۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۱۶۶۷۱۰
با حضور مهمانان داخلی و خارجی؛

همایش بین المللی پیرغلامان حسینی در گرگان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان از برگزاری همایش بین المللی پیر غلامان حسینی آبان ماه امسال با حضور 800 مهمان داخلی و خارجی در گرگان خبر داد.
پيرغلامان حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان امروز در جلسه هماهنگی همایش بین المللی پیرغلامان حسینی در گرگان با اشاره به این که این همایش بین المللی آبان ماه امسال در مرکز استان برگزار شد، گفت: در این همایش 800 نفر از میهمانان داخلی و خارجی حضور خواهند داشت.

 

وی با بیان این که استان گلستان در برگزاری عزاداری امام حسین(ع) از پیشینه تاریخی برخودار است، افزود: برگزاری همایش بین المللی پیرغلامان حسینی نشان دهنده نقش مردم این استان در ترویج فرهنگ حسینی است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که حضور شخصیت هایی از دیگر کشورهای جهان از جمله ویژگی های این همایش بین المللی است، تصریح کرد: انتقال فرهنگ ناب عاشورایی به دیگر کشورها از جمله دلایل حضور میهمانان خارجی در این همایش است.

 

حجت الاسلام ولی نژاد در ادامه سخنان با بیان این که تداوم راه حسینی و مکتب ارزشی اباعبدالله ‌الحسین(ع) نیازمند کسب معرفت و آگاهی است، خاطرنشان کرد: باید در سایه فضایل و به دست آوردن اصالت اعتقادی بتوان جامعه را به پویایی و زنده بودن واقعی سوق داد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین به نقش مهم و حائز اهمیت پیرغلامان حسینی در زنده نگه داشتن فرهنگ ناب عاشورا در جامعه اشاره کرد و افزود: شورآفرینی و شعور افزایی مردم از جمله مهم ترین نقش پیرغلامان حسینی در جامعه دینی بوده است.

 

حجت الاسلام ولی نژاد با بیان این که تحول فرهنگی و رهایی از ظلمت ها و رسیدن به نورانیت از جمله مهم ترین اهداف دین مبین اسلام بوده است، ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران نیز به عنوان پرچم دار ترویج اسلام ناب مهم ترین نقش را در ترویج ارزش های دینی و عاشورایی در دنیا بر عهده دارد.

 

وی با بیان این که بشریت امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از فرهنگ اصیل عاشورایی است، افزود: اگر ارزش های تعالی بخش عاشورا و کربلا در جامعه جهانی به خوبی نهادینه شود به حتم بسیاری از معضلات جهانی رفع خواهد شد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به این که امروز جامعه جهانی تشنه معارف دینی است، تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان پرچم دار این حرکت باید جامعه جهانی با این چشمه جوشان معرفت الهی آشنا کند.

 

حجت الاسلام ولی نژاد با بیان این که تعالیم اسلامی و معارف ناب اهل بیت(ع) اصیل ترین مرجع برای الگو گیری بشر است، ادامه داد: فقر فرهنگی که امروز حتی در جامعه ما نیز دیده می شود به دلیل فاصله گرفتن با معارف ناب اهل بیت(ع) است که باید بیشتر در جامعه ترویج شود.

 

وی با بیان این که متأسفانه امروز فرهنگ منحط و منحرف غربی در جامعه جوان ما رواج یافته و هر روز گسترش می یابد، خاطرنشان کرد: باید با ترویج صحیح و عمیق معارف دینی مانع از گسترش روز افزون این فرهنگ منحرف در جامعه دینی شویم.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که فرهنگ غربی چیزی جز انحراف و پوچی برای نسل جوان ما به ارمغان نخواهد آورد، افزود: تنها فرهنگ ناب اسلامی است می تواند تعالی و سعادت نسل امروز جامعه را تضمین کند./950/پ203/ب

ارسال نظرات