۰۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۱۵۷۸۰۳
آیت الله طبرسی:

مدیران از برگزاری نشست های بی‌ثمر پرهیز کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که مدیران و مسؤولان باید به شدت از جلسات و نشست های بی فایده و غیر هدفمند پرهیز کنند، تصریح کرد: باید به منظور اصلاح برخی زیرساخت‌ها در عرصه فرهنگ کشور عملیاتی وارد شد.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در سال 91، با اشاره به این که شرایط امروز جهان متفاوت تر از گذشته است، گفت: نظام سلطه با تکنولوژی رسانه ای به دنبال اهداف شوم و استکباری خود است.

 

وی با بیان این که امروز بسیاری از رسانه های معروف دنیا در اختیار صهیونیست ها قرار دارد، افزود: دنیای رسانه ای امروز که به سرگردگی آمریکا و صهیونیست ها همه توان خود را در جهت ضربه زدن به نظام اسلامی به کار گرفته اند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که جنگ امروز مستکبران علیه ملت ایران جنگ رسانه ای و فرهنگی است، بیان داشت: غرب با ابزار فرهنگ به دنبال خدشه دار کردن اسلام ناب و حقیقی است.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که دشمن مدت ها است به این نتیجه رسیده که با جنگ نظامی نمی تواند در برابر ملت ایران پیروز شود، ادامه داد: استراتژی جدید نظام سلطه علیه ایران اسلامی جنگ فرهنگی است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که جریان صهیونیستی حاکم بر رسانه‌های جهان همه تمرکز خود را برای انزوای نظام اسلامی به کار گرفته است، تأکید کرد: اما مقاومت و ایستادگی ملت هوشیار و بصیر ایران اسلامی در برابر زیاده خواهی های استکبار آنها را به بن بست کشانده است.

 

رییس شورای استانی حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در حال حاضر سلطه گران با گسترش شبکه‌های ماهواره‌ای و پایگاه‌های اینترنتی تلاش می‌کنند تا نگاه نسل جوان به اسلام و انقلاب تغییر دهند، تصریح کرد: اختصاص بودجه‎های کلان به منظور تحقق این اهداف نشان دهنده عزم جدی غرب برای تضیعف اسلام و ارزش‌های دینی است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود برضرورت بهره گیری از دیدگاه های کارشناسان در تدوین و اجرای طرح های فرهنگی تأکید کرد و گفت: برنامه ای فرهنگی در کشور نباید از سوی رفع تکلیف باشد، بلکه باید هدفمند و تأثیرگذار باشد.

 

امام جمعه ساری با بیان این که برنامه هایی که بدون هدف در کشور دنبال می شوند و هیچ خروجی مناسبی ندارند تنها هدر دادن پول بیت المال است، خاطرنشان کرد: اجرای برنامه فاخر فرهنگی می تواند جامعه را در مسیر رشد و تعالی فرهنگی قرار دهد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر اصلاح زیر ساخت های فرهنگی جامعه گفت: اگر زیرساخت ها در عرصه فرهنگی به خوبی فراهم نشده باشد هر طرح و برنامه ای تأثیرگذاری مناسبی برخودار نیست.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان مازندران با بیان این که متأسفانه جامعه ما یک الگوی مرتبی ندارد، ادامه داد: امروز شیوه آموزش در مدرسه، محیط بیرون و خانه متفاوت است و این ناهنماهنگی ها در دراز مدت مشکل ساز خواهد بود

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که در حکومت اسلامی باید همه برنامه و طرح ها بر مبنای اسلام ناب دنبال شود، خاطرنشان کرد: باید معارف ناب دینی که در دین مبین اسلام به آن توجه ویژه شده است بیش از این مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با تأکید براین که تنها برگزاری جلسه و نوشتن صورت جلسه نمی تواند دردی از فرهنگ جامعه دوا کند، خاطرنشان کرد: هر گونه جلسه و بحثی باید هدفمند و با برنامه ریزی مدون باشد تا شاهد نتیجه مناسب از آن جلسه باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که مدیران و مسؤولان باید به شدت از جلسات و نشست های بی فایده و غیر هدفمند پرهیز کنند، تصریح کرد: باید به منظور اصلاح برخی زیرساخت‌ها در عرصه فرهنگ کشور عملیاتی وارد شد.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که همه مسؤولان باید در برابر ملت و انقلاب احساس وظیفه کنند، گفت: رسالت متولیان عرصه فرهنگ در حراست و حفظ فرهنگ جامعه بسیار زیاد است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر این که در مقابله با بدحجابی و بی بندوباری در جامعه باید با دقت و ظرافت خاصی وارد شد، تصریح کرد: مشارکت عموم مردم برای مقابله با عناصر ضد فرهنگی ضروری است.

 

آیت الله طبرسی در بخش پایانی سخنان خود وظیفه شورای فرهنگ عمومی هر استان را سیاست گذاری های کلان فرهنگی آن استان مهم ارزیابی کرد و گفت: جلسات این شورا باید با خروجی مناسبی همراه باشد.

 

حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اهداف این شورا و فعالیت های انجام شده و مصوبات پنج جلسه قبل و چگونگی همکاری نهادها و ادارات و مسؤولان دستگاه های اجرایی استان مطالبی را ارائه داد./950/پ202/س

 

ارسال نظرات