۱۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۱۵۸۳۹۳
حجت‌الاسلام نظری منفرد:

مرحوم ابوالحسنی عمر خود را صرف تحقیق و پژوهش کرد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان این‌که عمر حجت الاسلام ابوالحسنی صرف تحقیق و پژوهش شده بود، گفت: نقد فرق ضاله و مبارزه با غرب گرایی را از دیگر ویژگی های برجسته مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالحسنی دانست.
حجت السلام والمسلمين علي نظري منفرد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی نظری منفرد استاد حوزه علمیه در مراسم بزرگداشت مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالحسنی که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های مدرسه دارالشفاء قم برگزار شد، با اشاره به سی سال فعالیت پژوهشی مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالحسنی، گفت: مرحوم ابوالحسنی قبل از تلبس به لباس مقدس روحانیت به امر تحقیق و پژوهش مشغول بود.
وی با بیان این‌که مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالحسنی تنها تاریخ دان نبود و پژوهش‌های وی راهگشا بود، ابراز کرد: مرحوم ابوالحسنی با تعهد و تلاش فراوان به دفاع از حریم مکتب اهل بیت(ع) پرداخت.
استاد حوزه علمیه نقد فرق ضاله و مبارزه با غرب گرایی را از دیگر ویژگی های برجسته مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالحسنی دانست و اظهار کرد: در برخی از کتاب‌های وی بیش از پانصد مصدر وجود دارد که این امر نشان دهنده کاوش عمیق یک پژوهشگر است.
این مؤلف حوزه علمیه با اشاره به سخت‌کوشی و تلاش فراوان حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالحسنی، بیان کرد: مرحوم ابوالحسنی بدون وقفه کار می‌کرد و آثار به جای مانده وی نشانگر تلاش فراوان او است.
حجت الاسلام نظری منفرد با اشاره به این‌که امروز دشمنان با تبلیغات گسترده در صدد تقویت و نفوذ فرقه ضاله وهابیت در میان جوامع اسلامی هستند، تصریح کرد: حجت الاسلام ابوالحسنی در راه مبارزه با این فرقه ضاله تالیفات ارزشمندی را ارائه و توطئه دشمنان را خنثی کرده است.
این استاد حوزه علمیه، با بیان اینکه عمر حجت الاسلام ابوالحسنی صرف تحقیق و پژوهش شده بود عنوان کرد: کتاب تاریخ مشروطیت که در حقانیت شیخ فضل الله نوری نگاشته شده یکی از تالیفات ارزشمند او است؛ هرچند وی اعتقاد داشت که روحانیت نیازی به دفاع ندارند.
حجت‌الاسلام نظری منفرد همچنین افزود: عمر کوتاه اما پر برکت آن محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم صرف خدمت و ترویج مکتب اهل بیت(ع) شد.
این مؤلف حوزه علمیه با اشاره به روایاتی گفت: هرچند عالمان دین از میان مردم می‌روند اما همیشه افردای هستند که راه و مسیر آنها را ادامه می‌دهند./927/پ202/پ
ارسال نظرات