۰۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۱۵۷۱۹۹
حسین نجابت:

گلایه رهبری نشانه نبود عزم جدی در برخورد با مفاسد اقتصادی است

خبرگزاری رسا ـ عضو فراکسیون اصول‌گرایان مجلس شورای اسلامی گلایه رهبری نسبت به غفلت از فرمان هشت‌ ماده‌ای را برآمده از وجود شعارهای بدون عمل مسؤولان دانست.
احمد نجابت

حسین نجابت، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به سخنان مهم مقام معظم رهبری در جمع مردم آذربایجان، فرمایشات ایشان را کاملا صریح و خالی از هرگونه ابهام دانست و گفت: در جمهوری اسلامی ایران سیاست باید تابع احکام و معارف دینی باشد که راه آن نیز به وضوح معلوم است.

نماینده مجلس شورای اسلامی، اصل در رفتار را ملاحظه مصالح نظام قبل از هر مصلحت دیگری خواند و اظهار داشت: چنانچه در هر رابطه‌ای مصلحت نظام که همان مصلحت جمهوری اسلامی و اسلام است حاکم شود بسیاری از بداخلاقی‌ها که برآمده از منیت‌ها و فاصله گرفتن از احکام الهی است ترک می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر این معیار اساسی در اختیار مردم قرار گیرد، خود به خود سیاست ورزان نیز قدرت تعدی و تحدی پیدا نکرده و به صورت خود مختار نخواهند شد به همین منظور مقام معظم رهبری نیز در فرمایشات خود این مسأله را بیان کردند و بر رعایت تقوا و صبر در مقابل منیت‌ها تأکید کردند. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گلایه رهبری نسبت به غفلت از فرمان ‌ماده‌ای ایشان را برآمده از سردادن شعارهای بسیار و نبود عملکرد مناسب دانست و ابراز داشت: رهبری و مردم از شعارهای بیش از حدی که برخی مسؤولان سر می‌دهند خسته شده‌اند که این مطلب نیز با توجه به آیه شریفه «لما تقولون ما لا تفعلون، چرا چیزی می‌گویید که عمل نمی‌کنید؟» مغایر با اخلاق اسلامی است. 

وی با اشاره به یکی از بندهای فرمان هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری به مسؤولان نظام مبنی بر لزوم برخورد قانونی با مفاسد اقتصادی، تصریح کرد: مقامات مسؤول باید با مفاسد اقتصادی مقابله می‌کردند که البته دستگاه و تشکیلاتی نیز برای این منظور در نظر گرفته شد و از هر سه قوه نیز مقامات ارشد و مسؤولان آنها جلساتی تشکیل دادند اما به دلیل نبود اتحاد، هماهنگی و عزم جدی کاری صورت نگرفت.

نجابت همچنین گفت: باید از افرادی استفاده کرد که در زندگی خود هیچ شائبه‌ای از فساد مالی نداشته باشند، افزون بر آن باید دانست چنانچه در هر حوزه‌‌ای همانند برخورد با ارازل و اوباش برخوردی جدی صورت گیرد، در کل جامعه نیز نسبت به آن حساسیت ایجاد می‌شود. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که داستان مذاکره آمریکا و ایران ماجرایی تکراری در سی سال گذشته است، گفت: ابهت استکبار در داستان لانه جاسوسی شکسته شد، آنها می‌خواهند شکست خود را در لانه جاسوسی جبران کنند و بگویند ایران ضد استعمار و ضدغرب تن به مذاکره با آمریکا داد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اینکه در محتوای مذاکره چه می‌گذرد مهم نیست زیرا آنها می‌خواهند با ماشین تبلیغاتی، ایران را پای میز مذاکره بکشانند، اما از سویی دیگر زور، تهدید و تحریم خود را ادامه دهند.

وی بیان کرد: این مسأله برای مردم نیز روشن و آشکار است، اما برخی سیاست‌مداران به اشتباه با تفکر ایجاد مذاکره با دولت آمریکا دنبال اصلاح امور اجتماعی هستند.

نجابت در پایان با اشاره به این‌که در دولت‌های گذشته نیز کسانی حضور داشتند که می‌خواستند این مسأله را حل کنند وزیر لندن نشین دولت اصلاحات را به عنوان نخستین طرح کننده این مسأله متذکر شد و گفت: با توجه به اهمیت استراتژیک این مطلب، تنها رهبری و شورای امنیت ملی حق اظهار نظر درباره این مسأله را دارند./908/ت302/ج

ارسال نظرات