۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۱۶۶۹۱۱
در مرکز آموزش عالی قاسم‎بن الحسن تهران؛

جشن پایان نخستین دوره تحصیلی دانش‌پژوهان سطح 3 برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ جشن پایان نخستین دوره تحصیلی دانش‌پژوهان سطح 3 مرکز آموزش عالی حوزوی قاسم‌بن‌الحسن(ع) تهران با سخنرانی مدیر حوزه‌های علمیه در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد.
حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جشن پایان نخستین دوره تحصیلی دانش‌پژوهان سطح 3 مرکز آموزش عالی حوزوی قاسم‌بن‌الحسن(ع) تهران پیش از ظهر چهارشنبه بیست و پنجم اردیبهشت ماه با سخنرانی آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه در سالن اجتماعات این مرکز واقع در بزرگراه محلاتی برگزار شد.

در این مراسم آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به این‌که پیشرفت حیرت‌انگیزی در جهان پدید آمده است که انتظار می‌رود که پا به پای این پیشرفت حرکت کنیم، گفت: در گذشته وقتی مسأله‌ای پیش می‌آمد که مسلمانان را تهدید می‌کرد، بلافاصله علما دست به قلم می‌شدند و پاسخ می دادند اما امروز هجمه عظیمی وجود دارد.

وی با بیان این‌که پیروزی انقلاب اسلامی مسؤولیت سترگ و سنگینی را متوجه روحانیت و حوزه‌های علمیه کرده است، ابراز داشت: امروز حوزه تهران و قم، حوزه‌های بزرگ و دارای قابلیت و توانمندی‌های خوبی هستند اما در قبال انقلاب اسلامی کار بایسته را انجام نداده‌ایم.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به این‌که رشته‌های تخصصی رشد خوبی داشته اما فاصله تا نیازهایی که داریم فراوان است، ابراز داشت: در قم جهت تحصیل در رشته مطالعات اسلامی از طلابی پذیرش می‌شود که با زبان انگلیسی آشنا باشند و آنها هنگام تحصیل در خارج از کشور هم تبلیغ می‌کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که فقه در مسائل نوپیدای جامعه کمتر ورود داشته است، گفت: شیخ انصاری در زمان خود کارستان کرده است اما امروز نیاز به ده‌ها کتاب مانند مکاسب هستیم که پاسخگوی نیاز ما باشد.

شایان ذکر است، در این مراسم از مهدی کرمی و یحیی محمدخان دانش‌پژوهان برتر کلام، عبدالامیر فائق و حسن ترابی دانش‌پژوهان برتر علوم قرآن و تفسیر، خواهران پورمحمدی و آشتیانی دانش‌پژوهان برتر تفسیر، عیسایی و رضاییان دانش‌پژوهان برتر فقه و اصول، سیبویه و باقرپور دانش‌پژوهان برتر کلام و سلیمانی و نجار زاده ارائه دهنده پایان‌نامه سطح دو تقدیر و تجلیل شد.

این گزارش می‌افزاید، پس از پایان مراسم جلسه ارائه درخواست‌ها و پیشنهادات طلاب با آیت‌الله حسینی بوشهری برگزار شد./956/پ201/ب 

ارسال نظرات