۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۱۵۹۷۱۹

پیام تسلیت مجمع جهانی اهل‌بیت در پی ارتحال آیت‌الله موسوی لاری

خبرگزاری رسا ـ مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در پی ارتحال «آیت‌الله سید مجتبی موسوی لاری» تسلیتی صادر کرد.
آيت الله سيد مجتبي موسوي لاري

به گزارش خبرگزاری رسا، مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در پی ارتحال «آیت‌الله سید مجتبی موسوی لاری» تسلیتی صادر کرد.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«الذین یبلغون رسالات الله و یخشونه ولایخشون احداً الا الله و کفی بالله حسیبا»

ضایعه ارتحال جانسوز دانشمند بزرگ، نویسنده مخلص، مبلغ خستگی ناپذیر و سنگربان بیدار مرزهای فرهنگی اسلام «آیت‌الله سید مجتبی موسوی لاری» موجب تأثر و تأسف همه دوستداران علوم اسلامی و فرهنگ شیعی گردید.

گرچه این عالم خستگی‏ناپذیر در طول بیش از پنجاه سال فعالیت علمی، اجتماعی و تبلیغی، آثار تألیفی ماندگاری از خود بر جای گذاشت؛ اما آن‌چه وی را جاودانه و کارش را منحصر به فرد ساخت، تلاش مداوم ایشان برای ترجمه این آثار به زبان‏های مختلف جهان بود.

ضمن این‌که آیت‌الله موسوی لاری به تألیف و ترجمه این کتب نیز بسنده نکرد؛ بلکه با تأسیس «مرکز نشر معارف اسلامی در جهان» نسبت به توزیع و نشر این کتاب‏ها و نیز قرآن کریم در جهان اقدام کرد.

«جامعیت در عین ایجاز»، «نگاه نو»، «زمان‏شناسی»، «نیازشناسی» و «مخاطب شناسی» از ویژگی‌های آثار این محقق برجسته بود که باعث شد این کتاب‏ها نه تنها در ایران، بلکه در سراسر جهان مورد توجه و استفاده قرار بگیرد؛ آن‌گونه که بسیاری از افرادی که در غرب، به دین اسلام یا مذهب تشیع گرویده‌اند تحت تأثیر کتاب‏ها و تبلیغات ایشان بودند، در یک جمله می توان گفت که او به تنهایی «یک مؤسسه» بود.

تواضع، اخلاق، اخلاص و عشق مثال‏زدنی این فقیه فقید به آموزه‏های قرآن و اهل‌بیت(ع)، همواره همچون الگویی درخشان، در یاد و خاطره مسلمانان باقی خواهد ماند؛ طوبی له و حسن مآب.

مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)

19 اسفند 1391

26 ربیع الثانی 1434

شایان ذکر است «آیت‌الله سید‌ مجتبی موسوی ‌لاری» اندیشمند بزرگ اسلامی پس از گذراندن یک دوره طولانی بیماری بامداد امروز شنبه 19 اسفندماه سال91 در سن 77 سالگی به دیدار حق شتافت./993/د102/ج

 

ارسال نظرات