۰۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۱۵۷۴۹۳
امام جمعه تبریز:

تلاش علمی جوانان ایرانی رمز قطع وابستگی به بیگانگان است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری گفت: ارتقای رتبه و شاخص‌های علمی کشور در سه دهه گذشته نشان می دهد که جوانان ایران با وجود تحریم‌های اقتصادی و علمی است توانستند چشم جهانیان را به خود خیره کنند.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، امروز در دیدار اعضای سازمان بسیج مهندسان استان با بیان این‌که دستاوردها و برکات انقلاب اسلامی ایران قابل مقایسه با گذشته نیست، اظهار داشت: قبل از انقلاب از هر جهت وابسته به بیگانگان و اجانب بودیم.

 

وی با بیان این‌که رژیم پهلوی کشور را تقدیم شرق و غرب کرده بود، تصریح کرد: امروز به مرحله‌ای از عزت و اقتدار رسیده‌ایم که آمریکا برای مذاکره با ایران التماس می کند و ابرقدرت‌های غرب برای حضور ایران در نشست های مذاکره لحظه شماری می کنند، چنین شرایطی قابل قیاس با گذشته ذلت‌بار قبل از انقلاب است.

 

امام جمعه تبریز با اشاره به مصادیق وابستگی کشور به غرب در دوران رژیم ستمشاهی گفت: آن دوران تنها برای 33 روز گندم کشور تأمین بود و حدود 11ماه بقیه سال از این نظر به بیگانگان وابستگی داشتیم، در حقیقت قبل از انقلاب نان مردم ایران دست بیگانگان بود.

 

آیت الله شبستری ادامه داد: امروز پس از سه دهه از پیروزی انقلاب، نه تنها قادر به تأمین نیاز داخلی هستیم، بلکه صادرات این محصول استراتژیک را نیز بر عهده داریم، امروز بی نیازی به بیگانگان در بخش کشاورزی و ارتقای مناسب در بخش صنعتی دستاورد بسیار مهم انقلاب اسلامی محسوب می شود.

 

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به دستاوردهای علمی دانشمندان جوان ایرانی گفت: ارتقای رتبه و شاخص‌های علمی کشور در سه دهه گذشته نشان می دهد که جوانان ایران با وجود تحریم‌های اقتصادی و علمی است توانستند چشم جهانیان را به خود خیره کنند، امروز ایران تنها کشوری است که وابستگی ندارد.

 

وی با اشاره به این‌که ایران در سایه ولایت فقیه، آزادی و استقلال حقیقی توانسته جایگاه ویژه ای برای خود در جهان پیدا کند، گفت: امروز آذربایجان و تبریز تبدیل به قطب صنعتی کشور شده و هم اکنون با وجود تحریم‌های اقتصادی بیش از شش هزار کارخانه، کارگاه و و واحدهای صنعتی بزرگ و کوچک در استان فعالیت می‌کنند.

 

آیت الله شبستری در پایان با اشاره به رسالت خطیر مهندسان بسیجی در تعالی نظام اسلامی ایران گفت: عنوان بسیج در هر سازمانی رسالت آن را سنگین تر می کند، بسیج جامعه مهندسان نیز بایستی نمونه و الگویی برای دیگر اقشار جامعه باشند و جهادگونه در عرصه های سازندگی کشور فعالیت کنند./935/پ202/س

 

ارسال نظرات