۰۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۱۵۷۱۸۰
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

بی تقوایی سبب وجود مفاسد اقتصادی در کشور است

خبرگزاری رساـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری وجود مفاسد اقتصادی در کشور را به سبب عدم وجود تقوا دانست و گفت: اختلافات، وجود مفاسد اقتصادی،کشمکش های سیاسی و زد و بندهایی که در گوشه و کنار کشور دیده می شود به سبب عدم توجه به تقوا است.
بی تقوایی سبب وجود مفاسد اقتصادی در کشور است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین نکونام نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، پیش از ظهر امروز در همایش معاونان، مدیران ستادی و فرماندهان شهرستان های نیروی انتظامی استان با تبریک سالروز میلاد با سعادت امام حسن عسکری(ع) اظهار داشت: بکوشیم اعمال و رفتارمان به گونه ای باشد که مورد رضایت حق تعالی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام با تقدیر از نقش آفرینی مطلوب مجموعه نیروی انتظامی استان در عرصه های مختلف ابراز داشت: نگذاریم در رفتار، مسؤولیت،اخلاق و انجام وظیفه، ضعف و خلایی احساس شود.

امام جمعه شهرکرد مهم ترین راه اصلاح ضعف ها را در توجه دادن مستمر و دائم همدیگر به امور دانست و گفت: اصلی ترین نتیجه حاصل از این همایش ها و نشست ها باید اصلاح خودمان و برطرف کردن ضعف ها باشد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اثرگذارترین امر کلیدی در رساندن انسان به قله های کمال را تقوا دانست و افزود: اگر این امر ضروری در جامعه به بهترین شکل نهادینه شود، به یقین موفقیت و سعادت به همراه خواهد داشت و در صورت توجه نکردن به تقوا در هر جایگاهی هم که باشیم روسیاه خواهیم بود.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با انتقاد از کمرنگ بودن تقوا در امور کشور تصریح کرد: اختلافات، وجود مفاسد اقتصادی،کشمکش های سیاسی و زد و بندهایی که در گوشه و کنار کشور دیده می شود به سبب عدم توجه به تقواست.

استاد حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: متاسفانه تقوا در جامعه به صورت ریشه ای و عمیق نهادینه نشده و پیرامون آن به صورت علمی و عملی کاری صورت نگرفته است.

وی سعادت انسان را در گرو تقوا دانست و گفت: هر مقدار انسان در جایگاه کلیدی تر و اساسی تری قرار گرفته باشد، نیاز بیشتری به تقوا دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام به آثار تقوا در قرآن اشاره کرد و افزود: صیانت و محافظت از انسان در مقابل مکرها و حیله ها از مهم ترین آثار تقواست.

وی اهل تقوا را مورد تأیید و نصرت خداوند دانست و ادامه داد: خداوند برای اهل تقوا خروج گاهی از مشکلات قرار می دهد و آن هم از جایگاهی که به ذهن انسان نمی آید.

امام جمعه شهرکرد از تقوا به عنوان نیرو و اراده ای محرک در انجام واجبات و بازدارنده در محرمات و گناهان نام برد و بیان داشت: مهر صلاحیت بر زندگی و اعمال و بخش گناهان در سایه تقوا صورت می پذیرد./9457/پ202/ج

ارسال نظرات