۰۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۵۲۲
با حضور آیت الله شفیعی؛

کتابخانه کوثر در اهواز افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ کتابخانه عمومی کوثر با حضور آیت الله شفیعی و دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در اهواز افتتاح شد.
کتابخانه کوثر در اهواز افتتاح شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، کتابخانه عمومی کوثر با حضور آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و منصور واعظی، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در اهواز به بهره برداری رسید.

در بخش نخست این مراسم لفته منصوری، مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان گزارشی از وضعیت کتابخانه های عمومی استان و سرانه مطالعه در استان خوزستان ارائه داد.

در بخش دیگر این مراسم آیت الله شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، همراهی و مأنوس بودن با کتاب را از ویژگی های شیعه توصیف کرد و گفت: براساس فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی کتاب غذای روح است که جوانان شیعه باید نسبت به مقوله کتاب و کتاب خوانی اهتمام ویژه داشته باشند.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خوزستان به اهمیت موضوع کتاب و کتاب خوانی اشاره و تصریح کرد: علمای سلف، مراجع بزرگ و شخصیت های علمی برای کتاب بسیار زحمت کشیده اند که بیشتر علمای بزرگ اسلام در منازل و مدرسه های خود کتابخانه های بزرگی ایجاد کرده اند که نشان از اهمیت موضوع مطالعه و کتاب خوانی در نزد علمای اسلام است.

در بخش پایانی این مراسم منصور واعظی، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با تأکید بر این که استحاله فرهنگی و وارد کردن رسومات فرهنگی بیگانه از اهداف اصلی و بلند دشمن در جنگ نرم است، اظهار داشت: ملت ایران همواره از آزمون های سخت و دشوار سربلند بیرون آمده است که باید در جنگ تمام عیار فرهنگی دشمن همگام با مردم حرکت کنیم و اجازه ندهیم دشمن به فرهنگی اسلامی ایرانی خدشه ای وارد کند.

واعظی به اهداف سند چشم انداز 1404 اشاره و تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در سند 1404 باید به سرانه هشت مترمربعی برای هر نفر برسیم که رسیدن به این هدف هم نیازمند همت و حمایت مسؤولان کشوری و استانی است.

گفتنی است، با توجه به این که ساختمان قبلی کتابخانه عمومی کوثر در طرح قطار شهری قرار گرفته بود، تخریب و ساختمان جدید این کتابخانه با زیربنای 700 مترمربع و ظرفیتی دو برابر کتابخانه قبلی با همکاری سازمان قطار شهری اهواز به بهره برداری رسید.

قابل ذکر است طرح های مطالعاتی و اجرایی این پروژه فرهنگی زیرنظر سازمان قطار شهری اهواز صورت گرفته است و زمین و دیگر هزینه های ساخت آن از سوی شهرداری اهواز تأمین شده است.

از بخش های مهم کتابخانه عمومی کوثر می توان به تالارهای جداگانه مطالعه ویژه خواهران و برادران، مخزن اصلی کتاب، مخزن مرجع و مطالعه، بخش های ویژه مطالعه نابینایان و کم توان، بخش کودکان، جستجوی رایانه ای و خدمات اینترنتی اشاره کرد.

لازم به ذکر است 29 کتابخانه عمومی در شهرستان اهواز مشغول فعالیت هستند که 51 هزار نفر عضو را در خود جای داده اند./9461/پ202/ب

ارسال نظرات