۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۱۶۲۹۴۳
آیت الله شبستری:

افراد ناصالح و غیرمتعهد وارد شوراهای اسلامی نشوند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: باید به این نقطه مهم توجه داشت که در بحث بررسی صلاحیت ها به گونه ای عمل شود که افراد ماجراجو و ناصالح و غیرمتعهد وارد نهاد مقدس شوراهای اسلامی شهر و روستا نشوند.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، شب گذشته در جلسه شورای اداری استان، با اشاره به این‌که انتخابات خرداد ماه تجلی حماسه سیاسی ملت خواهد بود، اظهار داشت: لازمه خلق حماسه سیاسی برگزاری انتخاباتی بانشاط، پرشور و با حضور گسترده مردم البته تؤام با انتخاب فردی اصلح است.

 

امام جمعه تبریز با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ضرورت حضور همگان در انتخابات آینده گفت: انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در مقطع فعلی نظام اسلامی از اهمیت و حساسیت مضاعفی برخوردار هستند، اهمیت این دو انتخابات به حدی است که در بیانات رهبری بارها بر آن تاکید شده و شعار سال را حماسه سیاسی و اقتصادی عنوان کردند.

 

نماینده خبرگان رهبری حضور سیاسی مردم در انتخابات را نشان‌دهنده تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی(ره)، شهدا و رهبری است. خاطرنشان کرد: شرکت گسترده و آگاهانه مردم در انتخابات آینده خنثی شدن توطئه‌های دشمنان و یأس آنها را به دنبال دارد، این مشارکت نشان خواهد داد که مشکلات اقتصادی و تحریم ها تاثیری در عزم و اراده ملت ایران ندارد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش تعداد نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان به نسبت دوره های گذشته اظهار داشت: آنچه که از آمار حاصل شده این است که تعداد زیادی از اقشار مختلف مردم برای حضور در شوراها به ویژه شوراهای اسلامی شهرهای بزرگ از جمله تبریز ثبت نام کرده اند که حساسیت در تأیید صلاحیت آنها لازم و ضروری است.

 

آیت الله شبستری با انتقاد از بروز برخی مسائل حاشیه‌ساز و تشنج‌زا در دوره گذشته شورای اسلامی تبریز گفت: هرچند آمار بالای ثبت نام کنندگان در انتخابات شورا نشان دهنده استقبال مردم از این صحنه سیاسی است، اما باید به این نقطه مهم توجه داشت که در بحث بررسی صلاحیت ها به گونه ای عمل شود که افراد ماجراجو و ناصالح و غیرمتعهد وارد این نهادهای مقدس نشوند.

 

امام جمعه تبریز تأکید کرد: در دوره چهارم هیأت های نظارت باید طوری در تایید صلاحیت نامزدها رفتار کنند که دوباره شاهد چنین وضعیتی در شورای شهر تبریز نباشیم چرا که در این حالت حیثیت و وجهه درخشان استان و تبریز خدشه دار می شود، به عبارت بهتر باید جلوی ورود افراد ناصالح، ترویج کننده ضد ارزش ها و قانون گریز به شوراهای اسلامی گرفته شود./935/پ202/ب

ارسال نظرات