۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۱۶۴۴۰۰

طلاب برتر علمی و قرآنی ارومیه تجلیل شدند

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سالروز شهادت آیت الله مطهری، طلاب برتر علمی، پژوهشی و قرآنی حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه تجلیل شدند.
طلاب برتر علمی و قرآنی ارومیه تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین نجم الدین مروجی طبسی، استاد حوزه علمیه قم امروز در مراسم تجلیل از برترین های علمی، پژوهشی و قرآنی حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه اظهار داشت: طلبه باید تاریخ شناس، قرآن شناس، حدیث شناس و فقیه باشد، تا بتواند در آینده پاسخگوی شبهات روزافزون القائی از سوی دشمنان اسلام باشد.


وی با تأکید بر آشنایی طلاب با علوم روز و شبهات دینی رایج در جامعه خاطرنشان کرد: طلبه باید در دوران تحصیل نهایت تلاش خود را داشته باشد تا در همه فنون به درجه اجتهاد برسد، امروز بیش از هر زمان دیگری جامعه اسلامی نیازمند طلبه فاضل و مهذب است.


این استاد اخلاق حوزه ادامه داد: امروز دشمنان اسلام و تشیع رو به فرقه‌سازی آورده اند و تلاش می کنند با القای شبهات، خرفات و اعتقادات انحرافی جوامع اسلامی را به انحطاط بکشند، طلبه باید به مسائل فرق های مختلف آگاه باشد و قرآن را ملاک عمل قرار دهند، طلبه موفق باید یک دستش روی قرآن و دست دیگرش روی اخبار و معارف اهل بیت باشد.


حجت الاسلام والمسلمین مروجی طبسی در ادامه به نیاز های یک طلبه اشاره کرد و گفت: از جمله نیازهای اساسی یک طلبه در دوران تحصیل آموختن درست مفاهیم ادبیات عربی است، امروز طلاب برای پاسخگویی به شبهات القای فرق ضاله از جمله وهابیت که اغلب به زبان عربی سم‌پاشی فکری می کنند، باید زبان عربی را بیاموزند.


وی افزود: از دیگر ضرورت‌های طلبه‌گی مباحثه درس‌ها است، اگر می توانید به زبان عربی مباحثه کنید که بهتر وگرنه هیچگاه سنت حسنه مباحثه را ترک نکنید، مهم ترین کار طلبه این است که بداند سرباز امام زمان(عج) است، طوری حرکت کنید که قلب آقا راضی شود، اگر امام زمان از طلبه راضی باشد رسول خدا از او راضی خواهد بود و این هم مساوی است با رضایت خداوند متعال.


گفتنی است، در پایان این جلسه از برترین های علمی، پژو هشی و قرآنی حوزه علمیه امام خمینی تجلیل به عمل آمد./9353/پ203/ب

ارسال نظرات