۲۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۱۶۲۱۱۷
مدیر مدرسه علمیه آل طیب اهواز:

تبلیغ دانسته‎ها مهم‎ترین رسالت طلبه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه آل طیب اهواز تصریح کرد: تبلیغ دانسته‎ها مهم ترین رسالتی است که بر دوش شخص طلبه خواهد بود.
 طلاب

حجت الاسلام عبدالامیر رجب پور قاسمی، مدیر مدرسه علمیه آل طیب اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به سال تحصیلی جدید حوزه علمیه و آزمون سراسری این نهاد معنوی، اظهار داشت: نام نویسی در آزمون سراسری فرصتی بزرگ برای علاقه مندان به علوم حوزوی است.

 حجت الاسلام رجب پور قاسمی به وظایف یک طلبه اشاره کرد و افزود: طلبه در مرحله نخست باید از نظر علمی خود را تقویت کنند؛ چرا که برای کسب علوم الهی باید اندیشه ای منطقی داشت.

وی با بیان این که پس از آموزش علوم دینی باید آنان انتشار یابند، خاطرنشان کرد: تبلیغ دانسته ها مهم ترین رسالتی است که بر دوش طلبه است.

استاد حوزه علمیه در ادامه با تأکید بر این که عنوان تبلیغ یک عنوانی مبتنی بر دانسته های فردی است گفت: همراه با آموزش و تبلیغ باید به مسأله تهذیب نفس توجه ویژه ای شود.

مدیر مدرسه علمیه آل طیب اهواز  با بیان این که داشتن اخلاقی مبتنی بر آموزه های دینی از لازمه های طلبه شدن است، تأکید کرد: اخلاق نیکو سبب استقبال هر چه بیشتر نسل جوان به علوم دینی می شود؛ چرا که جوانان اخلاق خوب را می پسندند.

حجت الاسلام رجب پور قاسمی با اشاره به تفاوت علوم حوزوی با دروس دانشگاهی، اظهار داشت: علوم حوزوی آموزه های انسان ساز هستند که جایگاه بشریت را به خود انسان تبیین و معرفی می کنند.

وی افزود: بیشتر علوم و دروس دانشگاهی تنها به دنیای انسان می پردازند و نیازهای بشریت را با اکتشافات و اختراعات مختلف برطرف می کنند، اما علوم حوزوی امور دنیوی و اخروی انسان را مورد مطالعه قرار می دهند.

مدیر مدرسه علمیه آل طیب اهواز تأکید کرد: نخستین لازمه ورود به حوزه علمیه داشتن نیتی پاک در این راه است؛ چرا که نیت پاک داشتن یعنی پیمودن راهی الهی است./9458/ت302/ب

ارسال نظرات