۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۱۶۵۸۲۰

نشست ترویجی «حوزه‌های علمیه و تبلیغ رسانه‌ای» برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست ترویجی «حوزه‌های علمیه و تبلیغ رسانه‌ای» به همت اداره فرهنگی و هنری مجتمع آموزش عالی فقه(حجتیه) برگزار شد.
احمد پهلوانيان، قائم مقام پژوهشگاه صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران  در نشست ترويجي«حوزه‌هاي علميه و تبليغ رسانه‌اي»
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، احمد پهلوانیان، قائم مقام پژوهشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در نشست ترویجی«حوزه‌های علمیه و تبلیغ رسانه‌ای» که پیش از ظهر امروز به همت اداره فرهنگی و هنری مجتمع آموزش عالی فقه در مسجد مجتمع آموزش عالی فقه برگزار شد، با اشاره به جداناپذیری تاریخ رسانه و تاریخ دین گفت: استفاده از رسانه برای طلاب در ارائه وظیفه تبلیغی بسیار مؤثر است.
وی با بیان این‌که در دنیای امروز قدرت واقعی در دست رسانه‌ها است، افزود: موج قدرت انسان در اطلاعات نهادینه می‌شود و با ابزار مناسب آن یعنی رسانه به تبلور می‌رسد.
قائم مقام پژوهشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: امروزه بیشتر مستکبران جهانی همچون صهیونیسم وسعت افکار خویش را از طریق رسانه در بسیاری از کشورها منعکس می‌کنند و این نشان از قدرت رسانه در دنیای کنونی دارد.
پهلوانیان با اشاره به این‌که مردم مصر با خون خود انقلاب خود را به سرانجام رساندند، خاطرنشان کرد: ولی با وجود مردمی بودن انقلاب مصر، دولت آمریکا با استفاده از قدرت رسانه‌ای که در جهان دارد از این انقلاب به نفع خود بهره‌برداری و استفاده می‌کند.
علت 70 درصد طلاق‌های ایران
وی با اشاره به گسترش و فعالیت رسانه‌های غیراخلاقی در جهان، تأکید کرد: این رسانه‌ها در حال تغییر مرزهای هنجاری، تغییر ذائقه جنسی و ترویج شهوت‌پرستی هستند و این ترویج در ایران تا آن جا پیش رفته است که شصت تا هفتاد درصد طلاق‌های ثبت شده در ایران، تأثیر در فرهنگ‌پذیری رسانه‌های غیراخلاقی در زندگی مردم و تغییر سبک جنسی آنها دارد.
آشپزخانه‌های اپن
قائم مقام پژوهشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران استفاده از آشپرخانه‌های اپن در منازل را اثر نفوذ فرهنگ غرب در زندگی ایرانی‌ها عنوان کرد و گفت: نتیجه این فرهنگ غربی در 10 سال اخیر این شده که همه آشپزخانه‌های ساخته شده در ایران به صورت اپن است.
وی ابراز داشت: شبکه‌های ماهواره‌ای، خوراک، پوشاک و روابط اجتماعی ما را دچار چالش کرده و شکل جدیدی از زندگی را به مخاطب عرضه می‌کند.
قائم مقام پژوهشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که شعار شبکه BBC، «دانستنی‌ها را زود بدانید» است، تصریح کرد: اما این شبکه در عمل آنچنان اخبار جهان را به نفع خود مصادره می‌کند و آنها را تغییر می‌دهد که در ذهن مخاطب نیز تأثیر‌گذار می‌شود.
پهلوانیان شبکه ماهواره‌ای نجات را یکی از شبکه‌های ترویج دهنده تثلیث برشمرد و افزود: مسؤول این شبکه یکی از شیعیان شهر مشهد بود که روزها را روزه و شب‌ها را در حرم امام رضا(ع) به تجهد می‌پرداخت و پس از تبلیغات رسانه‌ای غرب به خارج از کشور می‌رود و با تغییر مذهب خود، یک کشیش مسیحی می‌‌شود و اکنون علیه شیعه به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی در سطح بین‌المللی تبلیغات گسترده دارد.
فعالیت1300 شبکه ماهواره‌ای دینی در جهان
وی هجمه کنونی علیه شیعیان را بدون نظیر در تاریخ دانست و خاطرنشان کرد: 1300 شبکه ماهواره‌ای دینی در جهان فعال هستند که بیش از نیمی از این شبکه‌ها در حال تبلیغ علیه مذهب تشیع و به چالش کشیدن تفکر شیعی هستند.
قائم مقام پژوهشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت: شبکه‌های تلویزیونی با جذابیتی که دارند، مخاطب عام خود را از هر قشر جذب کرده و در هر نقطه‌ای از زمین در زندگی مردم رسوخ پیدا کرده است.
وی با اشاره به شبکه‌های ماهواره‌ای سرگرم‌کننده مردم گفت: این شبکه‌های تفریحی که در اسلام به آن پرداخته شده است را به مخاطب عرضه نمی‌کند و تنها انسان را از زندگی الهی خود غافل می‌کند تا به مسائل حاشیه‌ای همچون ستاره فیلم‌ها و برد و باخت تیم فوتبال محبوب خود غرق شود.
300 شبکه، تبلیغ اهل‌سنت می‌کنند
پهلوانیان با اظهار این‌که بیش از سیصد شبکه تبلیغ اهل‌سنت می‌کنند که بسیاری از آنها تبلیغ سلفی‌گری است، افزود: شیعیان دارای هشت شبکه ترویجی هستند که در مقایسه با دیگر رسانه‌های رقیب به حساب نمی‌آیند.
وی با ابراز این‌که شبکه ماهواره‌ای اهل‌بیت(ع) که به حمایت برخی از علمای افغانستان راه‌اندازی شد که بعدها این علما آن را تحریم کردند، اظهار داشت: این شبکه ماهواره‌ای بر خلاف نامی که دارد، علیه شیعیان فعالیت می‌کند و با پرداختن به موضوعات هدفمند و ایجاد شبهات دینی در جهت خواسته صهیونیسم جهانی حرکت می‌کند.
طلاب غیرایرانی و تأثیر رسانه
وی در پایان با بیان این‌که نقش طلاب غیرایرانی جامعةالمصطفی در کشورهای خود در انجام رسالت تبلیغی بسیار دارای اهمیت و خطیر است، افزود: طلاب غیرایرانی جامعةالمصطفی در صورت استفاده از ابزار رسانه می‌توانند به خوبی از عهده این رسالت خطیر برآیند./907/پ201
ارسال نظرات