۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۱۶۳۰۴۴
در گرگان؛

همایش تجلیل از خدمات علمی تبلیغی آیت الله میبدی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه فرهنگی تبلیغی بعثت از برگزاری همایش تجلیل از خدمات علمی تبلیغی آیت الله میبدی در گرگان خبر داد.
آيت الله ميبدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت‌الاسلام روح‌الله رهبری، مدیر گروه فرهنگی تبلیغی بعثت امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری همایش تجلیل از خدمات علمی تبلیغی آیت الله میبدی خبر داد.

 

وی با بیان این که دومین همایش تجلیل از علمای بلاد با هدف تجلیل از خدمات علمی و تبلیغی آیت‌الله سید محمد رضا طاهایی میبدی برگزار خواهد شد، افزود: این همایش تیرماه امسال در گرگان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام رهبری خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت احیای روش‌های تبلیغی سنتی و ارائه الگوهای عملی در عرصه تبلیغ برای طلاب جوان دبیرخانه دائمی همایش تجلیل از علمای بلاد در گروه فرهنگی تبلیغی بعثت شکل گرفت.

 

وی گفت: دبیرخانه دائمی همایش تجلیل از علمای بلاد تلاش می‌کند پیشکسوتان عرصه علم و تبلیغ و چهره‌های موفق تبلیغی را به عنوان الگوی‌های عملی معرفی کرده و از خدمات آنها تجلیل به عمل آورد.

 

حجت الاسلام رهبری فرزانگان، مشاهیر و شخصیت های وزین و وثیق را از مهم ترین ثروت های یک ملت دانست و گفت: فقهای دینی در شکل دادن آن جامعه به سیمای الهی و آسمانی، نقش اساسی و حیاتی را ایفاء می کنند.

 

مدیر گروه فرهنگی تبلیغی بعثت با اشاره به تأثیر گذاری شناخت بیشتر جامعه به ویژه نسل جوان با علمای دین خاطرنشان کرد: مهم ترین امتیاز و دستاورد مبارک معرفی فرزانگان و علمای طراز اول و مشاهیر، شناسایی عقبه غنی فرهنگی و هویتی به نسل جوان به منظور خود باوری و آگاهی نسبت به ریشه های عمیق و قویم شخصیتی و تمدنی، همچنین الگو دهی به جامعه جهانی است.

 

حجت الاسلام رهبری با بیان این که تاثیرگذار‌ترین شخصیت های آسمانی با عمری از تلاش و مجاهدت ایثارگرانه و آسمانی متعلق به پیشینه های الهی ملت ایران است، خاطرنشان کرد: دریغ ورزیدن از معرفی چنین چهره های پر فروغ برای جهانیان، ظلم و بی عدالتی نسبت به بشریت معاصر است.

 

وی با تأکید بر این که باید زمینه شناخت بیشتر نسل جوان با علما و فقهای دینی بیشتر فراهم شود، تصریح کرد: امروز سیره علمی و عملی بزرگان دینی بهترین الگو برای جوانان کشورمان است.

 

وی با اشاره به این که با تحقیقی هر چند مختصر و گذرا در جستجوی عوامل سرنوشت ساز در حیات طیبه و تمدنی جهان و به خصوص ملت ایران، نقش برجسته و تاریخ ساز علمای ربانی و دانشمندان دینی در تحولات علمی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کاملا مشهود، ملموس و انکارناپذیر است، تصریح کرد: در سده‌های اخیر، این حضور پر فروغ‌تر و سر‌شار از درس‌ها و عبرت‌ها است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام رهبری، تکریم و تجلیل از علما را پاسداشت مقام فقه و فقاهت دانست و با بیان این که علما و فقهای دینی همواره سبب شکوفایی و بالندگی جامعه بوده و هستند، تصریح کرد: امروز باید سیره علمی و عملی بزرگان دینی را بیشتر در اختیار نسل جوان جامعه قرار دهیم.

 

وی با اشاره به هجمه های گسترده فرهنگی غرب علیه ارزش های دینی و اسلامی، خاطرنشان کرد: سیره فقهای دینی بزرگ‌ترین سد در برابر توطئه‌های نرم دشمنان اسلام است./950/پ202/ب

ارسال نظرات