۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۶
کد خبر: ۱۶۳۲۷۲

همایش نقش شوراها در تحقق حماسه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش نقش شوراها در تحقق حماسه با سخنرانی مهندس مهدی چمران، رییس شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد.
حماسه سياسي و حماسه اقتصادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش نقش شوراها در تحقق حماسه عصر روز چهارشنبه چهارم اردیبشهت‌ماه با سخنرانی مهندس مهدی چمران، رییس شورای اسلامی شهر تهران در مرکز فرهنگی سیدالشهدا(ع) واقع در میدان هفتم تیر تهران برگزار شد.

در این همایش مهندس مهدی چمران، رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این‌‌که مقدمات حماسه اقتصادی در دولت و مجلس چیده می‌شود گفت: دولت به مجلس لایحه می‌دهد و نمایندگان مجلس هم تصمیمات کلان می‌گیرند اما در شهرها، روستاها و محلات کسانی تصمیم می‌گیرند که نمایندگان محلی شما هستند و شوراها می‌توانند در تحقق بخشیدن به حماسه اقتصادی مؤثر باشند.

وی با تأکید بر این‌که باید سنت قناعت را احیا و فرهنگ ارزش‌گذاری به کسانی که به دنبال مد، مدگرایی و اشرافی‌گری نیستند را زنده کنیم اظهار داشت: روحانیان می‌توانند از منابر استفاده کرده و مردم را با آیات و روایات در این زمینه آشنا کنند.

همچنین مهندس حسن بیادی،‌ نائب رییس شورای اسلامی شهر تهران در این همایش با بیان این‌که امام خمینی(ره) در روز نهم اردیبهشت ماه سال 1358 فرمان تشکیل شوراها را صادر کردند عنوان داشت: متأسفانه این فرمان امام(ره) به دلائل گوناگون شکل نگرفت و تا این‌که در دولت ششم یا هفتم شورای اول تشکیل شد اما ضعیف بود و به دلائل مسائل حزبی منحل شد و باعث شد مردم از این حرکت بدشان بیاید.

وی ادامه داد: شورای دوم با پیروزی اصول‌گرایان شکل گرفت و مردم غیر از مهندس چمران و دکتر شیبانی، اعضای دیگر آن را نمی‌شناختند اما علی‌‌رغم نامهربانی‌ها این گروه که به‌نام ائتلاف آبادگران بود را وارد صحنه کردند و به قول مهندس چمران شورای دوم یک رنسانس بود.

لازم به‌ذکر است در این همایش کلیپ تصویری درباره فعالیت‌های شورای شهر پخش شد و همچنین گروه هم‌خوانی اسوه به اجرای سرود پرداختند.

گفتنی است در این همایش که در روز وفات حضرت ام‌البنین(س) برگزار شد، شرکت کنندگان به سوگواری و عزاداری پرداختند./956/پ202/ص

ارسال نظرات