۲۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۱۶۱۲۳۰
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

تبیین جایگاه مهدویت زمینه ساز جهانی شدن تفکر اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: تبیین جایگاه مهدویت و مفهوم انتظار در جامعه اسلامی، سبب جهانی شدن تفکر اسلامی می‌شود.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین، امروز در جمع فعالان مهدوی، اندیشه مهدویت را نجات بخش بشریت از جهالت و نادانی دانست و گفت: دوری بشر از این اندیشه پولادین آنها را به ورطه نابودی نزدیک کرده است.

 

وی با تأکید بر این که پاسداشت اندیشه مهدویت از رسالت‌های مهم منتظران در عصر غیبت است، گفت: نخستین وظیفه‌ای که منتظران عهده‌دار آن هستند، حفاظت و صیانت از اندیشه مهدویت است؛ چون اندیشه مهدویت حافظ و نگهدار منتظران است.

 

حجت الاسلام نعمت الهی با بیان این که انتظار مهدى(عج) ایمان به غیب، اقرار به ولایت و باورداشت حق حاکمیت قرآن است، خاطرنشان کرد: بدون تردید عصر غیبت، دوره آزمایش منتظران حقیقی حضرت مهدى(عج) است.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که اشاعه هرچه بیشتر فرهنگ مهدوی، جامعه از هر ‌خطر و فتنه‌ای دور خواهد کرد، گفت: امروز آحاد جامعه اسلامی باید در جهت نهادینه کردن این فرهنگ اصیل تلاش کنند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که امروز همه توان دشمنان در جهت مخدوش کردن فرهنگ اصیل مهدویت به کار گرفته شده است، ادامه داد: تبلیغ مناسب انتظار می تواند مانع از تحقق اهداف شوم دشمن شود.

 

حجت الاسلام نعمت‌الهی افزود: حقیقت مهدویت،در واقع منتهی شدن سیر جوامع بشری به سوی جامعه واحد، سعادت عمومی، تعاون و همکاری، امنیت و رفاه همگانی، حکومت حق و عدل و خلافت شایستگان و مؤمنان است.

 

این مسؤول، اشاعه و ترویج فرهنگ مهدویت را امری ضروری خواند و افزود:ما باید در مقابل فعالیت‌های مسموم دشمنان اسلام همواره هوشیار باشیم.

 

وی تصریح کرد:تبیین جایگاه مهدویت و مفهوم انتظار در جامعه اسلامی،سبب جهانی شدن تفکر اسلامی می‌شود و انتظار ظهور در نظام اسلامی، باید به صورت فراگیر گسترش یابد.

 

حجت الاسلام نعمت الهی با بیان این که نظام جمهوری اسلامی زمینه‌ساز حکومت حضرت مهدی (عج) است، تصریح کرد: منتظران واقعی باید برای زمینه‌سازی ظهور امام زما (عج) با تقوا و با ایمان باشند و انتظاری مثبت، پویا، به‌روز، هدفمند و فعال داشته باشند.

 

حجت الاسلام نعمت‌الهی دعای عهد را پیوند قلبی و عاطفی با قطب عالم امکان بیان کرد و گفت: در این دعا با امام زمان (عج) بیعت می‌کنیم و چنین بیعتی سبب تحول در زندگی انسان می‌شود، کسی که دعای عهد را پیوسته بخواند و از عمق جان به مضامین آن پایبند باشد، هرگز به سستی گرفتار نمی‌شود و در تحقق آرمان‌های امام و زمینه‌سازی برای ظهور آن بزرگوار، لحظه‌ای از پای نمی‌نشیند.

 

وی خاطر نشان کرد: پیمودن جاده انتظار بدون شناخت امام منتظر، مهدی موعود (عج) ممکن نیست، استقامت و پایداری در وادی انتظار، وابسته به درک صحیح از پیشوای موعود است، بنابراین علاوه بر شناخت امام زمان(عج) به اسم و نسب، لازم است درباره جایگاه امام و مقام آن حضرت نیز آگاهی کافی به دست آوریم./950/پ202/س

ارسال نظرات