۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۱۵۹۲۱۱

آخرین تحولات قانون مجازات اسلامی بررسی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نشست تخصصی "بررسی آخرین تحولات قانون مجازات اسلامی" به همت مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با حضور مدیر کل اداره تدوین قوانین قوه قضائیه در مرکز آموزش قوه قضائیه در قم برگزار می‌شود.
قانون مجازات اسلامي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس؛ در نشست تخصصی«بررسی آخرین تحولات قانون مجازات اسلامی» که با مشارکت مرکز آموزش قوه قضائیه در قم برگزار می‌شود دکتر جواد طهماسبی مدیر کل اداره تدوین قوانین قوه قضائیه و«مسعود امامی» مدیر گروه جزای دایره المعارف فقه اهل بیت علیهم السلام در ارتباط با کلیات قانون مجازات و بحث حدود سخنرانی خواهند کرد.


بر اساس این گزارش، «حسینعلی بای» عضو هیأت علمی گروه حقوق پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در زمینه دیات نیز از دیگر سخنرانان این نشست علمی می باشد و دکترسید احمد حبیب نژاد معاون پژوهشی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی نیز دبیری علمی این نشست را برعهده خواهد داشت.


لازم به توضیح است حلقه رفع ایرادات شورای نگهبان به قانون مجازات اسلامی طی بیش از 20 جلسه و با حضور بیش از 10 نفر از حقوقدانان و فرهیختگان حوزه و دانشگاه در مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.


این گزارش می افزاید: نتایج مباحث این جلسات(حلقه علمی) که برخی از مباحث به دلیل اهمیت بالا با هماهنگی اداره کل تدوین قوانین قوه قضائیه به نتیجه می‌رسید با حضور نمایندگان مرکز تحقیقات در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ارائه و بررسی می‌شد.


این نشست علمی روز پنجشنبه هفته جاری ساعت 8 صبح تا 11 در ساختمان آموزش دادگستری استان قم واقع در میدان آزادگان، خیابان باقرالعلوم، کوچه دوم، طبقه چهارم برگزار خواهد شد./971/د102/ع

 

ارسال نظرات