۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۱۶۴۰۴۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

نظام اسلامی الگوی جامع انتظار را به بشر ارائه داده است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که انقلاب اسلامی ایران، بهترین الگوی انتظار و زمینه سازی حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) را در اختیار جوامع بشری قرار داد، گفت: این نظام دینی با برداشت صحیح از مفهوم انتظار، سبب گسترش حاکمیت دین اسلام به ویژه ‌شیعه در دنیای سکولار شده است.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین امروز در نشستی که با حضور فعالان عرصه مهدویت استان برگزار شد، گفت: هدف انقلاب اسلامی ایران،تحقق حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) است.

 

حجت الاسلام نعمت الهی افزود: شیعه بیش از یازده قرن است که از جان و دل قیام، مهدى آل محمد(عج) را طلب مى کند، لذا در اندیشه مهدویت لازمه انتظار، ایجاد زمینه ظهور و انجام دادن اصلاحات سیاسی اجتماعی و آماده کردن جامعه برای پذیرش انقلاب جهانی امام منتظر(عج) است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که انقلاب اسلامی ایران، بهترین الگوی انتظار و زمینه ساز حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) را در اختیار جوامع بشری قرار داد، گفت: جوامعی که از خلأ عظیم معنوی که بر اثر گسترش بی رویه ظلم و فساد است رنج می برند و دچار نوعی سرخوردگی و حس تنفر نسبت به همه مکاتب پوچ بشری و وعده های پوشالی آن ها برای زندگی سعادتمندانه شده اند.

 

حجت الاسلام نعمت الهی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی، جوامع بشری را به سمت این امید در آینده سوق داد که با بهره گیری از کارکردهای مثبت انتظار، زمینه برای پذیرش مصلح جهانی و برقراری عدالت جهانی تحقق خواهد یافت.

 

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران با برداشت صحیح از مفهوم انتظار، سبب گسترش حاکمیت دین اسلام به ویژه ‌شیعه در دنیای سکولار شده و ضمن بستر سازی حکومت جهانی مهدی موعود(عج) و نحوه آمادگی برای حکومت مصلح جهانی در فرهنگ شیعه، سایر نسل ها را نیز به تلاش و پویایی در تهیه مقدمات ظهور و فراگیر شدن حکومت اسلامی در جهان فراخواند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که ترویج فرقه های انحرافی از هجمه های فرهنگی دشمنان در جنگ نرم است، بیان داشت: ترویج فرهنگ مهدویت مانع از رشد قارچ گونه نحله های انحرافی می شود.

 

حجت الاسلام علی نعمت الهی با بیان این که ترویج فرهنگ مهدویت موجب تقویت اعتقاد عمومی جامعه می شود و تحقق این مهم نیازمند برنامه ریزی و کار شبانه روزی مؤثر است، اظهار داشت: بنابراین کسب معرفت نسبت به امام زمان(عج) از وظایف اجتماعی مهم منتظران آن حضرت است تا با تأسی به رهنمودهای امامان معصوم(ع) و آیات قرآن به دنبال خروج از این فتنه‌ها باشیم.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که منتظران تنها با کسب معارف مهدوی می توانند گرفتار کفر، نفاق و جاهلیت نشوند، گفت: مهم ترین وظایف منتظران در عصر انتظار حضرت مهدی(عج) این است که با اعمال و رفتار خود عصر غیبت را به عصر ظهور تبدیل کنند و برای این امر شخص منتظر باید این زمان را مدیریت و برنامه ریزی کند.

 

وی اظهار داشت: آنچه بیش از هر چیز موجب پیدایش این انحرافات و برداشت های غلط در جامعه شده است، عدم آگاه سازی جامعه نسبت به مفاهیم صحیح مهدویت و انتظار از سوی دو نهاد مهم حوزه و دانشگاه است که در این زمینه باید فعالیت های اساسی انجام شود./950/پ202/س

ارسال نظرات