۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۱۶۴۱۷۹

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا ـ برگزاری گردهمایی ائمه جماعات استان قم، برپایی همایش مربیان و معلمان در بخش جعفرآباد قم و مسابقه پیامکی میراث ماندگار برخی از اخبار سازمان تبلیغات اسلامی قم است.
سازمان تبليغات
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، گردهمایی ائمه جماعات استان قم همزمان با سالروز میلاد پربرکت حضرت فاطمه زهرا(س) و میلاد امام خمینی(ره) در مسجد فاطمیه خیابان باجک قم برگزار می‌شود.
در این همایش آیت‌الله مقتدایی، عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به سخنرانی خواهد پرداخت.
مسجد فاطمیه در خیابان 19 دی بعد از میدان جهاد واقع شده و این گردهمایی در ساعت 17:30 روز چهارشنبه برگزار می‌شود.
 
رییس اداره تبلیغات اسلامی دستجرد درگذشت
حجت‌الاسلام رفیعی‌پور، رییس اداره تبلیغات اسلامی دستجرد به دلیل نارسایی مغزی دار فانی را وداع گفت.
مرحوم حجت‌الاسلام سید عباس رفیعی‌پورعلوی علویجه به مدت 6 سال ریاست اداره تبلیغات اسلامی شهر دستجرد را بر عهده داشت و در طول این مدت، تلاش‌های بسیاری در راه بسط و ترویج فرهنگ دینی و انقلابی انجام داد، به گونه‌ای که بارها مورد تقدیر مسؤولان قرار گرفت.
وی پیش از این به عنوان کارشناس پژوهش‌های دینی در پژوهشکده باقرالعلوم(ع) فعالیت می‌کرد و در طول حیات 56 ساله خود چندین جلد کتاب و ده‌ها مقاله به رشته تحریر درآورد.
پیکر مرحوم حجت‌الاسلام رفیعی‌پور امروز با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم و جمعی از مبلغان دینی به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) تشییع شده و برای خاکسپاری به روستای علویجه از توابع شهر نجف آباد اصفهان منتقل شد.
برگزاری همایش مربیان و معلمان در بخش جعفرآباد قم
همایش مربیان و معلمان بخش جعفرآباد قم در آستانه سالروز شهادت آیت‌الله مطهری با همکاری اداره تبلیغات اسلامی جعفریه برگزار شد.
حجت‌الاسلام حسینعلی اکبری‌نیا در این همایش با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) گفت:خلق نظام هستی به خاطر آفرینش انسان است، حال باید دید این انسان چه ویژگی‌هایی را باید دارا باشد تا بتواند به آن جایگاه عالی در نزد خالق جهان صعود کند.
وی معرفت النفس، معرفت الغیر و معرفت‌الله را سه وظیفه اساسی انسان ذکر کرد و گفت: وقتی انسان به این امور شناخت پیدا کرد و با حیطه‌بندی به وظایف خود عمل کرد به همان جایگاهی که در آموزه های وحیانی و روایی که از آن به جانشینی حق تعالی تعبیر شده صعود خواهد کرد.
حجت‌الاسلام اکبری‌نیا در ادامه نقش و رسالت معلمان و مربیان را همان رسالت اولیای الهی خواند و گفت: پیامبران و اولیای الهی برای تعلیم و تربیت بشر مبعوث شدند و معلمان نیز عهده‌دار این منصب خطیر هستند که امیدوارم با تکیه بر قرآن و سنت به شایستگی از عهده این مهم برآیند.
برنامه‌های تبلیغات اسلامی جعفریه درسالروز ولادت حضرت زهرا(س)
رییس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه برنامه‌های سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) وامام خمینی(ره) را تشریح کرد.
