۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۱۶۶۱۴۷

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا ـ صدور بیانیه تبلیغات اسلامی و شورای هیئات مذهبی قم در محکومیت هتک حرمت حجر بن عدی و برگزاری کلاس‌های حفظ و مفاهیم قرآن کریم در خانه قرآن روستای جنت‌آباد برخی از اخبار سازمان تبلیغات اسلامی قم است.
سازمان تبليغات
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، در بیانیه‌ای از سوی تبلیغات اسلامی و شورای هیئات مذهبی قم در محکومیت هتک حرمت حجر بن عدی آمده است: مخالفان اسلام و قرآن که در طول تاریخ، مکنونات قلبی و کینه‌توزی خود را در قالب جنگ‌ها، جنایت‌ها، تخریب‌ها و ترور مروجان و مبلغان دین مبین اسلام نشان داده بودند، بار دیگر ظهور یافته و این بار مزار پاک صحابی پیامبر اعظم(ص) را نشانه گرفتند.
تخریب وحشیانه قبه و بارگاه حجر بن عدى صحابى بزرگ پیغمبر اکرم(ص) و یار وفادار امیرمؤمنان على(ع)، که در برابر نظام طاغوتی بنى‌امیه قیام کرد، نه تنها با هیچ یک از معیارهاى اسلامی هم‌خوانی ندارد، بلکه با معیارهای انسانی نیز سازگار نیست و بیش از پیش نمایانگر سرسپردگی گروهک‌های سلفی و تکفیری به آمریکا و رژیم صهیونیستی است.
نور خداوند هیچ‌گاه خاموش نمی‌شود و با این دسیسه‌ها محبوبیت اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) و یاران وفادار آنها نه تنها خدشه‌دار نشده بلکه خلاف انتظار و خواسته دشمنان، عشق به ائمه اطهار(ع) و یاران گرانقدر آنها افزایش پیدا می‌کند.
بدون شک دست انتقام خداوند متعال، از گروه‌های تروریستی که در سوریه دست به چنین اقدامات وحشیانه‌ای می‌زنند، انتقام خواهد گرفت و استکبار جهانی و عمال عربی وابسته به آنها که مى‌خواهند با تشویق کردن این جنایات، جنگ مذهبى و فرقه‌اى در میان مسلمین ایجاد کنند، باز هم شکست خواهند خورد و موج بیدارى اسلامى همچنان بر ساحل ناامن دشمنان اسلام و قرآن خواهد کوبید.
اداره کل تبلیغات اسلامی و هیئات مذهبی استان قم این اقدام تروریست‌ها را مبنی بر هتک حرمت مزار حجر بن عدی محکوم می‌کند.
برگزاری کلاس‌های حفظ و مفاهیم قرآن کریم در خانه قرآن روستای جنت‌آباد
به همت اداره تبلیغات اسلامی قنوات و همکاری خانه قرآن روستای جنت آباد، کلاس‌های حفظ و مفاهیم قرآن برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات اظهار داشت: این کلاس‌ها که شامل حفظ و مفاهیم جزء اول قرآن کریم است از اول اردیبهشت ماه سال جاری آغاز و تا پایان تیر ماه ادامه خواهد داشت.
وی افزود: این دوره در روزهای سه شنبه و پنجشنبه از ساعت 10 تا 13 هر هفته برگزار می‌شود و در پایان این دوره از کلاس‌ها به نفرات برگزیده هدایایی از طرف اداره تبلیغات اسلامی اهدا خواهد شد.
حجت‌الاسلام سجادی‌تبار اظهار داشت: هدف از برگزاری این کلاس‌ها تشویق و ترغیب عموم مردم، برای پرداختن به امر حفظ آیات کریمه الهی، به عنوان یک ارزش اسلامی و ارائه الگوی مناسب و مجرب آموزشی برای تربیت حافظان قرآن‌ کریم است.
علمای اهل‌سنت وهابیون را طرد کنند
رییس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم اهانت به قبر حجر بن عدی را تأیید کننده حقانیت مکتب اهل‌بیت(ع) دانست و از علمای اهل سنت خواست که وهابیت را با صراحت طرد کنند.
