برای دشمن امیدی باقی نماند که این می‌تواند برای ما دستاورد داشته باشد و پیشرفت و اقتدار بیافریند./956/پ201/ی

ارسال نظرات