۲۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۱۶۲۳۵۱
عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران:

علما به عرصه فتوا در زمینه سینما و نوشتن رمان وارد شوند

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران با اشاره به این‌که اگر تئوری‌های فرهنگ بخواهد از دل دین بیرون بیاید، باید متولیان دین به آن بپردازند گفت: علما باید به عرصه فتوا در زمینه سینما و نوشتن رمان وارد شوند تا کسی‌که می‌خواهد به این زمینه‌‌ها ورود کند، بداند که با چه ابزاری باید کار کند.
مجتبي شاکري، جانباز دفاع مقدس و عضو شوراي مرکزي جمعيت ايثارگران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مجتبی شاکری، جانباز دفاع مقدس و عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران عصر روز پنجشنبه بیست‌ونهم فروردین‌ماه در نشست «آسیب شناسی فرهنگی 34 ساله انقلاب اسلامی» در مرکز فرهنگی سیدالشهدا(ع) تهران عنوان داشت: اصلی‌ترین کاری که در نظام‌های مختلف صورت می‌گیرد این است که بتوانند آنچه می‌خواهند را یک هنجار و رفتار اجتماعی کنند و نظام سلطه با تهدید و تحریم می‌خواهد ما را به تغییر رفتار سپس به تغییر ساختار وادار کند و در نهایت براندازی نظام را رقم بزند.

وی ساختار نظام و تأثیرگذاری آنها را به سه دسته تفکیک کرد و عنوان داشت: یک لایه جایگاهی است که ولی فقیه که منشأ تأثیرگذاری و جاری‌کننده فقه به‌عنوان فلسفه نظام حکومتی در جامعه، لایه دیگر کارگزاران هستند که نخبگان‌اند و باید نزدیک‌ترین هماهنگی را با رهبری داشته باشند تا بتوانند اندیشه و تئوری اصلی نظام را جاری کنند و لایه دیگر مردم که پایه اصلی نظام هستند.

شاکری ابراز داشت: آنچه نیازمند هستیم برای این بود که جوهره انقلاب ما که یک جوهره دینی و انقلابی است و به رفتارهای اجتماعی توجه دارد، بتواند پیش برود و اگر انقلاب نتواند تولید تمدن کند، در همان پیله خود باقی می‌ماند و می‌میرد.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران با اشاره به مسأله مانایی انقلاب بیان داشت: انقلاب اسلامی توانسته است در موج سنگینی که وجود داشته بماند و از اصل خود دفاع کند و ما می‌بایست این مسأله را مورد توجه قرار بدهیم.

وی با تأکید بر این‌که اگر نقطه اصلی را مورد توجه قرار ندهیم ممکن است پنج یا ده سال دیگر بگوییم باز هم دچار غفلت شده‌ایم اظهار داشت: اصلی‌ترین مسأله این است که نظام الهی در مقابل نظام شیطان قرار دارد که مدون است و از دل تفکر خود جامعه شناسی، مدیریت و اقتصاد بیرون آورده است.

شاکری با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری درباره راه‌اندازی کرسی‌های آزاداندیشی ابراز داشت: اگر تئوری‌های فرهنگ بخواهد از دل دین بیرون بیاید، باید متولیان دین به آن بپردازند.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران تأکید کرد: علما باید به عرصه فتوا در زمینه سینما و نوشتن رمان وارد شوند تا کسی‌که می‌خواهد به این زمینه‌‌ها ورود کند، بداند که با چه ابزاری باید کار کند./956/پ202/ص

ارسال نظرات