۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۱۶۷۷۹۶
رییس ستاد انتخابات سمنان:

بصیرت مردم نتیجه حضور ولایت فقیه است

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد انتخابات استان سمنان، با اشاره به نقش پر اهمیت شورای نگهبان در کشور گفت: کسانی که از سوی شورای نگهبان تایید شوند و اجازه فعالیت داشته باشند برای همه محترم هستند.
خلخالي، رييس ستاد انتخابات استان سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، علیرضا خلخالی، رییس ستاد انتخابات استان سمنان صبح امروز در جلسه هماهنگی اعضای ستاد انتخابات این استان که در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان برگزار شد، گفت: بر اساس تکلیف دینی و ملی باید برای حضور مردم در حماسه سیاسی و برای اصل انتخابات تبلیغ کنیم تا حضور گسترده شکل بگیرد.


وی با اشاره به اهمیت رضایتمندی مردم برای حضور در پای صندوق های رای، خاطرنشان کرد: عملکرد دستگاه های اجرایی، انعکاس مناسب دستاوردهای نظام اسلامی و ایجاد زمینه برای رفع موانع و مشکلات مردم از مهم ترین راهکارها برای افزایش رضایتمندی مردم است.


معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان بصیرت و آگاهی مردم را نتیجه حضور ولایت فقیه مدیر و مدبر عنوان کرد و گفت: مسؤولان با تدبیر درست خود در برگزاری بهتر انتخابات برای نشان دادن کارآمدی نظام اسلامی ایران در مقابله با تبلیغ منفی دشمن علیه کشور بسیار تاثیرگذار هستند.

 

خلخالی با تاکید بر این که تبلور حرکت مردم در خلق حماسه سیاسی باید به رخ جهانیان کشیده شود، اظهار داشت: مسؤولیت اجرای انتخابات و امنیت انتخابات و تبلیغات و اطلاع رسانی آن برعهده مسؤولان است.

 

رییس ستاد انتخابات استان سمنان با اشاره به نقش پراهمیت شورای نگهبان در کشور گفت: کسانی که از سوی شورای نگهبان تایید شوند و اجازه فعالیت داشته باشند برای همه محترم هستند و باید این ظرفیت در همه ایجاد شود که کسی را که مردم انتخاب می کنند بپذیرند.

 

خلخالی نقش دستگاه ها و ارگانهای اجرایی را در آگاهی و بصیرت بخشی به مردم مهم عنوان کرد و زمینه سازی برای خلق حماسه ای بزرگ و انتخاباتی پرشور را وظیفه همه دانست.

 

وی از وجود بیش از 780 صندوق اخذ رای در استان سمنان خبر داد و گفت: این تعداد افزایش خواهد یافت.

  

 معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان همچنین با تاکید بر حفظ قانون در اجرای انتخابات گفت: استفاده از فضا و امکانات دولتی علیه نامزدهای انتخاباتی برابر قانون ممنوع است.

 

نامزدهای شوراها از فضای تبلیغاتی نامزدهای ریاست جمهوری برای تبلیغ خود استفاده نکنند

 

وی با اشاره به آغاز تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از سوم خرداد خطاب به فرمانداران اظهار داشت: باید دقت شود نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که تبلیغات آنها از 16 خرداد شروع می شود از فضای تبلیغاتی نامزدهای ریاست جمهوری برای تبلیغ خود استفاده نکنند.


وی بر رعایت موازین قانونی در اجرای انتخابات تاکید کرد و افزود: استفاده از سالن های دولتی با پرداخت هزینه آن از سوی نامزدها برای تبلیغات در کمیته تبلیغات بررسی و راهکارهای آن اعلام می شود.


مجریان انتخابات بی طرف باشند

 

رییس هیات نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در استان سمنان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه نگاه دشمنان به انتخابات ایران است گفت: دشمنان با برنامه های وسیع و از پیش تعیین شده برنامه ها و نقشه های خود را در این انتخابات به مرحله عمل می رسانند .

 

حجت الاسلام حسنعلی عربی با بیان این که نظام اسلامی ایران با معماری حضرت امام خمینی(ره) بر پایه مردم سالاری بنا شده است، افزود: یکدستی کشور و پایداری امنیت ملی ایران مرهون ولایت فقیه و پیروی همه جانبه همه مردم از آن است.


وی با اشاره به اینکه آگاه ساختن مردم، آماده سازی مسؤولان نظام جلوی مشکلات و هرگونه خدشه ای را در خصوص انتخابات می گیرد تصریح کرد: همه دست اندرکاران انتخابات باید در کمال بی طرفی و با رعایت قانون کار خود را انجام دهند.

 

بداخلاقی در عرصه رسانه ها برای جامعه اسلامی مناسب نیست

 

رییس کل دادگستری استان سمنان نیز در این جلسه با تاکید بر توجه به قانون و عدالت در فعالیت های انتخاباتی و تبلیغاتی گفت: رواج بداخلاقی در دوران انتخابات برای جامعه مضر است.

 

احمد سیاوش پور افزود: متاسفانه شاهد بروز بداخلاقی در عرصه مطبوعات، رسانه ها و فضای مجازی هستیم و این رویه مناسبی برای جامعه اسلامی ایران نیست.

وی با اشاره به این که تخریب دیگران امری ناپسند است تصریح کرد: در صورت ارائه گزارش این بداخلاقی ها از سوی هیات های اجرایی با متخلفان برخورد قانونی می شود.

سیاوش پور مجریان انتخابات را امانتدار مردم دانست و گفت: در ادای این امانت باید دقت فراوانی کنیم و خدای ناکرده آخرت خود را برای دنیای دیگران نفروشیم.

رییس کل دادگستری استان سمنان بر قانونگرایی تاکید کرد و اظهار داشت: قانون گرایی پایه عدالت است و باید همه التزام به قانون داشته باشیم.

سیاوش پور نقش دستگاه قضایی را پیشگیری از وقوع جرم و رسیدگی به تخلفات احتمالی در عرصه انتخابات دانست و گفت: آمادگی کامل وجود دارد تا با استفاده از ظرفیت های قضایی استان سمنان در ایفای این نقش فعالیت کنیم.

وی با تاکید بر حضور گسترده مردم در انتخابات و خلق حماسه سیاسی گفت: انتخابات یک سرافرازی بزرگ برای انقلاب و نظام اسلامی است.

در بررسی صلاحیت های نامزدهای شوراها مر قانون رعایت شده است

دبیر هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان سمنان نیز در این نشست با اشاره به همزمانی برگزاری دو انتخابات در 24 خرداد گفت: امر بررسی صلاحیت نامزدها در هیات های اجرایی و نظارت استان سمنان به خوبی انجام شده است و در هیات نظارت کمترین رد صلاحیت وجود داشته است.

حسین نداف افزود: در بررسی صلاحیت ها مر قانون رعایت شده است و در حال حاضر نامزدهای رد صلاحیت شده در هیات های نظارت تا اول خرداد برای اعتراض مهلت دارند./938/پ201/ب

ارسال نظرات