حجت‌الاسلام عباس اسکندری در جلسه پرسنلی این اداره کل، اهانت به مرقد مطهر حجر بن عدی، صحابی پیامبر اسلام(ص) را محکوم کرد و افزود: این کار فرقه وهابیت سبب تأثر و تأسف برای جهان اسلام است اما عجیب است که برخی علمای اهل سنت کشورهای اسلامی در برابر حرکت‌های مذبوحانه‌ای که این فرقه انجام می‌دهد به ویژه حمله‌ور شدن به یک مقبره، آن هم صحابی رسول خدا(ص) هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند.
وی خطاب به علمای اهل سنت گفت: ما می‌دانیم شما هم قبول دارید که فرقه ضاله وهابیت یک گروهک سیاسی است که ساخته و پرداخته دست آمریکا و انگلیس است و هیچ ربطی به جامعه اسلامی و اهل سنت ندارد،‌ اما همان‌گونه که جهان تشیع، فرقه ضاله بهائیت را که آن هم ساخته دست انگلیس است از خود طرد کرده است و آنها را خارج از دین می‌داند توقع می‌رود شما علمای شریف اهل سنت هم وهابیت را با صراحت تمام طرد کنید و اعلام کنید که اینها خارج از دین هستند و ربطی به جهان تسنن ندارند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: مگر می‌شود کسانی مسلمان و معتقد به شریعت محمدی(ص) باشند و برای صحابه پیامبر خدا احترام قائل باشند اما قبر یکی از اصحاب آن حضرت را نبش کنند و به رقص و پایکوبی بپردازند، چنین کسانی را نه تنها نمی‌شود مسلمان خواند بلکه پیرو هیچ کدام از ادیان الهی نمی‌شود به حساب آورد جز این‌که بگوییم اینها صهیونیست‌هایی هستند به نام اسلام.
وی در عین حال، این حادثه تلخ را موج تائید مکتب اهل بیت(ع) دانست و تأکید کرد: آدم‌های نابخرد، جاهل و جنایتکار وقتی در برابر مکتب عقلانی اهل بیت(ع) قیام می‌کنند، درست است که این‌گونه تحرکات برای شیعیان غیرقابل تحمل است، این نوعی تأیید مکتب اهل‌بیت(ع) است.
حجت‌‌الاسلام اسکندری، تحریک شیعیان و به راه‌انداختن جنگ فرقه‌ای را مهم‌ترین هدف وهابیون از این گونه جنایت‌ها ذکر کرد و افزود: آنها می‌خواهند شیعیان را تحریک کنند برای این‌که جنگ تمام عیار مسلمان‌کشی راه بیندازند ولی ما به این وهابی‌ها می‌گوییم که شیعه عاقل‌تر از اینهاست، اینها نمی‌توانند ما را تحریک کنند که علمای ما فتوا دهند، اماکن شما را تخریب کنند، این در شأن بزرگان شیعه نیست.
وی ادامه داد: شیعه تاکنون بلاهای زیادی دیده ولی حتی یک مورد فتوای قتل شما داده نشده،‌ اما مفتی‌های بی‌سواد شما خون شیعه را مباح دانستند، شیعه، دین و آئین دارد و مثل شما نیست که هر روز سرش در آخور استکبار و صهیونیست‌ها باشد.
حجت‌الاسلام اسکندری تأکید کرد: شیعه مثل شما سست عنصر نیست، چراکه در طول تاریخ نشان داد که با فقر و محرومیت و مظلومیت زندگی کرده ولی ذره‌ای از اصول اسلامی تعدی نمی‌کند و نخواهد کرد.
وی با بیان این‌که شیعه، جانش را برای دین و عزت و شرف می‌دهد و آنقدر عاقل است که در دام فتنه شما نیفتد، اظهار کرد: حجر بن عدی تنها در زمان خودش «با ایمان و اخلاص و دلاورمردی‌های که داشت» نقش آفرینی نکرد، بلکه امروز هم با پیکر پاکش نقش‌آفرینی کرده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: این ضعف و زبونی آنها است که از یک قبر می‌ترسند، آنها آنقدر پست و جاهل هستند که تاب تحمل دیدن یک مقبره را ندارند چون می‌بینند انسان‌ها گرد این مقبره می‌چرخند و اظهار ارادت می‌کنند، در حالی که در دمشق قبرهای دیگری وجود دارد که کسی اعتنایی به آن ندارد.
