۲۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۱۶۲۰۰۰
امام جمعه گرگان:

نشاط اجتماعی در گرو بهره گیری از اندیشه های دینی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت ترویج صحیح تفریح و نشاط در جامعه تأکید کرد و گفت: باید راه صحیح نشاط و شادی و ابزار آن در جامعه نهادینه شود.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در همایش ملی «تفرجگاه ها نظم و امنیت» با بیان این که دین مبین اسلام مخالف شادی و نشاط نیست بلکه به آن توجه جدی نیز دارد، گفت: اسلام نشاط اجتماعی را یک ضرورت برای زندگی می داند.

 

وی با بیان این که شادی و نشاط با بی بندوباری و فساد بسیار فرق دارد، خاطرنشان کرد: شادی و نشاط زمینه ساز روح و فکری سالم در انسان می شود.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که متأسفانه شادی های امروز در جهان خالص نیست و در نهایت به انحراف کشیده می شود، تصریح کرد: تفریح و نشاط سالم انسان را در مسیر صحیح زندگ قرار می دهد.

 

آیت الله نورمفیدی با اشاره به این که خداوند متعال زیبایی ها را دوست می دارد، گفت: پروردگار در قرآن کریم با توصیف بهشت به زیبایی ها اشاره می کند و این نشان دهنده توجه ویژه اسلام به شادی، نشاط و زیبایی ها است.

 

امام جمعه گرگان با بیان این که شادی و نشاط نباید همراه با گناه و زشتی باشد، تصریح کرد: اگر تفریح و نشاط با پلیدی و گناه همراه شود به حتم زمینه ساز انحراف و تباهی برای انسان خواهد شد.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت ترویج صحیح تفریح و نشاط در جامعه تأکید کرد و گفت: باید راه صحیح نشاط و شادی و ابزار آن در جامعه نهادینه شود.

 

آیت الله نورمفیدی یاد خدا را آرامش دهنده روح و جان آدمی دانست و تصریح کرد: هیچ چیز مانند یاد خدا بودن برای انسان شادی بخش نیست.

 

امام جمعه گرگان با بیان این که یاد پروردگار نشاط حقیقی را برای انسان به همراه خواهد داشت، گفت: باید تلاش کنیم تا همیشه به یاد خدا باشیم تا زندگی شاد و آرامی داشته باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان مهم ترین مشکل جامعه بشری را دوری از یاد خدا دانست و خاطرنشان کرد: بشریت امروز در دام پلیدی ها گرفتار شده و تنها راه رهایی از مشکلات همواره به یاد خدا بودن است.

 

امام جمعه گرگان راه علاج بشر از گمراهی و گرفتاری های امروز را نزدیک شدن به خداوند دانست و ادامه داد: اگر انسان ها در مسیری که شریعت محمدی مشخص شده گام بردارند سعادتمند خواهند شد.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که آدمی باید خود را همواره در محضر خداوند ببیند، ادامه داد: یاد خدا انسان را در مسیر صحیح قرار می دهد و دوری از آن موجب گمراهی انسان خواهد شد./950/پ202/ب

ارسال نظرات