۰۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۱۶۸۹۲۹

آیین‌نامه تبلیغات انتخاباتی شوراهای اسلامی در آذربایجان شرقی اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ نحوه و آیین نامه تبلیغات انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر و روستا در آذربایجان شرقی اعلام و در اختیار نامزدهای انتخاباتی قرار گرفت.
آیین‌نامه تبلیغات انتخاباتی شوراهای اسلامی در آذربایجان شرقی اعلام شد

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، جواد آهنگری، مسؤول کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد انتخابات آذربایجان شرقی اظهار داشت: رعایت و تعهد به اصول قانونی به خصوص در مدت تبلیغات انتخاباتی معیاری برای پایبندی به سخنان، وعده ها و برنامه های اعلام شده نامزدها پس از انتخابات است.

 

وی افزود: آیین نامه ها و دستورالعمل های بسیار روشنی برای مشخص شدن موارد مجاز و غیرمجاز تبلیغاتی تدوین شده و در اختیار نامزدها قرار گرفته و انتظار می رود کسانی که قرار است روی صندلی شورای اسلامی شهر و روستا بنشینند، پیش از همه به این موارد پایبند باشند.

 

به گفته وی دستورالعمل مصادیق تبلیغات مجاز در 13 بند و تبلیغات غیرمجاز در 21 بند به عنوان چکیده ای از اصول قانون انتخابات تهیه و منتشر شده است و افزود: نامزدها می توانند با چاپ حداکثر دو نوع تصویر بر روی پوسترها و اعلان های تبلیغاتی خود، انواع جزوه و تراکت و زندگی نامه را برای افزایش آگاهی مردم با پیشینه و برنامه های آینده تهیه و توزیع کنند.

 

وی افزود: استفاده از هرگونه مصادیق تبلیغاتی با ابعاد حداکثر 100 در 70 سانتی متر در نقاط معین شده از دیگر شیوه های قانونی برای معرفی و تبلیغ نامزدهاست، ضمن اینکه استفاده از اماکن دولتی و عمومی نیز به شرط اخذ مجوز مقامات ذیصلاح و پرداخت هزینه برابر با تمام نامزدهای دیگر ممکن خواهد بود.

 

به گفته آهنگری توزیع آثار تبلیغاتی از طریق شرکت پست نیز با رعایت چارچوب اساسنامه این اقدام، مجاز و ممکن بوده و همچنین انتشار نظر شخصیت ها بدون ذکر عنوان مسؤولیتی آنها در تایید نامزدها با ارایه مستندات و مدارک کتبی بلامانع است.

 

وی برگزاری سخنرانی و پرسش و پاسخ از طرف نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنها را از جمله راه های موثر و قانونی در معرفی نامزدها و دیدگاه های آنها دانست و گفت: انتظار می رود نامزدهای انتخابات شورا و هواداران آنها توجه کافی نسبت به ممنوعیت دیوار نویسی، راه اندازی کاروان های تبلیغاتی و استفاده از بلندگو خارج از محل سخنرانی و یا ستاد تبلیغاتی انتخاباتی داشته باشند.

 

مسؤول کمیته تبلیغات انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی در استان افزود: فعالیت های انتخاباتی کارمندان در ساعات اداری ممنوع و مصداق تخلف محسوب می شود، همچنین انجام فعالیت های تبلیغاتی توسط مجریان و ناظران انتخابات در همان حوزه انتخابیه ممنوع است.

 

به گفته آهنگری آسیب رساندن به تبلیغات محیطی مانند تابلوهای علایم راهنمایی، بیمارستان ها، مدارس و امثال آنها، همچنین مبلمان شهری مانند ایستگاه های اتوبوس، تاسیسات دولتی، باجه های تلفن و پست های برق و تلفن از طریق چسباندن موارد تبلیغاتی روی آنها تخلف محسوب شده و قابل پیگیری است.

 

وی از نامزدها و هواداران آنها خواست با رعایت مصادیق اخلاق انتخاباتی از تخریب رقبای خود در جلسات و یا در تبلیغات مکتوب خودداری و با معرفی برنامه ها و توانمندی هایشان نظر مردم را جلب کنند و گفت: نامزدها در هر منطقه شهرداری می توانند یک ستاد تبلیغات انتخاباتی برای ساماندهی فعالیت های تبلیغی خود داشته باشند./935/د102/ب

ارسال نظرات