وی تأکید کرد: امیدوارم علمای اهل سنت توجه کنند و این بیماران روانی را مهار کنند تا جهان اسلام از وحشی گری‌های آنها آشفته نشود.
حجت‌الاسلام اسکندری با اشاره به این‌که بهره این اختلافات نصیب استکبار جهانی می‌شود اظهار داشت: ما از این اقدام متأثریم و آن را محکوم می‌کنیم و به شدت مواظبیم که دشمنان از این مسائل به نفع خودشان بهره برداری نکنند.
اهدای جوایز به برندگان مسابقه پیامکی در قنوات
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات از اهدای جوایز به برندگان مسابقه پیام کوتاه در بخش مرکزی قم خبر داد.
حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات اظهار داشت: به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) مسابقه پیامکی با عنوان «حضرت فاطمه زهرا(س) دلیل واجب بودن اطاعت از اهل‌بیت(ع) در خطبه فدکیه را چه چیز دانسته است» برگزار شد که با استقبال خوبی همراه بود.
وی گفت: در این مسابقه به پنج نفر که جواب صحیح را ارسال کرده بودند به قید قرعه جوایزی به رسم یادبود از سوی اداره تبلیغات اسلامی قنوات اهدا شد.
بیانیه شورای مرکزی ائمه جماعات قم در محکومیت اهانت به مقبره حجر بن عدی
شورای مرکزی ائمه جماعات استان قم به مناسبت اهانت وهابیون به مقبره حجر بن عدی بیانیه‌ای صادر کرده است.
در این بیانیه آمده است: بار دیگر وحشی گری‌های تروریست‌های وابسته به آمریکا و صهیونیست‌های جنایت پیشه در هتک حرمت مزار صحابی گرانقدر پیامبر اسلام، حجر بن عدی قلوب انسان‌های آزاده، حق طلب را جریحه دار کرد.
بر همه انسان‌های غیرتمند به ویژه مسلمانان پیرو اسلام ناب محمدی است که با تلاش‌های خود و انجام وظایف الهی و انسانی در مقابل این‌گونه اعمال که ناشی از تفکرات پلید قرون وسطایی است، موضع گیری سرسختانه کرده و مانع از آتش‌افروزی مشتی انسان‌نمای بی‌دین شوند.
شورای ائمه جماعات استان مقدس قم همراه با امت بیدار و غیور با اعلام انزجار و تنفر از اعمال وقیحانه مزدوران و نوکران اسرائیلی آنان را به شدت محکوم کرده و نصرت اسلام و مسلمین را از خداوند تبارک و تعالی مسألت دارد.
دیدار دهیار طغرود با رئیس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه
مجنون دهیار روستای طغرود در اداره تبلیغات اسلامی جعفریه حضور پیدا کرد و با حجت‌الاسلام حسینی المدنی، رییس اداره تبلیغات اسلامی این شهر دیدار و در زمینه استقرار روحانی در روستای طغرود گفت‌وگو کرد.
وی پس از ارائه گزارش از وضعیت فرهنگی روستا و امامزاده طاهر تقاضای استقرار تمام وقت روحانی را در روستا کرد و در پایان رییس اداره تبلیغات اسلامی قول مساعد و پیگیری استقرار روحانی در روستا طغرود را داد.
دیدار نماینده طرح هجرت با رئیس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه
نماینده طرح هجرت با رییس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه دیدار و گفت‌وگو کرد.
حجت‌الاسلام حسینی، نماینده طرح هجرت روز چهارشنبه در محل اداره تبلیغات اسلامی جعفریه با حجت‌الاسلام حسینی المدنی، رییس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه دیدار و پیرامون حضور بیشتر مبلغان و روحانیان در روستاها گفت‌وگو کرد.
در این جلسه پس از ارائه گزارش وضعیت فرهنگی روستاها مقرر شد به صورت هفتگی نماینده اداره تبلیغات اسلامی و هجرت و نمایندگان امام جمعه و بخشدار در روستاها حضور پیدا کنند و از نزدیک وضعیت فرهنگی و مشکلات روستاها را بررسی و رفع کنند./907/پ202/پ
ارسال نظرات