۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۱۶۶۰۰۲
در سراسر کشور برپا شد؛

خروش میلیونی ملت ایران علیه هتک حرمت مقدسات دینی

خبرگزاری رسا ـ ملت بزرگ ایران اسلامی، علیه طرح‌های توطئه‌آمیز، پلید و مزدورانه مثلث شوم استکبار جهانی؛ آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در اهانت و تخریب اماکن مقدس و مراکز زیارتی دینی توسط سلفی‌های وهابی خروشیدند.
تظاهرات مردمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نمازگزاران در پی تخریب مقبره صحابی جلیل‌القدر پیامبر اعظم ‌(ص) «جناب حجربن‌عدی» و اهانت به پیکر مطهر ایشان و نیز به آتش کشیده شدن آرامگاه «حضرت جعفر بن ابیطالب» توسط سلفی‌های وهابی تندرو و نقض حریم هوایی سوریه توسط رژیم اشغالگر قدس، ضمن محکوم کردن شدید اینگونه حوادث تلخ و غم‌انگیز، علیه این‌گونه اقدامات وقیحانه دشمنان اسلام و بشریت تظاهرات کردند.

 

ملت بزرگ و همیشه در صحنه ایران اسلامی ضمن حضور پرشور و با صلابت خود در تظاهرات امروز که پس از اقامه نماز دشمن‌شکن جمعه در تهران و در بیش از 770 میعادگاه نماز جمعه در سراسر کشور برگزار شد؛ همگام و هم‌صدا با سایر مسلمانان و آزادگان جهان، علیه طرح‌های توطئه‌آمیز، پلید و مزدورانه مثلث شوم استکبار جهانی؛ آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در اهانت و تخریب اماکن مقدس و مراکز زیارتی دینی توسط سلفی‌های وهابی و حملات وحشیانه صهیونیست‌های جنایت‌پیشه به جبهه مقاومت اسلامی خروشیدند و فریاد وحدت و اتحاد خود حول پرچم اسلام و شعار توحیدی «لااله‌الا‌الله، محمد رسول‌الله» را سردادند.

 

پیش از این نیز دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور اطلاعیه فراخوانی، با دعوت از عموم مسلمانان جهان اسلام، از «امت بزرگ رسول‌الله» خواسته بود تا در نماز جمعه این هفته، ضمن اعلام اعتراض و خشم مقدس خود علیه این‌گونه اقدامات وقیحانه، همپای مسلمانان و آزادگان در بلاد اسلامی و دیگر نقاط جهان، دست به تظاهرات و اعتراض بزنند.

 

راهپیمایی اعتراض آمیز مردم در شهر مقدس قم نیز با حضور علما، شخصیت های حوزوی و دیگر اقشار مردمی برگزار شد.

 

پیش از این نیز مراجع عظام تقلید و حوزه های علمیه با تعطیل کردن یک روز دروس خود و در بیانیه های جداگانه این هتک حرمت بیشرمانه را محکوم کردند.

 

در پایان تظاهرات سراسری ملت ایران بیانیه ای در محکومیت جنایات وهابیت تندرو و همچنین ضرورت وحدت امت اسلام قرائت شد.

 

براساس این گزارش، آیت‌الله سیداحمد خاتمی، عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به حوادث کشور سوریه، اهانت به ساحت مقدس حجر شهید این صحابی با وفای نبی اکرم‌‌(ص) و یار وفادار امیرمؤمنان‌‌(ع) را محکوم کرد و محکومیت این جسارت را توسط علمای شیعه و اهل سنت به صورت یک صدا، طلیعه مبارک دانست.

 

وی با بیان این که علمای اسلام نشان دادند که حسابشان از حساب وهابیت خبیث تکفیری جدا است، تصریح کرد: پاسخ و واکنش خانواده بزرگ شیعه به تعبیر رهبر معظم انقلاب بسیار هوشمندانه بود، چراکه طراح این جریان با صهیونیست‌ها بود، تعداد زیادی از سنی‌ها را کشتند و می‌خواستند قصه تعمیق فتنه مذهبی به راه بیندازند، اما جریان تشیع در میدان دشمن بازی نکرد.

 

امام جمعه موقت تهران از وهابیت به عنوان جریانی ساخته و پرداخته انگلیسی‌ها نام برد و با اشاره به اینکه این جریان را انگلیسی‌ها از صد سال پیش ساختند، از علمای اهل سنت خواست، همان‌طور که معلول را محکوم کردند علت را هم محکوم کنند و به صراحت بگویند جریان وهابیت هیچ ربطی به اسلام ندارد آنچنان که علمای شیعه درباره بهائیت گفته‌اند. /920/پ202/ج

ارسال نظرات