۰۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۶۸۵۴۷
خواب‌هایی که برای انتخابات دیده اند!

تحلیل یک طلبه حوزه از شرایط انتخاباتی

خبرگزاری رسا ـ یک طلبه حوزه علمیه قم ضمن تحلیل شرایط انتخاباتی کشور نوشت: رسانه های بیگانه و دشمنان کشور دوباره خوابهایی را برای این انتخابات دیده اند و در حال اجرای نقشه ای ناجوانمردانه برای ضربه زدن به مشروعیت نظام و شخص ولی فقیه هستند.
انتخابات
شبکه ان بی سی آمریکا:
سعید جلیلی، محافظه کار تندروی نزدیک به آیت الله خامنه ای، کسی است که با رویه ی خود تا کنون اجازه نداده است تا مذاکرات با نتیجه مطلوب دنبال شوند.
 
شبکه بی بی سی انگلیس:
 تحلیل ها حاکی است پس از جریانات 4 سال پیش، اعتماد آیت الله خامنه ای به رفسنجانی از بین رفته است و مشایی نیز به وضوح در تقابل با حلقه طرفداران رهبری در ایران قرار دارد. بنابراین جلیلی تنها کاندیدای نزدیک به رهبری است.
روزنامه گاردین انگلیس :
 
جلیلی همچنین از سال 2001 به مدت 4 سال مسؤولیت دفتر رهبری ایران را عهده دار بوده است و به نظر می رسد از مورد اعتماد ترین و نزدیکترین دوستان آیت الله علی خامنه ای باشد.
خبرگزاری رویترز انگلیس:  
جلیلی از محافظه کاران تندرو و نزدیک به رهبر ایران است.
 
جروزالم پست روزنامه رژیم صهیونیستی :
جلیلی از اصولگرایان تندرو نزدیک به رهبری است.
............
آنچه در گزارش همه این خبرگزاری ها به چشم می خورد ؛ معرفی جلیلی به عنوان کاندیدای مورد اطمینان و نزدیک به رهبری است و این در حالی است که رهبر معظم انقلاب بارها اعلام کرده اند که از رای ایشان هیچ کس مطلع نخواهد شد و از هیچ کاندیدایی نیز نه به طور مستقیم و نه با اشاره حمایت نکرده اند. به راستی این بنگاه های خبر پراکنی از کجا به این نتیجه رسیده اند که جلیلی به عنوان کاندیدای مورد نظر رهبری است؟
 
آیا چون از لحاظ گفتمان و نگاه سیاسی تابع نگاه رهبریست؟ و یا چون نماینده ویژه ایشان در شورای عالی امنیت ملی و مدتی نیز مدیر بررسی های جاری دفتر رهبری بوده باعث شده که آنها به این نتیجه برسند؟
 
اما در میان کاندیداهای موجود افرادی چون حداد عادل و ولایتی نیز از نظر گفتمان و بینش سیاسی تابع نگاه رهبری هستند و ولایتی نیز سالها به عنوان مشاور عالی رهبری در امور خارجه بود. اما چرا خبرگزاری های غربی جلیلی را به عنوان کاندیدای مورد نظر رهبری مطرح می کنند و حرفی از حداد و یا ولایتی در میان نیست.
 
به نظر می رسد این خبرگزاری ها و دشمنان کشور دوباره خوابهایی را برای این انتخابات دیده اند و در حال اجرای نقشه ای ناجوانمردانه برای ضربه زدن به مشروعیت نظام و شخص ولی فقیه هستند.
 
خبرگزاری های غربی با تحلیل وضعیت سیاسی کشور به این نتیجه رسیده اند که جلیلی از پایگاه مردمی خوبی برخوردار بوده و این همان چیزی است که حداد و ولایتی فاقد آن هستند و از طرفی نیز شعار ها و گفتمان جلیلی مقبولیت بالایی در میان اقشار مختلف کشور داشته و تقریبا یک اجماع نسبی در میان اصولگرایان برای حمایت از او شکل گرفته است؛ نظر سنجی ها نیز نشان می دهد که جلیلی تنها در 10 روز حضور انتخاباتی توانسته نزدیک به 30 در صد آراء را به خود اختصاص دهد و این در حالیست که برخی کاندیدا ها با نزدیک به 4 سال کار تبلیغاتی خاموش تنها 25 در صد آرا را به دست آورده اند از این رو آنها نیز فهمیده اند که احتمال پیروزی جلیلی در انتخابات بسیار بالاست به همین دلیل سعی می کنند تا با معرفی ایشان به عنوان گزینه مورد تایید رهبری در مرحله اول سعی کنند تا برخی از مردم و به ویژه اصلاح طلبان را از شرکت در انتخابات دلسرد کرده و با القای انتصابی بودن انتخابات مانع از حضور حداکثری مردم در انتخابات شوند.
 
همچنین برخی از این رسانه ها نیز از هم اکنون این گونه القا می کنند که جلیلی رئیس جمهور آینده ایران است تا با ایجاد یک آمادگی ذهنی برای مخاطبان خود فضا را برای اعتراض به انتصابی بودن انتخابات و دیدکتاتوری بودن نظام حکومتی ایران در صورت رای آوردن احتمالی جلیلی فراهم کنند.
علیرضا جمالی
/924/د102/ج
 
 
 
ارسال نظرات