۰۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۱۵۸۰۷۸

دفتر بنیاد نهج البلاغه در اردبیل راه اندازی شد

خبرگزاری رسا ـ دفتر بنیاد نهج البلاغه پس از پیگیری‌های مختلف مسؤولان استانی در محل کتابخانه مرکزی شهر اردبیل افتتاح شد.
دفتر بنیاد نهج البلاغه در اردبیل راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، سیدافشین قریشی، معاون امور استان های بنیاد نهج البلاغه امروز در مراسم افتتاح دفتر  بنیاد نهج البلاغه در اردبیل با تأکید بر این‌که مهجور ماندن نهج البلاغه در نظام شیعی و ولایی غیرقابل پذیرش است، اظهار داشت: توجه به آموزه های قرآنی در کتاب زندگی نهج البلاغه بسیاری از معضلات اجتماعی را برطرف خواهد کرد.

 

وی با بیان این‌که غفلت از اندرزهای انسانی و الهی مولای متقیان عامل انحراف و تباهی خواهد بود، تصریح کرد: اگر نهج البلاغه در زندگی آحاد جامعه جاری شود، اخلاق و کرامات انسانی در روابط فردی و اجتماعی حاکم خواهد شد، در حقیقت راه رسیده به مدینه فاضله و جامعه آرمانی تمسک به آموزه های مولای متقیان علی(ع) است.

 

 قریشی با تشریح بخشی از خطبه‌های اخلاقی حضرت امیرالمؤمنین(ع) گفت: در جلسات مختلفی که در برخی کشورها داشتیم، هنگامی که بزرگان فرهنگی کشور میزبان از سخنان قصار حضرت علی(ع) آگاه می شدند، شگفت زده از ما می پرسیدند که آیا این نصایح و حکمت ها در 1400 سال پیش از این گفته شده است.

 

وی خواستار توجه به آموزه ها و توصیه های حضرت علی(ع) در سبک زندگی شد و گفت: رهنمودهای آن حضرت می تواند در ترسیم زندگی سعادتمند راهگشا باشد، در حقیقت الگو قرار دادن فرمایشات مولای متقیان موجب خیر دنیا و عقبی خواهد بود. به عبارت بهتر وارد شدن نهج البلاغه در زندگی روزمره مایه ارتقای اخلاق و فرهنگ جامعه است.

 

همچنین صادق فرهمند امین، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل در سخنانی با تقدیر از تمامی دست‌اندرکاران بنیاد نهج البلاغه اظهار داشت: راه اندازی دفتر این بنیاد در دارالارشاد اردبیل فرصتی مغتنم برای ترویج هرچه بیشتر سبک زندگی و مدیریت حضرت علی(ع) در سطح استان است.

 

وی با بیان این‌که بنیاد نهج البلاغه دارای مسؤولیتی سنگین در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و غیره است، تصریح کرد: امیدواریم با مساعدت مسؤولان استانی کتابخانه دیجیتال بنیاد نیز در محل کتابخانه مرکزی اردبیل راه اندازی شود، چراکه مهمترین هدف این بنیاد تبیین آموزه های نهج البلاغه و گسترش معارف آن برای آحاد جامعه است.

 

فرهمندامین برگزاری نشست‌ها و برنامه های متنوع در جهت نشر اندیشه های امام علی (ع)، ارتباط با فعالان فرهنگ علوی، راه اندازی کتابخانه تخصصی و تولید فکر را از جمله برنامه های بنیاد نهج البلاغه در اردبیل عنوان کرد و گفت: اعتقاد داریم غنای نهج البلاغه می تواند اطلاعات و الگوهای اخلاقی و رفتاری جامعه را برای تک تک افراد جامعه ارائه کند.

 

گفتنی است، دفتر بنیاد نهج البلاغه در طبقه همکف کتابخانه مرکزی افتتاح شد./9352/پ202/ب

ارسال نظرات