۱۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۱۵۸۴۵۲
حجت‌الاسلام والسلمین میرباقری:

پاسخ به شبهات و مبارزه با فرق منحرف از ویژگی‌های بارز مرحوم ابوالحسنی است

خبرگزاری رسا ـ رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم یکی از ویژگی‌های بارز مرحوم ابوالحسنی را مبارزه با فرقه‌های ضاله و شبهات دانست و گفت: از مهم‌ترین فعالیت‌های آن مرحوم مبارزه با جریان‌های انحرافی بود.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمهدي ميرباقري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والسلمین سید مهدی میرباقری رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم در مراسم بزرگداشت مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالحسنی که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های مدرسه دارالشفاء قم برگزار شد، یکی از ویژگی‌های بارز مرحوم ابوالحسنی را مبارزه با فرقه‌های ضاله و شبهات دانست و گفت:‌ از دیگر ویژگی‌های بارز آن مرحوم نشر برخی از آثار خود به نام شاگردانش بود.
وی با بیان این‌که مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالحسنی در راستای ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) گام بر می‌داشت، ابراز کرد: آن مرحوم با تحقیق و پژوهش فراوان در جهت دفاع از دین حرکت می‌کرد.
رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم با بیان این‌که مرحوم ابوالحسنی تحقیقات فراوانی در زمینه تاریخ مشروطه و تمدن غرب انجام داده است، افزود: غربی‌ها پس از تبیین ایدئولوژی خود با عبور از مرزها فلسفه خود را در قالب محصولات مختلف به سراسر جهان فرستادند.
حجت‌الاسلام والمسلمین میر باقری با اشاره به این‌که غربی ها به دنبال تحولات ساختاری در جهان هستند، گفت: غربی ‌ها پس از ارسال محصولات خود به سراسر جهان به دنبال تغییر تفکر مردم هستند.
وی در ادامه به بررسی انقلاب مشروطه پرداخت و ابراز کرد: مشروطه حاصل تحول ساختاری ایران بود که نخستین رویکرد آن انزوایی و رویکرد دیگر آن تحول خواهی دینی بود که علمایی همچون شیخ فضل‌الله در آن نقش اساسی داشتند.
رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم ادامه داد: رویکرد سوم مشروطه گروهی بودند که به دنبال مدرنیته کردن کشور بودند و کاری به مذهب و دین نداشتند.
حجت‌الاسلام والمسلمین میر باقری با بیان این‌که دفاع علما از صنعت نفت با مبنای صحیح اتفاق افتاده بود، خاطرنشان کرد: دفاع علما از انقلاب مشروطه مشروعه نیز بر همین اساس بوده است.
وی با بیان این‌که مباحث مرحوم ابوالحسنی از منبع دینی و شیعی نشأت گرفته است، تصریح کرد: متأسفانه تاریخ معاصر ما عمدتا از سوی طرفداران مدرنیته نوشته شده است و رفتار علمای ما را درست منعکس نکرده‌اند اما مرحوم ابوالحسنی جزو کسانی بود که به شکل علمی و دقیق حرکت علمای دین را نشان می داد.
رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم با اشاره به فعالیت‌های حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالحسنی، گفت: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های آن مرحوم مبارزه با جریان‌های انحرافی بود./927/پ202/پ
ارسال نظرات