حجت‌الاسلام حسینی المدنی از برگزاری سه گفتمان دینی در این ایام خبر داد و اظهار کرد: این گفتمان‌های دینی با موضوع حضرت زهرا(س) و جایگاه همسران در خانواده، حضرت زهرا(س) و جایگاه زنان در اجتماع و حضرت زهرا(س) و جایگاه مادران در تربیت دینی فرزندان برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین همایش بزرگداشت مقام و منزلت حضرت زهرا(س) با تجلیل از 13 نفر از مادران و همسران شهدا نیز در حوزه علمیه خواهران برگزار می‌شود.
وی برگزاری جشن کوثر در مصلای نماز جمعه با حضور مردم ولایتمدار، اطلاع‌رسانی در سطح شهر با ارسال پیامک و نصب بنر را از دیگر برنامه‌های این ایام ذکر کرد.
برگزاری مسابقه پیامکی میراث ماندگار در بخش مرکزی قم
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات از برگزاری مسابقه پیامکی به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) دراین ایام خبر داد.
حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار اظهار کرد: همزمان با فرارسیدن بیستم جمادی الثانی، سالروز ولادت اختر تابناک آسمان عصمت، حضرت فاطمه زهرا(س) مسابقه پیامکی میراث ماندگار با محوریت خطبه فدک حضرت زهرا(س) از سوی اداره تبلیغات اسلامی قنوات برگزار می‌شود.
وی افزود: این مسابقه با این سؤال که حضرت فاطمه(س) درخطبه فدکیه، دلیل واجب بودن اطاعت از اهل بیت(ع) را چه چیزی فرموده‌اند، برگزار می شود.
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات افزود: هدف از برگزاری این مسابقه آشنایی هر چه بیشتر آحاد مردم با سخنان ارزشمند حضرت فاطمه زهرا(س) و محتوای خطبه فدکیه است.
برگزاری جلسه برنامه‌ریزی میلاد نورین در بخش جعفرآباد قم
جلسه هم اندیشی برنامه‌های میلاد حضرت زهرا(س) به همت اداره تبلیغات اسلامی جعفریه و با حضور مسؤولان و جمعی از فعالان فرهنگی و قرآنی در سالن جلسات بخشداری جعفرآباد برگزار شد.
حجت‌الاسلام حسینی المدنی، رییس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه اظهار کرد: همزمان با فرارسیدن میلاد حضرت فاطمه (س) و سالروز تولد حضرت امام خمینی(ره) جلسه‌ای با هدف برنامه‌ریزی پیرامون هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم میلاد این بانوی بزرگوار و رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران با حضور امام جمعه جعفریه، مسؤولان ادارات و جمعی از فعالان قرآنی و فرهنگی شهر جعفریه در سالن جلسات بخشداری برگزار شد.
وی ادامه داد: در این جلسه برنامه‌های این ایام مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت مقرر شد هر یک از نهادها و ادارات بخش، با هماهنگی اداره تبلیغات اسلامی جعفریه، برنامه‌های خود را اجرا کنند.
بازدید دانشجویان دانشگاه‌های قم از اداره کل تبلیغات اسلامی
تعدادی از دانشجویان دانشگاه‌های قم برای آشنایی با فعالیت‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم از بخش‌های مختلف این اداره کل بازدید کردند.
حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم در جمع این دانشجویان اظهار کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با وجود این‌که اعتبار زیادی ندارد ولی فعالیت‌های گسترده‌ای را ارائه می‌کند.
وی با معرفی بخش‌ها و فعالیت‌های مختلف اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: این اداره کل علاوه بر اجرای طرح‌های فرهنگی و تبلیغی، تشکل‌های مذهبی را ساماندهی کرده و از طریق این تشکل‌ها فعالیت‌های گسترده‌ای به قشرهای مختلف مردم ارائه می‌کند.
حجت‌الاسلام نجاریان‌زاده به اهمیت تبلیغ دین در شرایط کنونی اشاره کرد و افزود: دین مبین اسلام برای همه زوایا و شؤون زندگی انسان‌ها برنامه دارد و اگر اسلام ناب به خوبی پیاده شود دیگر هیچ مشکلی پیش روی جوامع اسلامی وجود نخواهد داشت./907/ت302/ی
ارسال نظرات