۲۲ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۱۶۱۳۳۰
آیت الله مکارم شیرازی:

فعالیت وزارت ورزش و جوانان جنبه عملی داشته باشد/ تذکر آیت الله مکارم درباره نام وزارتخانه

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان داشت: دشمن سعی دارد با انواع ترفندها همچون ایجاد شبهات، ترویج مفاسد اخلاقی و تهاجم فرهنگی و اعتیاد جوانان کشور را تحت تاثیرقرار دهد و این امر می طلبد که دستگاه های مسؤول از جوانان غافل نشوند.
فعالیت وزارت ورزش و جوانان جنبه عملی داشته باشد/ تذکر آیت الله مکارم درباره نام وزارتخانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی، صبح امروز در دیدار با وزیر ورزش و جوانان طی سخنانی با تاکید براینکه مسائل جوانان در کشور مهمتر از ورزش است به نام این وزارت خانه اشاره و عنوان کرد: وزارت خانه ورزش و جوانان و تقدم نام ورزش اینگونه در ذهن تداعی می کند که مساله ورزش مهمتر از مسائل جوانان است و بهتر بود که این نامگذاری جا به جا می شد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه وظایف وزارت ورزش و جوانان باید از حالت ستادی خارج و جنبه عملی به خود بگیرد ادامه داد: در این زمینه مجلس و دولت باید برنامه کامل و جامعی را تنظیم کنند که فعالیت های این وزارت خانه جنبه عملی داشته و حتی این وزارت خانه مطالبات و مسائل جوانان را از سایر دستگاه ها مطالبه کند.

 

این مرجع تقلید با اشاره به مسائل مهم جوانان همچون تحصیل، اشتغال، ازدواج و مسکن تصریح کرد: جوانان کشور در بسیاری از عرصه ها حضور چشمگیری دارند و کشور مدیون فعالیت های جوانان است و وزارت خانه ورزش و جوانان باید برای حل مشکلات و خواسته های جوانان فعالیت بیشتری داشته باشد.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به برنامه ریزی های فرهنگی و عملی دشمن برای تاثیرگذاری بر جوانان کشور ابراز داشت: دشمن سعی دارد با انواع ترفندها همچون ایجاد شبهات، ترویج مفاسد اخلاقی و تهاجم فرهنگی و اعتیاد جوانان کشور را تحت تاثیرقرار دهد و این امر می طلبد که دستگاه های مسؤول از جوانان غافل نشوند.

 

وی با اشاره به اینکه تشکیل وزارت ورزش و جوانان باید زودتر از اینها صورت می گرفت، بیان داشت: در حال حاضر نیز باید مجلس و دولت برنامه ریزی مناسبی برای این وزارت خانه داشته و با در اختیار قرار دادن بودجه کافی این وزارت خانه را در رسیدن به اهداف و حل مشکلات جوانان یاری کنند.

 

استاد برجسته درس خارج فقه حوزه در ادامه به مبحث ورزش و فواید آن اشاره و ابراز کرد: ورزش برای همه سنین لازم و به نوعی پیشگیری کننده از انواع بیماری ها است.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بر توجه بیشتر به ورزش همگانی همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند تاکید کرد و اظهار داشت: ‌ورزش همگانی در حال حاضر در حاشیه قرار گرفته که این امر می طلبد که مسؤولان و رسانه ها در این زمینه و نهادینه کردن آن تلاش بیشتری داشته باشند.

 

وی با اشاره به قهرمانی ورزشکاران در میادین مختلف خاطرنشان کرد: ورزشکاران عزیز باید بدانند که از سوی جمهوری اسلامی در مسابقات شرکت کرده و باید شئونات اسلامی را در عرصه های مختلف رعایت کنند.

 

این مرجع تقلید با تاکید بر اخلاق مداری ورزشکاران در تمامی فعالیت ها ابراز داشت:‌ باید دائما ورزشکاران را به رعایت اخلاق اسلامی سفارش کنیم زیرا که این افراد پس از قهرمانی زیر ذره بین جوانان قرار گرفته و به الگو تبدیل می شوند.

 

وی تصریح کرد: در گذشته ورزشکاران سنتی الگوی اخلاقی برای محله های خود بودند و باید با ترویج و تاکید بر مسائل اخلاقی و دینی قهرمانان امروز نیز مانند ورزشکاران سنتی گذشته نمونه ایثار و جوانمردی باشند.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به درآمد ورزشکاران در برخی از رشته های ورزشی ادامه داد: در حال حاضر این مساله و سخن گفتن راجع به آن بسیار زیاد شده به گونه ای که برخی از مردم درآمد ورزشکاران را با سایر افراد مقایسه کرده و به نتیجه گیریهای تأمل برانگیزی می رسند که در این زمینه نیز باید برنامه ریزی و تفکری صورت گیرد تا بتوان این مشکل را حل کرد تا ورزش در مسائل مادی خلاصه نشود./901/پ203/ب

ارسال نظرات