۰۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۱۵۷۶۶۷

برگزاری المپیاد علمی پژوهشی طلاب شمالغرب کشور در ارومیه

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی از برگزاری المپیاد علمی پژوهشی طلاب حوزه های علمیه شمالغرب کشور در ارومیه خبر داد.
برگزاری المپیاد علمی پژوهشی طلاب شمالغرب کشور در ارومیه

حجت الاسلام محمد جواد قهرمانی، مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به برگزاری المپیاد علمی طلاب مدارس حوزوی شمالغرب کشور در ارومیه اظهار داشت: این المپیاد در سه مرحله مدرسه ای، استانی و منطقه ای با حضور طلاب استانهای آذربایجان شرقی، زنجان، آذربایجان غربی و کردستان اجرا می شود.

 

وی با بیان این که مرحله مدرسه ای این المپیاد 24 اسفند ماه جاری در تمام مدارس استانهای شرکت کننده برگزار می شود، گفت: ثبت نام از داوطلبان شرکت کننده از ابتدای اسفند ماه شروع شده است.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که مرحله استانی این المپیاد در دو بخش آموزشی و پژوهشی برگزار می شود، اظهار کرد: زمان برگزاری مرحله اول استانی المپیاد 23 فروردین ماه سال 92 است.
حجت الاسلام قهرمانی خاطرنشان کرد: 30 نفر از منتخبین مرحله مدرسه ای از هر استان به مرحله استانی راه خواهند یافت.
مسؤول مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان غربی تصریح کرد: طلاب راه‌یافته به بخش پژوهشی مرحله استانی برای حضور در این بخش که 20 مرداد ماه سال آینده اجرا می‌شود باید اثر پژوهشی ارائه دهند.
وی همچنین از برگزاری کارگاه‌ها و دوره های آموزشی برای ارتقای سطح علمی و پژوهشی طلاب شرکت کننده خبر داد.
حجت الاسلام قهرمانی، زمان برگزاری مرحله منطقه ای این المپیاد را چهاردهم تیر ماه اعلام کرد و اظهار داشت: این مرحله در دو بخش آموزشی و پژوهشی انجام می شود که یکصد نفر از طلاب در بخش آموزشی با هم رقابت خواهند داشت که پنجاه نفر از آنان به بخش دوم که محوریت پژوهشی دارد راه می یابند که در نهایت هجده نفر از طلاب در سطوح شش گانه به عنوان نفرات برتر معرفی می شوند.
وی با بیان این که منتخبین این المپیاد به مرکز ملی نخبگان استان معرفی می شود، گفت: ایجاد انگیزه برای مطالعه و تحقیق بیشتر، ایجاد زمینه های رقابت سالم علمی و پژوهشی میان طلاب، آشنایی پزوهشگران حوزوی با منابع علمی و پژوهشی و تربیت طلاب پژوهشگر و نخبه از جمله اهداف آموزشی و پژوهشی برگزاری این المپیاد است.
حجت‌الاسلام قهرمانی یادآور شد: در راستای برگزاری المپیاد علمی طلاب شمالغرب کشور برای اولین بار اساسنامه جامع پس از ساعت ها کار کارشناسی و تخصصی تدوین شده است که به سبب جامعیت و کامل بودن قابلیت اجرایی شدن در سطح ملی را دارد./936/ت302/ب
ارسال نظرات