۱۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۱۶۰۶۶۵
آیت الله شبستری مطرح کرد؛

پرهیز از نگرش شعاری به واژه حماسه

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری گفت: رهبر انقلاب با به کار بردن واژه حماسه اقتصادی اعلام کردند که همچنان در مسیر اقتصاد به حرکت‌های جدی، گسترده و همراه با شور و نشاط نیاز داریم.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‎‌شرقی، امروز در دیدار رییس و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تبریز که به مناسبت هفته سلامت و روز جهانی بهداشت صورت گرفت، بر ارتقای شاخص های سلامت در جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: حماسه اقتصادی در بخش درمانی نیز باید مورد توجه مسؤولان قرار گیرد.

 

وی با بیان این‌که تمام مردم و مسؤولان در عرصه های مختلف باید همت خود را در جهت تحقق رهنمودهای رهبری داشته باشند، گفت: تحقق شعار سال که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفته است، تنها متوجه قشر خاص یا مسؤولان دولتی نیست، بلکه هر کس در هر جایگاهی که قرار دارد، باید خالق حماسه‌ای سیاسی و اقتصادی باشد.

 

نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که خلق حماسه سیاسی در انتخابات آینده ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی و همچنین تلاش برای توسعه اقتصادی کشور باید به یک عزم و اراده ملی تبدیل شود، گفت: امیدواریم با نصب العین قرار دادن رهنمودهای رهبری در سال جدید شاهد تلاش و همت مسؤولان در جهت خدمت رسانی به مردم باشیم.

 

آیت الله شبستری به کارگیری واژه حماسه سیاسی و اقتصادی برای سال 92 از سوی رهبری را نشان دهنده اهمیت حضور گسترده و حماسی مردم در دو جهت اقتصادی و سیاسی دانست و ادامه داد: نباید به دو انتخابات آینده همچون انتخابات‌های عادی نگاه کنیم و فقط انتظار مشارکتی معمولی را از مردم داشته باشیم، بلکه باید حضور آنان پرشور، گسترده و حماسه‌ساز باشد.

 

امام جمعه تبریز تلاش در جهت حضور میلیونی و آگاهانه ملت ایران در انتخابات خرداد را رسالت اصلی مسؤولان در جهت حماسه سیاسی دانست و تصریح کرد: نگاه دشمنان نظام اسلامی به انتخابات‌های نظام جمهوری اسلامی است و آنان براساس میزان مشارکت مردم در انتخابات استراتژی‌های خود علیه کشورمان را تهیه می‌کنند.

 

آیت‌الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح مطالبات رهبری در حوزه اقتصادی کشور پرداخت و گفت: باید با قطع وابستگی به درآمدهای نقتی در جهت حمایت از تولیدات داخلی گام برداریم، هر چند این مطالبه رهبری آنگونه که باید از سوی مسؤولان در سال گذشته تحقق نیافت.

 

نماینده خبرگان رهبری در پایان گفت: رهبر انقلاب با به کار بردن واژه حماسه اقتصادی اعلام کردند که همچنان در مسیر اقتصاد به حرکت‌های جدی، گسترده و همراه با شور و نشاط نیاز داریم، در حقیقت به کاربردن واژه حماسه کنایه از حرکت پرشور و از حد متعارف بیشتر است، از این رو نباید نگرشی شعاری به این مسأله داشت./935/پ202/س

 

ارسال نظرات