۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۱۶۵۲۲۲
متکی:

ائتلاف پنج نفره تا قبل از اتمام ثبت نام به اجماع می رسد

خبرگزاری رسا ـ متکی از وحدت گروه ائتلاف پنج نفره بر روی یک نفر تا قبل از اتمام پایان مهلت ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و افزود: این انتخاب بر اساس مقبولیت و نظر سنجی صورت خواهد گرفت.
 منوچهر متکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، منوچهر متکی، نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز در نشستی با رسانه های گیلان با بیان این که ایران اسلامی به غیر رژیم صهیونیستی منعی برای ارتباط با سایر کشورهای جهان ندارد، گفت: آمریکا شرایط قطع رابطه با ایران اسلامی را دارد.

 

وی با بیان این که ایران اسلامی هیچ گونه رابطه با رژیم صهیونیستی برقرار نخواهد کرد، ادامه داد: این رژیم، صهیونیستی است و ماهیتی غیر مشروع دارد.   

 

وی به شعارهای تغییر اوباما در ابتدای دوران ریاست جمهوری اش اشاره کرد و با بیان این که اوباما یکی از سیاست های مهم دولت خود را تغییر اعلام کرد و ادامه داد: بسیاری انتظار داشتند تا سیاست های غلط دولت آمریکا تغییر کند.

 

متکی برخورداری آمریکا از برقراری رابطه با ایران اسلامی و همچنین فراهم شدن امکان گفت و گو و مذاکره با ایران اسلامی را در گرو تغییر و اصلاح عملی سیاست های آمریکاهایی ها در قبال جمهوری اسلامی ایران دانست.

 

وی همچنین به نامگذاری امسال ازسوی رهبرمعظم انقلاب اسلامی به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی اشاره کرد و گفت: امسال فرصت مناسبی برای تداوم حضور هوشمندانه ملت ایران در صحنه انتخابات است.

 

نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که ملت بزرگ ایران بار دیگر با خلق حماسه ای عظیم توطئه های دشمنان را خنثی می کند، افزود: مردم کشورمان همواره در برابر آرمان ها و ارزش های نظام و انقلاب محکم ایستاده اند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تعداد کاندیداها در جبهه اصولگرایی اشاره کرد و این مسأله را به ضرر اصولگرایان دانست و خاطرنشان کرد: اگر این روند به این صورت ادامه یابد به حتم به نفع اصولگرایان نخواهد بود.

 

متکی از وحدت گروه ائتلاف پنج نفره بر روی یک نفر تا قبل از اتمام پایان مهلت ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و افزود: این انتخاب بر اساس مقبولیت و نظر سنجی صورت خواهد گرفت.

 

نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهور همچنین از صدا و سیما به دلیل عدم برگزاری برنامه هایی به منظور گرم کردن تنور انتخابات انتقاد کرد و گفت: رسانه ملی باید برای خلق حماسه ای عظیم از سوی ملت ایران برنامه ریزی مناسبی داشته باشد.

 

متکی ادامه داد: در شرایطی که کمتر از یک و چند روز به یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشور زمان باقی مانده است، اما صدا و سیما برنامه ای برای فراهم کردن حماسه از سوی ملت ایران فراهم نکرده است.

 

وی با بیان این که ملاک در برقراری ارتباط با دیگر کشورها، ایستادگی بر اصل انقلاب و آرمان های نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: در ارتباط با کشورها باید به سند چشم اندازو قانون اساسی توجه ویژه ای شود.

 

متکی با بیان این که حوزه سیاست خارجی ایران اسلامی جا افتاده ترین حوزه در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی است، افزود: دستگاه دیپلماسی باید به اعتقاد به کارکرد و توسعه روابط با کشورهایی که در جایگاه خصومت با نظام اسلامی نیستند با اولویت قانون اساسی و اسناد بالادستی بدون وادادگی و کاملاً فعال در جهت تحقق اهداف نظام حرکت کند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله هدفمند سازی یارانه اشاره کرد و با بیان این که در دو سال گذشته 71 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی به مردم پرداخت شد، گفت: متأسفانه به همین میزان پرداخت یارانه در کشور تقاضای کالا و خدمات ایجاد شد و زمینه ای را برای افزایش تورم در کشور را فراهم کرد.

 

وی با اشاره به این که بر اساس قانون دولت باید 30 درصد درآمد حاصل از هدفمند سازی را در اختیار تولید قرار دهد، گفت: اگر این اقدام صورت نگیرد به حتم شاهد افزایش تورم شدید در کشور خواهیم بود.

 

متکی با بیان این که اگر پرداخت یارانه زمینه افزایش قدرت خرید مردم را فراهم نکند هیچ سودی به حال مردم نخواهد داشت، تصریح کرد: متأسفانه امروز این گونه نیست و شاهد مشکلاتی در عرصه اقتصادی هستیم.

 

وی با بیان این که امروز کشور در حوزه کشاورزی و صنعتی با مشکلات مختلفی روبرو است، ادامه داد: اگر فکری به حال تقویت تولید در کشور نشود به حتم شاهد آینده شاهد افزایش بیکاری و همچنین تورم در جامعه خواهیم بود.

 

وی یکی از مشکلات مهم در عرصه تولید را فقدان یک سیاست عملی مناسب در حوزه کشاورزی و صنعتی دانست و خاطرنشان کرد: دولت موظف است از تولید حمایت لازم را به عمل بیاورد که متأسفانه این گونه نیست./950/پ202/ج 

ارسال نظرات