۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۱۶۶۳۱۷

چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ تغییر زمان برگزاری دوره تخصصی مدعیان یمانی، افتتاحیه هفته خوابگاه های دانشجویی در مجتمع خوابگاهی حضرت معصومه(س) و راهیابی دو خوزستانی به مرحله نهایی جشنواره بین المللی ادبیات داستانی گولان عناوین چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا،  حجت الاسلام سید یاسر حیدری، مسؤول فرهنگی حرم مطهر امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) از اقدامات تبلیغات اسلامی خوزستان در برگزاری نخستین نمایشگاه فرهنگی این دو آستان مقدس کربلای معلا تجلیل و قدردانی کرد.

حجت الاسلام حیدری تصریح کرد: در کشور ایران نخستین بار است که نمایشگاه فرهنگی آثار متبرک حرم مطهر امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) شامل نقاشی، کتب، محصولات فرهنگی و مذهبی، هدایای متبرک ضریح مطهر، پخش مستقیم از حرمین، پخش کلیپ‌های حرمین، برگزاری مسابقات دینی و قرعه کشی سفر به عتبات عالیات برگزار می‌شود.

وی با بیان این که تبیین معارف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) سبب ایجاد نشاط معنوی در جامعه اسلامی می شود، خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه های گوناگون فرهنگی و مذهبی می تواند در افزایش معارف مردم تأثیر بسزایی داشته باشد.

زمان برگزاری دوره تخصصی مدعیان یمانی در اهواز تغییر یافت

حجت الاسلام عبدالکریم سلطانی، مدیر مدرسه علمیه المهدی(عج) زرگان اهواز، اظهار داشت: زمان برگزاری دوره تخصصی نقد و بررسی جریان مدعیان یمانی به 25 اردیبهشت ماه تغییر یافت.

مدیر مدرسه علمیه المهدی(عج) زرگان اهواز با بیان این که دوره تخصصی نقد و بررسی جریان مدعیان یمانی در ساختمان جدید مدرسه علمیه المهدی(عج) زرگان اهواز برگزار می شود، خاطرنشان ساخت: این دوره به مدت یک روز با حضور بیش از 40 نفر از طلاب حوزه علمیه اهواز برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام سلطانی در ادامه افزود: دوره یاد شده ساعت 17 بیست و پنجم اردیبهشت ماه با حضور حجت الاسلام صالحی، پژوهشگر و محقق عرصه مهدویت از استان قم برگزار می شود.

وی با بیان این که در برهه کنونی فرقه های گوناگون در خوزستان به ویژه مناطق محروم گسترش یافته اند، تأکید کرد: برای جلوگیری از انتشار بیشتر این گروه ها و فرقه های منحرف باید کار فرهنگی و اعتقادی شود؛ چرا که تلاش برای گسترش فعالیت های زیر بنایی انهدام این فرقه های را خواهد داشت.

مدیر مدرسه علمیه المهدی(عج) زرگان اهواز با اشاره به این که عناصر فرقه مدعیان یمانی بیشتر فعالیت های خود را در مناطق جنوبی کشور متمرکز می کنند، گفت: برگزاری دوره ها و نشست های اعتقادی سبب ایجاد انقلاب علمی بین نسل جوان می شود.

افتتاحیه هفته خوابگاه های دانشجویی در مجتمع خوابگاهی حضرت معصومه(س)

مراسم افتتاحیه هفته خوابگاه های دانشجویی با حضور رییس و اعضای هیات رییسه دانشگاه شهید چمران اهواز و برخی مدیران ستادی در مجتمع خوابگاهی حضرت معصومه (س) برگزار شد.

این مراسم که شامگاه شنبه 21 اردیبهشت ماه با حضور و ادای احترام اعضای هیات رییسه بر مزار شهدای گمنام در دانشگاه آغاز شد و پس از آن با اقامه نماز مغرب و عشا در مجتمع خوابگاهی خواهران ادامه یافت.

حسن مروتی رییس دانشگاه پس از اقامه نماز در جمع دانشجویان ساکن مجتمع خوابگاهی به برخی اقدامات انجام شده برای بهبود خوابگاه ها اشاره کرد و گفت: کارهای عمرانی و بازسازی و نوسازی در بخش های زیادی از دانشگاه انجام شده اما هنوز کافی نیست و برای ارتقای سطح کیفیت خوابگاه ها و حرکت به سمت استانداردسازی برنامه هایی را در دست اجراء داریم.

وی تصریح کرد: معاونت دانشجویی و دیگر بخش های دانشگاه همه تلاش خود را به کار می گیرند تا سطح رفاهی لازم را برای زندگی دانشجویی خوابگاهی ایده آل فراهم آورند و در این راه از هیچ کوششی فروگذاری نخواهند کرد.

مروتی موفقیت های دانشگاه در حوزه های آموزشی و پژوهشی را در سال های اخیر یادآور شد و گفت: بی شک در این موفقیت ها نقش دانشجویان پررنگ و غیرقابل انکار است.

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز در ادامه به زمان برگزاری امتحانات پایان سال تحصیلی اشاره کرد و افزود: با یک هفته برگزاری زودتر امتحانات شرایطی فراهم می شود که دانشجویان حضور و فعالیت خود را در انتخابات و خلق حماسه سیاسی بهتر نشان دهند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر با توجه به قرار گرفتن ماه مبارک رمضان در تابستان، به گونه ای برنامه ریزی شده که به محض اتمام امتحانات و تخلیه خوابگاه ها،  کارهای تعمیراتی و نوسازی خوابگاه ها آغاز شود.

مروتی در پایان از دانشجویان خواست در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب سال حماسه سیاسی و اقتصادی نام گرفته، با مشارکت پرشور در انتخابات، برگ زرین دیگری در دفتر افتخارات و حماسه آفرینی جوانان این مرز و بوم بیفزایند.

دو خوزستانی به مرحله نهایی جشنواره بین المللی ادبیات داستانی گولان راه یافتند

دبیرخانه ی نخستین جشنواره بین المللی ادبیات داستانی گولان از شاهین بیرگانی و آرمیتا مرادی نویسندگان خوزستانی که به مرحله نهایی این جشنواره رسیده اند دعوت کرد تا در آیین افتتاحیه و اختتامیه این جشنواره شرکت کنند.

شاهین بیرگانی در بخش جشنواره جشنواره ها که 178 نویسنده با 270 اثر شرکت کرده اند و نیز آرمیتا مرادی در بخش حجاب، عفاف و پایداری که 211 نویسنده با380 اثر شرکت دارند جواز ورود به مرحله نهایی را پیدا کرده اند.

این گزارش حاکی است: در بخش بین المللی در مجموع 144 اثر از 64 نویسنده به زبان کردی و 139 اثر نیز از 43 نویسنده به زبان عربی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

همچنین در بخش بین المللی نویسندگان و ادبای کشورهای عراق، پاکستان، افغانستان، قطر، لبنان، مصر و سوریه در این جشنواره شرکت کرده اند.

نخستین جشنواره بین المللی ادبیات داستانی گولان که در تاریخ 24 و 25 اردیبهشت ماه جاری در شهرستان سنندج برگزار می شود 933 اثر ادبی از 496 نویسنده داخلی و خارجی دریافت کرده است.

گفتنی است، شاهین بیرگانی با 15 سال سن از اهواز تا کنون توانسته در چند جشنواره های استانی و کشوری در بخش داستان لوح تقدیر دریافت کند./9458/پ203/غ

ارسال نظرات