۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۱۵۹۰۳۳

موانع استجابت دعا از نگاه آیت الله ناصری

خبرگزاری رسا ـ آیت الله ناصری عدم معرفت به خداوند و حجاب های ظلمانی را عامل استجاب نشدن دعا دانست و گفت: اگر مومنی نزد تو عرض حاجت کرد و تو توانایی بر طرف کردن حاجتش را داشتی ولی اقدام نکردی خداوند رشته ولایت خود را از تو قطع می کند.
آيت الله محمد ناصري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله محمد ناصری، استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان، شب گذشته در مسجد کمرزرین اصفهان در جلسه درس اخلاق خود گفت: همانطور که قرآن نور است، روایات اهل بیت نیز نور هستند و همانطور که کسی که قرآن بخواند لمعه لمعه از دهانش نور بیرون می آید، روایات اهل بیت نیز همین طور هستند ولو اینکه گوینده آن اهلیت نداشته باشد.

وی افزود:مرحوم آیت الله شاهرودی که به شیخ الفقهاء در نجف معروف بودند،  می فرمودند:برای روایات نیازی به سند نداریم و همین که خود روایت را ببینیم می فهمیم که آیا از دو لب مبارک معصوم صادر شده است یا نه؟

استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به فرازی از دعای مکارم الاخلاق گفت: حضرت سجاد در مقام یاد دادن به شیعیان به خداوند عرض می کنند که خدایا! اگر دیگران حاجت مرا برآورده نکردند مایوس نمی شوم و به در خانه تو می آیم.

 وی افزود: ما که نهایتا در خانه خدا خواهیم رفت چه بهتر که از همان اول در خانه خدا برویم، نه اینکه طلب حاجت از خدا را آخرین مرحله قرار دهیم.

وی عدم معرفت به خداوند و حجاب های ظلمانی را عامل استجاب نشدن دعا دانست و با تاکید بر ضرورت واسطه کردن اهل بیت نزد خداوند خاطرنشان کرد: اهل بیت به اندازه ای مومنین را دوست دارند که به خاطر بیماری مومنین آنها نیز بیمار می شوند لذا باید با توسل به این بزرگواران به سوی خدا برگردیم زیرا خدا بسیار مشتاق بازگشت ما است.

متولی حوزه علمیه حضرت ولی عصر اصفهان با اشاره به سرعت صد برابری سیر الی الله جوانان نسبت به کهنسالان و توصیه به غنیمت دانستن دوران جوانی گفت: کسی که خدا را دارد همه چیز دارد لذا هر موقع  از شبانه روز دلتان شکست بروید در خانه خدا.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بیان حقوق مومنین بر یکدیگر پرداخت و تاکید کرد: مومنین هفتاد حق بر هم دارند که از جمله مهم ترین آنها بر طرف کردن حاجت برادران ایمانی است.

آیت الله ناصری با بیان اینکه در رگ و ریشه برادران مومن یک نورانیتی هست که مومنین دیگر را جذب می کنند خاطر نشان کرد: اگر مومنی نزد تو عرض حاجت کرد و تو توانایی بر طرف کردن حاجتش را داشتی ولی اقدام نکردی خداوند رشته ولایت خود را از تو قطع می کند.

 وی افزود:بعد از واجبات هیچ چیز با فضیلت تر از ادای حقوق برادر مومن نیست و ثواب آن از طواف و آزاد کردن هزار بنده و هدیه کردن هزار اسب مسلح در راه خدا بالاتر است.

 وی بر ضرورت اسراف نکردن و کمک کردن به نیازمندان تاکید کرد و گفت: همانطور که شما دوست دارید در منزل وسایل پذیرائی داشته باشید همسایگان و اقوام شما نیز دوست دارند آبروداری کنند لذا به فکر آنها نیز باشیم و با هدیه کردن وسائل پذیرایی به آنها دلهای مومنین را خوشحال کنیم./939/پ202/ب

ارسال نظرات