۲۳ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۱:۱۲
کد خبر: ۱۶۱۴۲۳
آیت‌الله کعبی:

ائتلاف های چند نفره بیشتر کارکرد شبه حزبی دارد/ تلاش برای تشخیص، تبلیغ و رأی به اصلح واجب است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که الزاما ائتلاف‌ها گویای بحث اصلح نیست و تلاش برای تشخیص، تبلیغ و رأی به اصلح شاید واجب باشد، گفت: از ائتلاف‌های چند نفره و مانند آن که بیشتر کارکردهای شبه حزبی دارند فرد اصلح را نمی‌توان معرفی کرد.
آيت الله کعبي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری پنج شنبه شب در برنامه دیروز امروز فردا شبکه سوم سیما، با اشاره به اهمیت پست ریاست جمهوری در کشور،‌ گفت: بار اصلی اداره کشور بعد از رهبری بر عهده رییس جمهور است.
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر این‌که فردی که می‌خواهد کاندیدای ریاست جمهوری باشد، باید در حد و اندازه‌های این پست و اداره کشور باشد، ابراز کرد: ممکن است فردی در مسؤولیت‌های دیگر اجرایی توانایی داشته باشد اما این امر حاکی از آن نیست که لایق پست مهم ریاست جمهوری نیز باشد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که پدیده مبارکی است که در انتخابات چرخش نخبگان صورت گیرد، اظهار کرد: نسل جدید دارای صلاحیت از سلایق مختلف که خود را واجد ریاست جمهوری بدانند و تلاش، تحرک، نشاط و همت بالا داشته باشند در این عرصه وارد شوند که این امر هم وظیفه و هم حقی قانونی است.
وی با تأکید بر این‌که شورای نگهبان حداقل‌های صلاحیت را مشخص می‌کند و وظیفه مردم انتخاب اصلح است، ابراز کرد: الزاما ائتلاف‌ها گویای بحث اصلح نیست و تلاش برای تشخیص تبلیغ و رأی به اصلح شاید واجب باشد؛ از ائتلاف‌های چند نفره و مانند آن که بیشتر کارکردهای شبه حزبی دارند فرد اصلح را نمی‌توان معرفی کرد.
آیت‌الله کعبی با بیان این‌که طبعا دشمن از تجربه فتنه 88 می‌خواهد در انتخابات آینده استفاده کند و از هم اکنون جنگ رسانه‌ای شدیدی را شروع کرده است، گفت: ممکن است دشمنان در زمینه تأیید رد صلاحیت‌ها بخواهند بستری برای فتنه فراهم کنند، اما فتنه 88 تجربه‌ای شده برای ملت ما و این دفعه آماده هستند و در صورت چنین حوادثی بلافاصله مقابله خواهند کرد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در تبیین واژه رجل سیاسی و مذهبی، ابراز کرد: رجل مذهبی یعنی این‌که فرد آشنا با معارف و مبانی اسلام از مجرای درست آن باشد بدون این‌که التقاط و انحرافی داشته باشد تا بتواند پاسدار مذهب رسمی کشور و مروج دین و اخلاق باشد.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: رجل سیاسی یعنی این‌که شخصیت نامدار و معروفی باشد و قدرت تحلیل مسائل داخلی و بین‌الملل را داشته باشد.
آیت‌الله کعبی در پایان خواستار رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی کاندیداهای ریاست جمهوری شد و گفت: همه باید اخلاق را در انتخابات رعایت کنند به گونه‌ای که‌این حماسه با شکوه بواسطه ملت مجاهد و قهرمان ما ثبت شود./927/پ202/ج
ارسال نظرات